ROBERT Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Witam 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - 16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow P0441 - 35-00 - - Mam pytanie czy te błędy a szczególnie "16555" ma wpływ na wskazania sondy ? Z tego błędu wynika, że jest uboga dawka paliwa, sonda wskazuje 0.0-0.1V (stoi w miejscu). Czy jak dawka jest uboga sonda powinna normalnie oscylować 0.1-0.9V ? A może ten błąd jest spowodowany właśnie przez sondę ? Silnik chodzi w miarę normalnie, lekkie drgania na wolnych obrotach, brak "ssania"
mstan Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Witam Sprawdź zaworek węgla aktywnego czy nie jest otwarty(stąd może być uboga mieszanka). Sonda powinna oscylować w całym zakresie. U mnie jak sonda się tak zachowuje wyskakują błędy w szczególności brak aktywności: - - - - - 16523 P0139 408B Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - powolne zmiany - - - - - 16524 P0140 408C Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - brak aktywności - - - - - 16525 P0141 408D Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - wadliwe działanie Ale najpierw sprawdź co z zaworkiem. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 Ok dzięki. Jutro sprawdzę zaworek. Chociaż błąd 16825 wykasowałem i już się nie pojawił. Natomiast 16555 pojawia się po ok. 1 minucie od odpalenia silnika. Wtedy jest wyraźny spadek obrotów,szarpnięcie silnikiem i całkiem inna, nierówna praca tak jakby wszedł w tryb awaryjny. Chodzi mi o to czy sonda ma być tak "zawieszona" w 0.0-0.1V jeżeli jest błąd 16555, czy ma oscylować niezależnie czy mieszanka jest uboga lub bogata. Błędu dotyczącego sondy nie ma
mstan Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Witam Nie mam aż takiej wiedzy żeby Ci powiedzieć że to wina błędu, ale prawdopodobnie tak. Wygląda na to że sonda jest sprawna tylko pokazuje niską wartość z powodu ubogiej mieszanki. (masło maślane) Zachowanie sondy jest zależne od składu mieszanki. Mimo że sonda wysyła sygnał do ECU mieszanka z jakichś powodów nie jest wzbogacona.(Ciśnienie paliwa) Możesz spróbować ściągnąć wężyk od podciśnienia z reduktora ciśnienia paliwa(podniesie ciśnienie BP o 0,5bara) Tylko zatkaj wężyk. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Opublikowano 15 Lutego 2010 Witam. Mi się właśnie też wydaje że sonda będzie ok. tylko wskazuje tak nisko bo jest uboga dawka, tym samym wzbogaca dawkę. Dodam, że przed pojawieniem się tych błędów czyściłem przepustnicę i zrobiłem reset na kanale "00" no i adaptację.
mstan Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Witam "tym samym wzbogaca dawkę" tak ale nie dostatecznie by skorygować dawkę. Ale na ustawieniach fabrycznych nie powinien mieć ubogiej mieszanki. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Opublikowano 15 Lutego 2010 Dziś dokładnie posprawdzałem wskazania VAGa i sprawa wygląda tak: po odpaleniu silnika (wolne obroty) jakieś 2 minuty sonda oscyluje 0.1-0.8V (w grupie "001" korekcja lambda ~10-15%)czasami zatrzymując się (2-3 sek.) na 0.1V. Po tych dwóch minutach silnikiem zacznie telepać, sonda zatrzymuje się na 0.1V (druga sonda tak samo) i pojawia się błąd "16555" (w grupie "001" korekcja lambda ~27%). Wykasuję ten błąd to znowu silnik chodzi równo,sonda oscyluje 0.1-0.8V, a gdzieś po minucie znowu zatelepie silnikiem sonda zatrzyma się na 0.1V i pojawia się w/w błąd. Po odpięciu przepływki sterownik "łapie" błąd z lmm (w grupie "001" korekcja lambda ~10-15%) i sondy normalnie oscylują, błąd 16555 nie pojawia się. Wskazywana masa powietrza z podpiętym lmm 2.3-2.6 g/s, z odpiętym 2.5-2.8 g/s. Jak widać różnica minimalna. Wąż zasilający listwę wtryskową - zero powietrza, a wąż odpływowy(powrót) z listwy wtryskowej - powietrze w paliwie
mstan Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Witam To spróbuj jeszcze odłączyć sondę,która także powinna przyjąć średnie wartości. A swoją drogą wskazania przepływki na zimnym silniku masz małe.To napisz jeszcze jaki masz czas wtrysku(na zimnym silniku) "Wąż zasilający listwę wtryskową - zero powietrza," ja pisałem o wężyku łączącym regulator ciśnienia na kolektorze paliwowym z kolektorem ssącym. Który po odpaleniu silnika obniża ciśnienie paliwa o 0,5 bara. Gdy w kolektorze ssącym nie ma podciśnienia to ciśnienie paliwa wynosi 4,0 bary, a na wolnych obrotach 3,5 bara. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Opublikowano 15 Lutego 2010 Te wartości z lmm to na ciepłym silniku. Czas wtrysku 2.06 ms. Węże odpinałem bo słychać właśnie bąbelki powietrza w przewodzie powrotnym(ale w powrocie chyba mogą być, tylko skąd się biorą ?) Na zimnym silniku lmm wskazuje ~4.5 g/s , a czas wtrysku 4.12 ms Podciśnienie odpiąłem i nie było różnicy [br]Dopisany: 15 Luty 2010, 22:02_________________________________________________Jeszcze jedno robiąc TEST w "077" czasami przejdzie w SYSTEM OK a czasami pojawi się błąd 17832 P1424 System wtrysku wtórnego powietrza (B1) – wykryto przeciek B i pisze SYSTEM NOT OK, sprawdzałem nie ma nieszczelności
mstan Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Witam Paliwo jest pod ciśnieniem i ulega rozprężeniu, a w przewodzie powrotnym nie ma ciśnienia i nie ma znaczenia co tam zlatuje-opary czy benzyna. Wskazania są raczej prawidłowe.(najlepiej by było, by to potwierdził ktoś kto dobrze zna silnik 1,6) Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Opublikowano 16 Lutego 2010 Ja podejrzewam jeszcze tzw. "kombizawór" nr.06B131101 Słychać jak "tyka" przedtem chyba tego nie było. Jutro muszę to jeszcze sprawdzić. Czy jak ten zawór będzie "przepuszczał" mogą dziać się takie cuda ? [br]Dopisany: 15 Luty 2010, 23:08_________________________________________________Witam Problem z błędem "16555" rozwiązany. Winowajcą był ten zaworek : Był cały czas "otwarty" a powinien się otwierać dopiero po podaniu napięcia, który przełączał tzw. kombi zawór od wtórnej pompy pneumatycznej. Sondy pracują jak należy, tylko druga sonda wskazuje prawie cały czas 0.74V,według mnie trochę "wysoko/bogato" czy to wskazuje o kończącym się katalizatorze ?
mstan Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Witam Super, ale jak to już jest z autami jak nie jedno to drugie.To żebyś się przypadkiem nie nudził.Coś o tym wiem. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 16 Lutego 2010 Autor Opublikowano 16 Lutego 2010 Przy okazji wykryłem razem z kolegą dreamburn, że nie chodzi mi "zespól napędu regulacji" który przełącza geometrię kolektora dolotowego-uszkodzona jest membramka w tym przełączniku tak, że jak mówisz ... jest z autami jak nie jedno to drugie.To żebyś się przypadkiem nie nudził.Coś o tym wiem. Pozdrawiam
bediks Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 robert a mozesz napisac dokladniej łopatoligocznie jak naprawiles usterke bo napisales ze zaworek byl caly czas otwarty a powinien sie otwierac przy podaniu napiecia, wymieniles zaworek na nowy czy cos innego zrobiles?? i czy móglbys mi okreslic jak zlokalizowac po otwarciu maski jak wyglada ten zaworek i czy jest do niego łatwy dostep??
Bryna Opublikowano 6 Czerwca 2019 Opublikowano 6 Czerwca 2019 Witam, u mnie również wystąpiły te błędy. Problemem okazał się wężyk, ten najmniejszy od zaworu egr do elektromagnesu pod zbiorniczkiem chłodzenia. Od strony elektromagnesu wypadł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się