Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ASB] Śniegowe atrakcje.czy to sprzęgło ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przed chwilą wyjeżdzalem z osiedlowego parkingu, gdzie śniegu spadło tyle ze kół nie bylo widać :kwasny: a ze mam Q więc w sumie większego problemu nie bylo ale trochę jednak się pobujałem. W każdym razie pod koniec wyjazdu z pół metrowych zasp zaczeło strasznie smierdzieć stechlizną , nie jakas palona guma ale waliło tak jak stare mokre szmaty zamknięte na rok w worku foliowych :wallbash: . Czy to moglo byc palone sprzeglo ?

Opublikowano

nie sadze, cofales ostro? jak tak to woda stoi Ci w zderzaku (no moze nie w zderzaku ale z tylu sa takie odplywy), mi tak smierdzialo i w Audi 80 i w A4 teraz smierdzi ale nie tak okrutnie jak w 80 ;] przypchal sie jakis "zlew"

Opublikowano

raczej tylko do przodu, moze raz do tylu ale to delikatnie zeby sie rozbujac

Opublikowano

Taki smród to raczej na 100% sprzęgło , bardzo łatwo lekko je przypalić .

Opublikowano

a moze klocki ktore sie pala podczas pracy ESP ?

kola sie slizgaja to ESP blokuje poszczegolne zeby inne mialy sanse zlapac przyczepnosc..

Opublikowano

to nie klocki, i nie ESP, ten układ nie ingeruje podczas takich manewrów, szybciej EDS, ale to i tak nie to

nic innego tylko sprzęgło dostało mocno po d....e

Opublikowano

no to Panowie przed chwilą sie zalamałem , pojechałem na miasto wjechalem w miejsce parkingowe , fakt ze zdrowo zasypane, tak ze zawislem na sniegu podwoziem , miejscowka byla pochyla zarowno "do dolu" jak i "na bok" tak ze tylne kolo prawe i przednie lewe bylo "bardziej w powietrzu" niz pozostale. Przy probie wyjazdu boksowaly tylko dwa kola ,te co byly mniej obciazone (przednie lewe i tylne prawe) i czy to mialem wlaczony ESP czy nie. Kolega terenowka musial mnie szarpnac bo za cholere o wlasxnych silach nie szlo. Czy to normalne ze krece tylko dwa kola i to tylko po przekatnej ?? ( te co nie krecily tak jakby delikatnie "podrygiwaly" ale staly w miejscu).

Opublikowano

słaba ingerencaja EDS-u, albo za słabo dałes gazu, układ reaguje w momencie mocnego dodania gazu

auto tez masz na pewno nisko zawieszone i dlatego siadło na zaspie

ja jak właduje sie w zaspe, mocno daje w pi....e i autko "wyskakuje''

ESP nie ma tutaj nic wspólnego

Opublikowano

Też tak miałem pare razy ,strzał ze sprzęgła pomagał :)

Opublikowano

szkoda sprzegła :>

wystarczy dac jakies 2/3 obrotów na jedynce

EDS przy 35-40km/h daje o sobie znac

Opublikowano

no dobra tyke tylko czy na wstecznym tez ???

[br]Dopisany: 14 Luty 2010, 21:24_________________________________________________ale w sumie do przodu tez probowalem i ni cholery obroty szly nawet pod 4 tysiace, dwojke tez chyba raz zalaczylem i nic dwa kola boksowaly w miejscu a dwa staly. teraz juz po wszystkim spradzalem z brejdakiem na rownym i sliskim i kreca wszystkie cztery

Opublikowano

może nie masz EDS-u ???? :mysli: :mysli: :mysli:

prawde mówiąc delikatnie wku...a mnie działanie tego układu, ale nie ma co gadac, jest pomocny

mam zamontowanego na tylnej osi Peloquina, od tego momentu bardzo mocno poprawiło sie brodzenie w sniegu :good:

Opublikowano

Tak sobie myślę czysto teoretycznie ,że gdyby przy kręcących się kołach lekko przyhamować , opór by się wyrównał i 4 koła powinny zakręcić ,hmm :mysli: trzeba sprawdzić

Opublikowano

tak bedzie, ale tylko przez chwilę

własnie od tego jest EDS

Opublikowano

Wiem , ale skoro działa lipnie można mu tak pomóc . Jutro się może pobawię w jakiejś zaspie do zdam relacje :P

Opublikowano

W ośce to chyba nie trzeba aż tyle gazu dawać bo EDS działa tylko do ok 40 km/h a nie tak jak w quattro do 80 km/hy, ja u siebie zauważyłem że jak dam gazu przy ruszaniu z kopnego śniegu albo i koło zaczyna buksować to od razu się włącza EDS bo światełka przygasają na moment i zazwyczaj momentalnie po tym auto wyskakuje z zaspy. Kilka razy nawet jak dałem za mało gazu to mi zgasł :embarrassed:

Opublikowano

może nie masz EDS-u ???? :mysli: :mysli: :mysli:

prawde mówiąc delikatnie wku...a mnie działanie tego układu, ale nie ma co gadac, jest pomocny

mam zamontowanego na tylnej osi Peloquina, od tego momentu bardzo mocno poprawiło sie brodzenie w sniegu :good:

mozliwe to zeby nie bylo EDS-u ?? auto rocznik 2006 pelny s-line z full wypasu nie ma chyba tylko skretnuch ksenonow. a mowie Wam ze najdziwniejsze bylo to ze kola ktore staly tak jakby "podrygiwaly" , jakby chcialy ruszyc ale cos je wstrzymywalo. Moze mam cos zje.... , zwlaszcza ze wczesniej jak wyjezdzialem u siebie pod blokiem to zaczelo walic ta stechlizna.

Opublikowano

Raczej mało prawdopodobne z tego co się orientuję to wszystkie Q miały EDS jak chcesz to podaj nr VIN na pw to w etce sprawdzę i Ci dam znać co w trawie piszczy. Myślę że jak podrygiwały to dobrze bo tak działa ten system na ułamek sekundy zacisk przytrzymuje koło które się kręci i wtedy mechanizm różnicowy przekazuje moc na to koło co się nie kręci i tak w kółko do wyrównania prędkości obrotowych kół.

Opublikowano

Raczej mało prawdopodobne z tego co się orientuję to wszystkie Q miały EDS jak chcesz to podaj nr VIN na pw to w etce sprawdzę i Ci dam znać co w trawie piszczy. Myślę że jak podrygiwały to dobrze bo tak działa ten system na ułamek sekundy zacisk przytrzymuje koło które się kręci i wtedy mechanizm różnicowy przekazuje moc na to koło co się nie kręci i tak w kółko do wyrównania prędkości obrotowych kół.

[/quot

Raczej mało prawdopodobne z tego co się orientuję to wszystkie Q miały EDS jak chcesz to podaj nr VIN na pw to w etce sprawdzę i Ci dam znać co w trawie piszczy. Myślę że jak podrygiwały to dobrze bo tak działa ten system na ułamek sekundy zacisk przytrzymuje koło które się kręci i wtedy mechanizm różnicowy przekazuje moc na to koło co się nie kręci i tak w kółko do wyrównania prędkości obrotowych kół.

e]

wyslalem Ci Vin, dzieki za pomoc . zawsze mi sie wydawalo ze taki system powinien przekazywac moc na kola ktore maja wieksza przyczepnosc, w tym przypadku bylo tak ze krecily sie kola ktore byly bardziej "w powietrzu" wiec mialy gorsza przyczepnosc a te co byly obciazone na poczatku dania gazu drgnely i koniec potem tylko krecily sie w miejscu pozostale dwa ( te o mniejszej przyczepnosci)

Opublikowano

przeczytaj sobie tego posta dokładnie to będziesz wiedział jak to wszystko działa mi osobiście sporo wyjaśnił

http://www.a4-klub.pl/smf/all_rodzaje_i_dzialanie_napedow-t110264.0.html

a jak tak stałeś to Ci lampy minimalnie przygasały bo przynajmniej w B5 jest tak że jak ostro ruszasz to na ułamek sekundy przygasają światła bo się włącza moduł ABS-u który jest sercem układu EDS.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...