xeo 0 Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Czy to jest normalne ze auto z przebiegiem ok.100 tys km z wymienionym olejem na Castrol edge 0w 40 po niespelna 8tys km temu tracilo olej do minimum bez zadnego wycieku? Jedyne co mi przychodzi na mysl ,ze ten syntetyk jest cus za rzadki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Murzyn Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 do tego silnika bodajze nalezy lac 0W30 spelniajacy normy do long life. PD'ki lubiazjadac troche oleju. 0,5l na 10k km to ponoc nic strasznego Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzyniek 3 Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 do tego silnika bodajze nalezy lac 0W30 spelniajacy normy do long life. PD'ki lubiazjadac troche oleju. 0,5l na 10k km to ponoc nic strasznego racja trochę lubią wypić sobie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kyrbob86 0 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 mam ten sam problem dzisiaj sprawdzalem olej i mi tez brakuje troszke a zrobilem od ostatniej wymiany ok 7 tys kilometrow, tylko ze ja mam przebieg 233tys a silniczek suchy i nie kopci;/ a mam ten sam olej co kolega xeo Castrol edge 0w 40. co jest tego przyczyna?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musashi 11 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 zajrzyj do dolotu, pewnie turbinka troche juz wypuszcza w dolot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo 2004 2 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 hmm... ja zrobiłem 2,5 tys km od oststniej wymiany i jak narazie nic mi nie ubyło, zobaczymy jak będzie dalej. A tak przy okazji to stanie sie coś jak nalałem oleju troszke ponad maximum Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwadrian 11 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 hmm... ja zrobiłem 2,5 tys km od oststniej wymiany i jak narazie nic mi nie ubyło, zobaczymy jak będzie dalej. A tak przy okazji to stanie sie coś jak nalałem oleju troszke ponad maximum Ja po zrobieniu 8 tys. dolałem może 200 gr. oleju przy 280 tys. km na blacie Lepiej nie lać ponad stan bo ponoć ( napisane na korku oleju) można katalizator uszkodzić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo 2004 2 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 hmm... ja zrobiłem 2,5 tys km od oststniej wymiany i jak narazie nic mi nie ubyło, zobaczymy jak będzie dalej. A tak przy okazji to stanie sie coś jak nalałem oleju troszke ponad maximum Ja po zrobieniu 8 tys. dolałem może 200 gr. oleju przy 280 tys. km na blacie Lepiej nie lać ponad stan bo ponoć ( napisane na korku oleju) można katalizator uszkodzić to pojechałem po bandzie ale teraz juz nic nie zrobie nie będe przeciez upuszczał 2 albo 3 setek oleju. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwadrian 11 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Ja też miałem nie upuszczać jak przelałem ale mnie to męczyło i upuściłem jakieś 2 setki bo to parę minut roboty jest i spokojna głowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo 2004 2 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Jutra wjeżdzam na kanał najbardziej to zciąganie osłony mnie wkurza Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwadrian 11 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Ja nie mam osłony i co ciekawe wyczytałem z kodów wyposażenia, że tak jest od nowości więc u mnie sprawa ewentualnego upuszczenia oleju jest prosta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRazny 5 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Ja nie mam osłony i co ciekawe wyczytałem z kodów wyposażenia, że tak jest od nowości więc u mnie sprawa ewentualnego upuszczenia oleju jest prosta. oj to załatw sobie kolego... wody u Was dostatek :> a taki chlust na rozgrzany blok nie wygląda za rześko... o elektronice nie wspomnę... nie masz poplamionego wygłuszenia maski? Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwadrian 11 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Już o tym myślałem. O dziwo silnik czysty i suchy i wygłuszenie na masce też bez zarzutu sprawdzałem sobie kody wyposażenia mojego autka i jeden z nich (nie pamiętam już który) oznaczał: "bez osłony dolnej układu napędowego" chyba chodzi o plastik pod silnikiem :mysli:o ile dobrze to zinterpretowałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musashi 11 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 hmm... ja zrobiłem 2,5 tys km od oststniej wymiany i jak narazie nic mi nie ubyło, zobaczymy jak będzie dalej. A tak przy okazji to stanie sie coś jak nalałem oleju troszke ponad maximum zbyt wysoki poziom, przedewszystkim tworzy nadcisnienie w komorze korbowej, pogarszajac smarowanie turbiny. 1-2 mm ponad max to nie problem. zamiast upuszczac olej, mozna zastosowac wezyk i odessac strzykawka przez rurke bagnetu miarki. nie trzeba wchodzi pod spod auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo 2004 2 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Jest to mozliwe zeby wypuszczali B6 bez tych osłon? Tu masz ori osłone http://moto.allegro.pl/item538862171_oryginalna_oslona_silnika_audi_a4_od_2001_roku.html koleś z ceną przesadził, widziałem juz ori za 140zł na allegro Bez tej osłony raz ze silnik niepotrzebnie cierpi a dwa na moje to jak masz tą osłone to na zewnatrz jest o wiele ciszej, nie słychać az tak pracy silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musashi 11 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 oslona byc musi. to nie trabant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo 2004 2 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 oslona byc musi. to nie trabant Na moje tez tak jest A co do oleju to mam tak, ze tam gdzie się kończy to kratkowane miejsce ja mam poziom oleju, no moze milimetr wyzej. A ile powinno być dokładnie? Nie mniej niż to wykreskowane miejsce i nie wyzej tak?? Pytam bo słyszałem juz tyle opini ze hoho Jeśli jest w połowie tego wykreskowanego miejsca to chyba jest ok Tak?? Jutro będzie akcja ściągania strzykawką Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwadrian 11 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Jest to mozliwe zeby wypuszczali B6 bez tych osłon? Tu masz ori osłone http://moto.allegro.pl/item538862171_oryginalna_oslona_silnika_audi_a4_od_2001_roku.html koleś z ceną przesadził, widziałem juz ori za 140zł na allegro Bez tej osłony raz ze silnik niepotrzebnie cierpi a dwa na moje to jak masz tą osłone to na zewnatrz jest o wiele ciszej, nie słychać az tak pracy silnika. Też się zastanawiam czy to możliwe,że wypuszczali bez osłony dzięki za linka nietety z allegro za granicą trochę lipa kupować. Znajdę tu na miejscu bo szrotów w okolicy pełno. Mam tylko pytanko czy z modelu b5 do b6 by pasowała? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawlo 2004 2 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Na 100% nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwadrian 11 Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Na 100% nie Dzięki Pawlo. W takim razie szukam ori do b6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek11 0 Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Odnośnie tego oleju w serwisie powiedziano mi że silniki z PD-kami pobierają olej. Max poboru oleju na 15 000 km 1 litr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boseron 2 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 ściąganie osłony to nie problem ale jej założenie graniczy z cudem wiem bo sam to robiłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRazny 5 Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 ściąganie osłony to nie problem ale jej założenie graniczy z cudem wiem bo sam to robiłem oj tam... jeśli się to robi w kanale to może... ale na podnośniku przysłowiowy "pan Heniek", który chwilę wcześniej przyjął na klatę cały olej z mojego silnika poradził sobie z osłoną bez problemu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
arti23 0 Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Zgadza sie wychodziły niektóre wersje bez osłony silnika,czest zdażało się to w modelach na polski rynek. :gwizdanie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
freon 1 Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 Co prawda B5 ale pytanie uniwersalne - kiedy dolewać olej? Biegać ciągle i sprawdzać jaki jest poziom na bagnecie i gdy jest minimum to dolać? A co jeśli się moment ów przegapi i zejdzie poniżej poziomu referencyjnego? Grozi to jakimiś ciężkimi skutkami? I w którym momencie pojawia się kontrolka niskiego poziomy oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRazny 5 Posted March 11, 2009 Share Posted March 11, 2009 kontrolka to już trochę późno... niewiem jakie masz przebiegi ale powiedzmy że z 2000 miesięcznie to ustal sobie że w niedzielę przed kościołem :> zerkasz w bagnet i tyle... sprawa czysto organizacyjna... a jeśli Ci zrzera litr na 200km to już samo sprawdzanie nie wystarczy...trzeba coś robić Link to comment Share on other sites More sharing options...
mczekaj5 1 Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Ostatnio miałem taką sytuację, sprawdzałem bagnecik był minimum ale że do zmiany oleju jeszcze około 1000 km więc olałem sprawę i pojechał sobie na szkolenie:) wracając na 2 pasmówce ok 120 na godzinę włączyła mi się kontrolka pomarańczowa że olej jest na minimum, zjechałem do najbliższej stacji jadąc spanikowany około 80:) dolałem 10W40 bo nie miałem pewności co było poprzednio i wszystko gra. Także lepiej sprawdzać tak co jakiś czas oczywiście nie co 20 km ale i nie co 7000.. ile nam to zejdzie? minutę...? i koniecznie po tym jak autko stało:) najlepiej rano:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daimos 2 Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Jeżeli chodzi o osłonę silnika to w przypadku B5 były wersje bez osłony (nawet jest na to kod wyposażenia 1SA czyli brak osłony). Natomiast jeżeli chciałby ktoś sobie taką osłonę założyć to polecam firmę rezaw-plast dostępną na allegro, naprawdę wysoka jakość osobiście polecam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now