Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] Dolewanie oleju


xeo
 Share

Recommended Posts

Czy to jest normalne ze auto z przebiegiem ok.100 tys km z wymienionym olejem na Castrol edge 0w 40 po niespelna 8tys km temu tracilo olej do minimum bez zadnego wycieku?

Jedyne co mi przychodzi na mysl ,ze ten syntetyk jest cus za rzadki.

Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn

do tego silnika bodajze nalezy lac 0W30 spelniajacy normy do long life. PD'ki lubiazjadac troche oleju. 0,5l na 10k km to ponoc nic strasznego

Link to comment
Share on other sites

do tego silnika bodajze nalezy lac 0W30 spelniajacy normy do long life. PD'ki lubiazjadac troche oleju. 0,5l na 10k km to ponoc nic strasznego

racja trochę lubią wypić sobie :wink:

Link to comment
Share on other sites

mam ten sam problem :confused4: dzisiaj sprawdzalem olej i mi tez brakuje troszke a zrobilem od ostatniej wymiany ok 7 tys kilometrow, tylko ze ja mam przebieg 233tys a silniczek suchy i nie kopci;/ a mam ten sam olej co kolega xeo Castrol edge 0w 40. co jest tego przyczyna??

Link to comment
Share on other sites

zajrzyj do dolotu, pewnie turbinka troche juz wypuszcza w dolot

Link to comment
Share on other sites

hmm... :mysli: ja zrobiłem 2,5 tys km od oststniej wymiany i jak narazie nic mi nie ubyło, zobaczymy jak będzie dalej.

A tak przy okazji to stanie sie coś jak nalałem oleju troszke ponad maximum :embarrassed:

Link to comment
Share on other sites

hmm... :mysli: ja zrobiłem 2,5 tys km od oststniej wymiany i jak narazie nic mi nie ubyło, zobaczymy jak będzie dalej.

A tak przy okazji to stanie sie coś jak nalałem oleju troszke ponad maximum :embarrassed:

Ja po zrobieniu 8 tys. dolałem może 200 gr. oleju przy 280 tys. km na blacie :) Lepiej nie lać ponad stan bo ponoć ( napisane na korku oleju) można katalizator uszkodzić :mysli:
Link to comment
Share on other sites

hmm... :mysli: ja zrobiłem 2,5 tys km od oststniej wymiany i jak narazie nic mi nie ubyło, zobaczymy jak będzie dalej.

A tak przy okazji to stanie sie coś jak nalałem oleju troszke ponad maximum :embarrassed:

Ja po zrobieniu 8 tys. dolałem może 200 gr. oleju przy 280 tys. km na blacie :) Lepiej nie lać ponad stan bo ponoć ( napisane na korku oleju) można katalizator uszkodzić :mysli:

:embarrassed: to pojechałem po bandzie :wallbash: ale teraz juz nic nie zrobie :( nie będe przeciez upuszczał 2 albo 3 setek oleju.

Link to comment
Share on other sites

Ja też miałem nie upuszczać jak przelałem ale mnie to męczyło i upuściłem jakieś 2 setki bo to parę minut roboty jest i spokojna głowa :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Ja nie mam osłony i co ciekawe wyczytałem z kodów wyposażenia, że tak jest od nowości :mysli: więc u mnie sprawa ewentualnego upuszczenia oleju jest prosta.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie mam osłony i co ciekawe wyczytałem z kodów wyposażenia, że tak jest od nowości :mysli: więc u mnie sprawa ewentualnego upuszczenia oleju jest prosta.

oj to załatw sobie kolego... wody u Was dostatek :> a taki chlust na rozgrzany blok nie wygląda za rześko... o elektronice nie wspomnę... nie masz poplamionego wygłuszenia maski?

Link to comment
Share on other sites

Już o tym myślałem. O dziwo silnik czysty i suchy i wygłuszenie na masce też bez zarzutu :mysli: sprawdzałem sobie kody wyposażenia mojego autka i jeden z nich (nie pamiętam już który) oznaczał: "bez osłony dolnej układu napędowego" chyba chodzi o plastik pod silnikiem :mysli:o ile dobrze to zinterpretowałem.

Link to comment
Share on other sites

hmm... :mysli: ja zrobiłem 2,5 tys km od oststniej wymiany i jak narazie nic mi nie ubyło, zobaczymy jak będzie dalej.

A tak przy okazji to stanie sie coś jak nalałem oleju troszke ponad maximum :embarrassed:

zbyt wysoki poziom, przedewszystkim tworzy nadcisnienie w komorze korbowej, pogarszajac smarowanie turbiny.

1-2 mm ponad max to nie problem.

zamiast upuszczac olej, mozna zastosowac wezyk i odessac strzykawka przez rurke bagnetu miarki. nie trzeba wchodzi pod spod auta.

Link to comment
Share on other sites

Jest to mozliwe zeby wypuszczali B6 bez tych osłon? :mysli:

Tu masz ori osłone http://moto.allegro.pl/item538862171_oryginalna_oslona_silnika_audi_a4_od_2001_roku.html koleś z ceną przesadził, widziałem juz ori za 140zł na allegro

Bez tej osłony raz ze silnik niepotrzebnie cierpi a dwa na moje to jak masz tą osłone to na zewnatrz jest o wiele ciszej, nie słychać az tak pracy silnika.

Link to comment
Share on other sites

oslona byc musi. to nie trabant :cool1::wink4:

Link to comment
Share on other sites

oslona byc musi. to nie trabant :cool1::wink4:

Na moje tez tak jest :good:

A co do oleju to mam tak, ze tam gdzie się kończy to kratkowane miejsce ja mam poziom oleju, no moze milimetr wyzej. A ile powinno być dokładnie? Nie mniej niż to wykreskowane miejsce i nie wyzej tak?? Pytam bo słyszałem juz tyle opini ze hoho :) Jeśli jest w połowie tego wykreskowanego miejsca to chyba jest ok Tak??

Jutro będzie akcja ściągania strzykawką :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Jest to mozliwe zeby wypuszczali B6 bez tych osłon? :mysli:

Tu masz ori osłone http://moto.allegro.pl/item538862171_oryginalna_oslona_silnika_audi_a4_od_2001_roku.html koleś z ceną przesadził, widziałem juz ori za 140zł na allegro

Bez tej osłony raz ze silnik niepotrzebnie cierpi a dwa na moje to jak masz tą osłone to na zewnatrz jest o wiele ciszej, nie słychać az tak pracy silnika.

Też się zastanawiam czy to możliwe,że wypuszczali bez osłony :mysli: dzięki za linka :hi: nietety z allegro za granicą trochę lipa kupować. Znajdę tu na miejscu bo szrotów w okolicy pełno. Mam tylko pytanko czy z modelu b5 do b6 by pasowała?
Link to comment
Share on other sites

Na 100% nie :no:

Dzięki Pawlo. W takim razie szukam ori do b6.
Link to comment
Share on other sites

ściąganie osłony to nie problem ale jej założenie graniczy z cudem wiem bo sam to robiłem :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

ściąganie osłony to nie problem ale jej założenie graniczy z cudem wiem bo sam to robiłem :wallbash:

oj tam... jeśli się to robi w kanale to może... ale na podnośniku przysłowiowy "pan Heniek", który chwilę wcześniej przyjął na klatę cały olej z mojego silnika poradził sobie z osłoną bez problemu...

Link to comment
Share on other sites

Co prawda B5 ale pytanie uniwersalne - kiedy dolewać olej?

Biegać ciągle i sprawdzać jaki jest poziom na bagnecie i gdy jest minimum to dolać?

A co jeśli się moment ów przegapi i zejdzie poniżej poziomu referencyjnego? Grozi to jakimiś ciężkimi skutkami? I w którym momencie pojawia się kontrolka niskiego poziomy oleju?

Link to comment
Share on other sites

kontrolka to już trochę późno...

niewiem jakie masz przebiegi ale powiedzmy że z 2000 miesięcznie to ustal sobie że w niedzielę przed kościołem :> zerkasz w bagnet i tyle...

sprawa czysto organizacyjna...

a jeśli Ci zrzera litr na 200km to już samo sprawdzanie nie wystarczy...trzeba coś robić

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio miałem taką sytuację, sprawdzałem bagnecik był minimum ale że do zmiany oleju jeszcze około 1000 km więc olałem sprawę i pojechał sobie na szkolenie:) wracając na 2 pasmówce ok 120 na godzinę włączyła mi się kontrolka pomarańczowa że olej jest na minimum, zjechałem do najbliższej stacji jadąc spanikowany około 80:) dolałem 10W40 bo nie miałem pewności co było poprzednio i wszystko gra. Także lepiej sprawdzać tak co jakiś czas oczywiście nie co 20 km ale i nie co 7000.. ile nam to zejdzie? minutę...? i koniecznie po tym jak autko stało:) najlepiej rano:)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o osłonę silnika to w przypadku B5 były wersje bez osłony (nawet jest na to kod wyposażenia 1SA czyli brak osłony). Natomiast jeżeli chciałby ktoś sobie taką osłonę założyć to polecam firmę rezaw-plast dostępną na allegro, naprawdę wysoka jakość :) osobiście polecam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...