Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] A6 2.5 TDi V6 AFB stukanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli słychać mechaniczne puk puk puk, to znaczy, że wałek klepie w dźwigienkę! Głośna praca bez puk puk puk :decayed: oznacza "brzęczenie" wtrysków, co nie powinno być niepokojące. Oznacza to tylko tyle, że paliwo jest podawane prze pompę z odpowiednim ciśnieniem, tzn około 190bar. Padająca pompa albo przepuszczające wtryski puszczają paliwo przy około 150bar i wtedy silnik ma taką "głuchą" pracę :) Wiem to bo sprawdzałem u siebie, mam coś takiego http://moto.allegro.pl/item906927988_probnik_wtryskiwaczy_zakres_do_600_bar_tarnow.html :)

Opublikowano

Jeśli słychać mechaniczne puk puk puk, to znaczy, że wałek klepie w dźwigienkę! Głośna praca bez puk puk puk :decayed: oznacza "brzęczenie" wtrysków, co nie powinno być niepokojące. Oznacza to tylko tyle, że paliwo jest podawane prze pompę z odpowiednim ciśnieniem, tzn około 190bar. Padająca pompa albo przepuszczające wtryski puszczają paliwo przy około 150bar i wtedy silnik ma taką "głuchą" pracę :) Wiem to bo sprawdzałem u siebie, mam coś takiego http://moto.allegro.pl/item906927988_probnik_wtryskiwaczy_zakres_do_600_bar_tarnow.html :)

Hmm wałek na pewno nie klepie w dźwigienkę bo nie nosi śladów zużycia pomimo niepewnego przebiegi 240tys km. Nasze pompy wtryskowe VP mogą wytworzyć maksymalne ciśnienie 185bar :):)

Tak jak obiecałem 3 nowe filmiki, na których słychać klepanie, na drugim filmiku będzie widać zieloną szmatkę w okolicy filtra powietrza jest to wtyczka od lmm bo mój Bosch jest w reklamacji a w aucie mam założony lmm Hitachi (jak na złość nikt nie miał Boscha), żeby nie było przerwy w dolocie, stąd inna praca turbiny i wtyczka owinięta szmatą, żeby nie dostała wilgoci.

Opublikowano

Mik99 dla mnie jest to stukanie wałka w dźwigienkę. Miałem dokładnie te same odgłosy przed wymianą hydrauliki zaworowej. Padnięty hydropopychacz w początkowej fazie "swojego padnięcia" jest miękki tylko przez pierwszych kilkanaście sekund po uruchomieniu silnika. W późniejszej fazie jest miękki mimo podawania do niego ciśnienia oleju i nie ma możliwości wyregulowania luzu zaworowego. Zasięgnąłem też opinii znajomego mechanika i powiedział, że zdarzyło się mu, że nawet nowe popychacze po zdjęciu klamerek zabezpieczających robiły się miękkie. Normalnie nie powinno być możliwości ściśnięcia ich w imadle. Moja propozycja jest taka, żebyś ściągnął pokrywy i sprawdził hydropopychacze... A zrobisz jak będziesz uważał za słuszne.

Opublikowano

Hmmm... kurcze, nie wiem... Generalnie dzwięki dosyć podobne, tylko u mnie słyszalny tylko przy wtryskiwaczu, od strony koła i w każdym innym miejscu już nie. Generalnie silniczek ładnie pracuje poza tym cholernym stukaniem. Diagnozę można ustalić jedynie tak...weź szmatę i popuść przewody ciśnieniowe. Jeżeli przestanie stukać to wtryskiwacz, jeżeli nie to, łomatko :wallbash:, trzeba zobaczyć tą hydraulikę jeszcze raz, czego Ci Marcinie nie życzę . :hi:

Opublikowano

Kolejny filmik

Spróbuję odciąć wtryskiwacze, jeśli nadal będzie klepać to :embarrassed: ;( pozostanie mi sprawdzenie hydrauliki zaworowej a jeśli ona okaże się dobra to ja już popadnę w obłęd :(

Mateo możesz mi powiedzieć jakiej firmy hydraulikę założyłeś? ja zamontowany mam zestaw INA.

Opublikowano

Zakładałem firmy INA. Po wymianie silnik pracuje głośno, ale nie ma stukania.

P.S. Wymieniłem też przy wymianie rozrządu amortyzator paska wieloklinowego, bo ze starego po prostu wyciekł olej (przy gaszeniu było nieciekawe drżenie).

Opublikowano

Zakładałem firmy INA. Po wymianie silnik pracuje głośno, ale nie ma stukania.

P.S. Wymieniłem też przy wymianie rozrządu amortyzator paska wieloklinowego, bo ze starego po prostu wyciekł olej (przy gaszeniu było nieciekawe drżenie).

No i właśnie ja mam zestaw firmy INA zamontowany a klepanie jak było tak jest.

Opublikowano

Grzegorz76

sorki że tak się wtrącam ale te stuki przy odpalaniu i gaszeniu to nic innego jak ci się skończył napinacz paska alternatora

ja miałem to samo u siebie jest tak słaby że obudowa jedna o drugą uderza i powstają takie stuki no i pasek nie jest za dobrze naciągnięty.

Pozdrawiam

Opublikowano

Grzegorz76

sorki że tak się wtrącam ale te stuki przy odpalaniu i gaszeniu to nic innego jak ci się skończył napinacz paska alternatora

ja miałem to samo u siebie jest tak słaby że obudowa jedna o drugą uderza i powstają takie stuki no i pasek nie jest za dobrze naciągnięty.

Pozdrawiam

Inaczej mówiąc tłumik drgań (taki amorek). To stary filmik, tłumik już dawno wymieniony :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...