Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Spadające obroty po określonym czaśie Passat B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Bardzo serdecznie ;) Problem polega na spadaniu obrotów Opisze po krotce mój problem. Spadanie polega na tym że silnik chodzi na biegu jałowym ok. 10 min – 15 min ładnie pracuje obroty ok. 882 RPM. Po upływie tego czasu obroty spadają do ok. 815 RPM. i nawet po prze gazowaniu są za niskie. Pomaga dopiero zgaszenie silnika i odpalenie.

Obroty wracają na swoja pierwotna prawidłowa wartości. Na początku myślałem że uszkodzone są pompowtryski. Podpiąłem VAG i sprawdziłem na początek błędy; błędów brak. Oto co zaobserwowałem :

Grupa 000 poz. 4 – 15 czasami 14

Grupa 001 poz 2 - 3,8 – 4,1

Grupa 004 poz 4 00 -1,1

Grupa 013:

cyl 1 - -0,54

cyl 2 - -0.19

cyl 3 – 0.61

cyl 4 – 0,09

Grupa 18 wszystkie pozycje na 0

grupa 23 beep poniżej 25

Wydaje mi się że pompowtryski zdrowe chociaż mogę się mylić dlatego pytam .

Za winnego uważam czujnik G2/G62 i Termostat ponieważ samochód nigdy nie może się dogrzać nigdy nie ma temperatury na wskaźniku równe 90 a odczyt z G2 a G62 różni się

Co robić wymieniać czujnik G2/G62 i Termostat czy szukać winy przy czymś innym ? Przepraszam że nie ma logów ale nie mam swojego Vaga tylko pożyczonego. Pozdrawiam

Opublikowano

zacznj od wymiany termostatu badz czujnika ... zalezy do szwaznkuje... prawidlowa termika silnika TDI jest bardzo wazna ...

tak czy sika powininies to zrobic.. jak nie bedzie poprawy bedziemy myslec dalej ...

Opublikowano

hej, zwlekałem zwlekałem z wymiana termostatu i g2 g62 aż wymieniłem rozrząd. Został wymieniony termostat i czujnik, a objawy te same. Zrobiłem Logi:

Log (0 - 001)

Log (1 - 004)

Log (2 - 007)

Log (3 - 009)

Log (4 - 011)

Log (5 - 013)

Log (6 - 016)

Log (7 - 023)

Log (8 - 025)

Log (9 - 002)

Log (10 - 003)

Log (11 - 005)

Log (12 - 008)

Log (13 - 010)

Log (14 - 012)

Log (15 - 015)

Log (16 - 024)

Log (17 - 020)

Ps: kolego spanky możesz zobaczyć jak tam kąt synchronizacji ? Będę wdzięczny

Pozdrawiam

Opublikowano

Kat synchronizacji dobry.

Opublikowano

Sprawdź szczotki w regulatorze napięcia w alternatorze bo 13,60V to trochę mało, bez obciążenia ma być 14,2-14,45V a z obciążeniem takim standardowym: radio, światła, nawiew 13,9-14,2V, sprawdź też na zgaszonym silniku po nocy ile masz volt na akumulatorze, powinno być 12,6V, nie sadzę zęby to miało związek ze spadającymi obrotami ale..

Jedyne co mi się nasuwa to kup Izopropanol Ipa, i co możesz od ECU zaczynając umyj w wanience ultradźwiękowej, oczywiście to opcja bardzo ambitna :) a potem akcja zimne luty bo myślę że przez zimne luty masz problem, bo jak po nagrzaniu robi się problem, po zgaszeniu na jakiś czas naprawia się wiec to będą gdzieś zimne luty albo styki zabrudzone, cała elektronika silnika do przejrzenia, złączki, wtyczki itp popsikaj środkiem do czyszczenia styków

Opublikowano

Sprawdzałem po nocy napięcie na akumulatorze i pokazuje 12.65 V

Co do regulatora napiecia to Log został zlogowany po spadnięciu z obrotów na biegu jałowym po zapaleniu zimnego silnika, kiedy obroty jeszcze nie spadły z włączonymi światłami dmuchawami i radiem pokazuje ok 13.9V 14V.

Jeszcze nie sprawdzałem elektroniki pod maska silnika, kostek itd.

Jedyne co nasuwa mi się na myśl gdzie może być błąd w elektronice to blokada zapłonu.

W samochodzie poprzedni właściciel zainstalował blokadę na tgz. sróbke na mase. Odcięciem jest prawdopodobnie ECU bądz liczniki ponieważ odcina zasilanie liczników( kiedy blokada działa nie widać nic na desce liczników) Rozcięcie jest w okrągłej koste obok przełącznika kierunkowskazów. Czy to może mieć coś wspólnego ze spadaniem obrotów??

Po wymianie termostatu i G2/G62 zaobserwowałem że kiedy na desce jest równe 90 C to nawet po ponownym rozruchu obroty spadają od razu.

[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 13:09_________________________________________________Dziś podpinałem Vag' z ciekawości i pokazał błąd :

17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus

P1163 - 35-00 - -

czyli czujnik temperatury paliwa.

Gdzie znajduje się ten czujnik w AJM ?

Czy może być to związane też z obrotami? skoro wcześniej go nie wyrzucił a obroty spadały... Pozdrawiam

Opublikowano

007 Ciepły motorek

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_22769.html

Gdy obroty spadły zauważyłem dziwnie falujące obroty:

poglądowo na obroty

003 Gdy Ciepły

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_22770.html

Dodaje Logi:

zimy:

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_23004.html

podczas spadania z obrotów:

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_23005.html

Pozdrawiam

[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2010, 16:09_________________________________________________I jak z tym czujnikiem ? Pozdrawiam [br]Dopisany: 23 Wrzesień 2010, 18:35_________________________________________________Witam. Nagrałem dziś filmik jak przebiega spadanie obrotów,

1: SILNIK PODCZAS SPADANIA Z OBROTÓW:

1

2. OBROTOMIERZ PODCZAS SPADANIA Z OBROTÓW

2

do tego LOG Z POMPEK :( 2 ga umiera ?

13: dzisiejszy LOG:

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_25032.html

23: dzisiejszy LOG

http://vaglog.rtnet.pl/pietrek505_25033.html

gdy silnik zejdzie z obrotów zaczyna falować obrotami i trzepać silnikiem.

POzdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...