siemian Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Mam takie pytanie. Zauważyłem duże rozbierznoci w klasach wagowych samochodów. A co najgorsze nie za bardzo wiem jak je sklasyfikować... Teoretycznie: 1.9 tdi ośka ma z przodu i z tyłu po "8" 2.0 tdi ośka ma z przodu i z tyłu po "9" (i tak np. ma kolega Mk4 z forum). Ja (mając praktycznie takie samo wyposażenie, silnik, skrzynie, rocznik jak kolega Mk4) wg. kodów wyposażenia mam z przodu kategorie 10 a z tyłu 11 (waga samochodów teoretycznie jest taka sama). Miałem pare VINów i w ETCE posprawdzałem kody wyposażenia a co za tym idzie klasy wagowe. I tak: 2.0 tdi BRD, ośka, anglik,manual ,avant 2007 rok. Klasy wagowe przód:7 , tył:7; 2.0 tdi BPW, ośka, multitronic, avant 2007r- przód:9, tył:10; 2.0 tdi BLB, ośka, manual, avant 2006r- przód:10, tył:11 (mój); 2.0 tdi BLB, ośka, manual, avant 2006r- przód:9, tył:9 (Mk4) 3.0 tdi BKN, quattro, manual, avant, 2005r- przód:10, tył:12; 2.5 tdi AKE, quattro, manual, avant, 2003r- przód:9, tył:11; 2.0 tdi BLB, ośka, manual, avant, 2006r- przód:9, tył:10; Jakieś pomysły...? Czy wiecie na jakiej zasadzie jest to wyznaczone. Przecież Helmut nie siedzi i zaznacza... tu bedzie 9 a tu 10... Zastanawiam się nad wymianą zawieszenia w przyszłości ale nie wiem czego szukać...
b3rs Opublikowano 5 Lutego 2010 Opublikowano 5 Lutego 2010 Przydało by się dopaść oznaczenie w kg. Przy 15 kategoriach są pewnie małe rozbieżności. Pewnie wygląda to tak, że zanim zaczną montować auto, w jakimś programie jest ono konfigurowane, co by można było dostarczyć na taśmę montażową odpowiednie podzespoły, ten program może równiż wyliczyć dokładną wagę auta, a kategorie mogą różnić sie o parę kg (np jedna 500-525kg, następna 515-540 kg) Samochód może zjechać z taśmy na 215/55/16 lub np. na 235/45/17 - to daje ok 2mm róznicy w wysokości budy - możliwe że to daje inna kategorię. Może mieć koło zapasowe, lub kompresorek - i z tyłu może być rożnica w kategorii. Ja mam w B7 tak jak Ty, 10/11, mimo że Q, ale może przez to że jest Q i nie mam koła tylko kompresorek wychodzi tak samo. Możliwe też że przy danej wadze auto łapie sie na dwa oznaczenia i dają z przodu co chcą tylko dobierają do tego odpowiedni tył. Dla pewności szukaj tych co masz. Było gdzieś tu na forum że ktoś założył jak leci i wyszło że jedna oś była tak samo a druga o 5mm w dół (czy jakoś tak).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się