mily Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam! Panowie dzis spotkała mnie nieprzyjemna sytuacja. Chcę odpalić swoją niunię i nic. Rozrusznik kręci ale silnik nie załapuje. Podjechałem do mechanika, w filtrze paliwa pustka. Nalał rokpi ale autko nadal nie chciało odpalić więc podłączył kable pod akumulator i kręciłem do oporu i wkońcu załapał. Jak odpali pracuje równo, nie stracił mocy, po odpaleniu jest wszystko ok, ale wystarczy go zgasić i już jest zapowietrzony, trzeba kręcić go ok 20 sekund żeby załapał (odrazu po zgaszeniu), poderzewam że jutro mogę sobie pomarzyć żeby go odpalić. Czy ktoś ma jakieś pomysły co to może być?? PS Autko było podłaczone pod komputer i 0 błędów, zrobiliśmy logi i również jest wszystko ok (jak już odpali to jest ok, więc logi raczej nic nie pokażą) Kurcze nie wiem nawet czego szukać.
lesand Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 sprawdź zaworek zwrotny na filtrze paliwa
mily Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Opublikowano 17 Lutego 2010 Mechanik sugerował że jest pompa wtryskowa do regeneracji, możliwe?? Ja dla mnie to wygląda tak, że zasysa gdzieś powietrze, na jakimś wężyku (może się zsunął), a może filtr paliwa jest zalany wodą, kurde nie mam pomysłu, co do filtra to raczej odpada wszystkie połączenia zostały skrupulatnie sprawdzone łącznie z zaworkiem.
czaja77 Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 wyjmij jeszcze raz zaworek jest tam oring,potrafi się podgiąć .
paput Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 Wymień przewody paliwowe na przezroczyste będziesz widział czy paliwo się cofa. Ja też wymieniłem filtr paliwa bo od niego się zapowietrzał i teraz wszystko ok
zielony04 Opublikowano 19 Lutego 2010 Opublikowano 19 Lutego 2010 Zobacz czy nie masz gdzieś wycieku ON
mily Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Opublikowano 20 Lutego 2010 Oddałem autko do mechanika, niestety nie mógł usunąć usterki, według niego jest wszystko ok. Ropa nigdzie nie wycieka i wszystkie przewody są drożne, stwierdził że jest to usterka elektryczna. Podłączyłem laptopa i wykonałem test wyjść. (Sama diagnostyka nie wykazuje błędów). Po mojej interwencji z laptopem nie słyszę żeby stukały przekaźniki: N109 i N18. Czy jeden z nich może być przyczyną?? Problem jest taki że jak go odpalę z plaka jest wszystko ok, nie traci mocy i pracuje równo. Wystarczy jednak go zgasić i odrazu jak się kręci nawet nie chce załapać (a powinien bo z tego zo zrozumialem to powinien załapać nawet na chwilkę i zgasnąć, ale powinien załapać, a on wogóle jak by paliwa nie dostawał)
Sztomel Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Nie sądzę aby była to przyczyna elektryczna gdyż po odpaleniu z plaka zaraz by zgasł a nie pracował nadal. Pusty filtr paliwa sugeruje by sprawdzić drożność ssaka w baku.
kamilg.86.86 Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 witam. podłącz sobie zasilanie paliwa pod maską (5l bańka) pomijając filtr odpal silnik żeby układ się odpowietrzył. potem po kilku godzinach sprawdz czy odpali. bedziesz wiedział czy to wina układu paliwowego
szneider Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Mojemu sąsaidowi pomogło założenie zaworka zwrotnego paliwa. Też miał ten problem jak postawił auto maską do góry, fura sie zapowietrzyła i rano nie chciała odpalić. Mechanior mówił że to pompa siada. Po założeniu zaqworka problem z odpalaniem znikł. Co prawda to może być chwilowe, ponieważ pompa się być może rozszczelnia i nie trzyma ciśnienia.
mily Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Opublikowano 21 Lutego 2010 witam. podłącz sobie zasilanie paliwa pod maską (5l bańka) pomijając filtr odpal silnik żeby układ się odpowietrzył. potem po kilku godzinach sprawdz czy odpali. bedziesz wiedział czy to wina układu paliwowego Mechanik mówił że podawał bepośrdnio paliwo z wszystkie zawory zasilał z innego źródła zasilania również bezpośrednio i też nie odpalił. Ja nie mam pomysłów, mechanicy też (bo autko było w dwóch warsztatach (w pierwym było aż 4 mechaników) i każdy mechanik nie znalazł nieprawidłowości). Jutro autko jedzie do elektryka, zobaczymy co on stwierdzi. Mojemu sąsaidowi pomogło założenie zaworka zwrotnego paliwa. Też miał ten problem jak postawił auto maską do góry, fura sie zapowietrzyła i rano nie chciała odpalić. Mechanior mówił że to pompa siada. Po założeniu zaqworka problem z odpalaniem znikł. Co prawda to może być chwilowe, ponieważ pompa się być może rozszczelnia i nie trzyma ciśnienia. Ten biały zaworek na pompie paliwa jest wymieniomy (bo w pierwszym zakładzie mechanicznym jak zdejmowali wężyk to mi go uszkodzili). Jest na 100% sprawny bo kupowałem w serwisie koszt 80zl, troche ta cena mnie załamała.[br]Dopisany: 21 Luty 2010, 19:51_________________________________________________Tak sie zastanawiam że może jakiś czujnik (np położenia wału albo jakieś inne dziadostwo). Kiedy autko może nie odpalić, kiedy które czujniki blokują?? Chodzi tylko o chwilkę uruchomienia autka, jakie czujniki mogą nie dopuścić do jego uruchomienia (immo sprawne).
Sztomel Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Czujniki żadne ale przekaźnik paliwa o nr 214 owszem, ale wtedy nie miałbyś pustego wężyka paliwa.
mily Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 Czujniki żadne ale przekaźnik paliwa o nr 214 owszem, ale wtedy nie miałbyś pustego wężyka paliwa. Hmy, w pierwszym poście napisałem że się zapowietrza, ale to była moja diagnoza i błędna. Poprostu jak go zgaszę to ropkę wszędzie ma (filtr i pompa), ale po kręceniu to poprostu ubywa, dlatego myślałem że się zapowietrza. Więc ropa po zgaszeniu jest w przewodach.[br]Dopisany: 22 Luty 2010, 08:53_________________________________________________Jak sprawdzić ten przekaźnik za pomocą polskiego waga, jaki test wyjść zrobić?? Może to jest ten N109??
Sztomel Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 Vagiem przekaźnika nie sprawdzisz bo Vag nawet się nie połączy z ECU jak przekaźnik będzie w stanie rozłączonym, ten przekaźnik odpowiada za zasilanie sterownika silnika, jeśli przekaźnik będzie miał przerwy w zasilaniu to sterownik nie pokaże żadnego błędu (bo nie mając zasilania nie jest w stanie zapisać żadnego błędu - to logiczne), z uszkodzonym przekaźnikiem ECU nie będzie również podawało napięcia 12V na elektrozawór N109 w pompie wtryskowej i mimo, że będzie w pompie paliwo to nie będzie ono podawane na wtryskiwacze. Brak zasilania na przekaźniku można stwierdzić przez brak zapalania się i gaśnięcia kontrolki podgrzewania świec żarowych na blacie, silnik można uruchomić awaryjnie przez podanie zasilania bezpośrednio z plusa akumulatora na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej ale przy gaszeniu silnika trzeba pamiętać, że silnik nie zgaśnie (jeśli nie ma klapy gaszącej a w AFF takowej nie ma) i trzeba wtedy odłączyć zasilanie od N109. Z takim podłączeniem N109 na krótko samochód jednak będzie jechał w trybie awaryjnym czyli bez nagłego przyspieszania. W moim samochodzie (Golf Mk4) jest to przekaźnik o oznaczeniu 109 ale w A4 ma on chyba właśnie oznaczenie 214 i jest przy ECU.
mily Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Autko naprawione, czekałem miesiąc. Okazało się że przyczyną jest pompa wtryskowa. Koszt naprawy 950 zł (oj zabolało, bo wydatek nie przewidywany)
Iptables Opublikowano 22 Lutego 2020 Opublikowano 22 Lutego 2020 Miałem ten sam problem. Przeorałem całą elektronikę, moduł komfortu, przekaźniki pod kierownicą, z boku i pod komputerem, zaworek na filtrze nowy, świece sprawdzone, accu OK, filtry wymienione. Rok orania i nic. Wszystko w Anglii różni mechanicy. Pojechałem do Polski, wrzuta na komputer, pompowtrysk aż krzyczał, że jestem zepsuty. Wymieniony pompowtrysk i samochód działa jak nowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się