Młody_drog Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Potrzebne narzędzia:Imbus 8 i 6Nasadkowy 10 (pokrywa)13 i 10 oczkowaTorx 8Czas pracy : około 1hTak wygląda nowy napinacz:No to zabieramy się do pracy:1. Otwieramy maske, zdjemujemy pokrywe.2. Odpinamy kleme od aku (musimy rozłączyć alternator)3. Odpinamy kostke z tyłu alternatora4. Odłączamy wąż do IC (łatwiejszy dostęp)5. Napinając kluczem nasz 'napinacz' w lewo ściągamy pasek z górnej rolki6. Odkręcamy wisko w podanym miejscu jednocześnie trzymając je żabką albo innym kluczem:7. Odkręcamy alternator8. Kładziemy alternator na bok, żeby nie przeszkadzał9. Odkręcamy napinacz i na dole siłownik kluczem 13Seryjnie napinacz jest INA. Ja za IN'e zapłaciłem 80 euro więc niedrogo. Porównanie nowego i starego:Składamy w odwrotnej kolejnościEnjoy.
luki105 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 wielkie dzieki,super opis. dzis sam wzialem sie sie za wymiane tego napinacza i tu ciekawostka dla posiadaczy silnikow 1.9 BKE:dostep jest na tyle dobry ze wystarczylo zdjac jedynie obudowe rozrzadu.
macieek Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Witam i ja przymierzam sie do wymiany napinacza. Chcialbym prosic o przyblizenie paru szczegolow. Zamiescilem 2 zdjecia zeby rozjasnic sytuacje Czy powinienem dociagnac srube A ? Ona byla juz tak zakrecona oryginalnie - jest duzy luz na silowniku i bardzo luzno i swobodnie sie przesowa zgodnie z żółtymi strzalkami. Ale tak chyba ma byc bo wlasnie sprawdzilem i sruba jest dosc mocno dociagnieta. Drugie pytanie odnosnie sroby B na rolce - czy dociagac ja??? Wydaje sie dosc solidnie zakrecona. Nastepna fotka: W instrukcji pisze zeby dociagnac srube C z momentem 25. Co jesli nie ma sie klucza z momentomierzem. Mozna jakos na oko czy trzeba zwrocic uwage na np zeby silownik mogl sie ruszac w jakims wymiarze czy lepiej dac sobie spokoj i oddac auto do warsztatu gdzie skroja mnie pewnie z 50 funtow za to?? Mam wszystkie narzedzia albe bez momentu pozdr
Młody_drog Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Opublikowano 7 Maja 2010 Ja żadnej ze śrub w napinaczu nie ruszałem, zamontowałem go również bez klucza z regulacją momentu i dalej działa. Przykręć 'na oko' tylko nie przesadź.
macieek Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 Dzieki wlasnie jestem w trakcie a czy ta sruba z tylu od wiska na imbus 8 jest tam lewy gwint??? (od strony sruby patrzac) I jak albo czym dokladnie zablokowac wisko zeby sie nie obracalo. Nie ma tam za co chwycic bo sruba jest za lopatkami wentylatora. Moze cos wlozyc w te zeberka od przy wentylatorze - tam jest otwor i jakis wsporniczek zapodac i oprzec to o napinac i wtedy odkrecac srube od wiska? Uhhh ale namieszalem wybaczcie pozdr
Młody_drog Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Opublikowano 11 Maja 2010 Ja miałem klucz do wiska Zapomniałem napisać sorry.
macieek Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 Ja miałem klucz do wiska Zapomniałem napisać sorry. I wlasnie ten drobny szczegol sprawil ze robota stanela Dobrze ze chociaz olej wymienilem. Jak skoluje klucz to sprobuje cos zawalczyc jeszcze, narazie czas zamknac mache. Pozdr P.S Może wiesz jaki to jest rozmiar klucza? To jest jakis dosyć płaski duzy klucz. Widze ze sa 32 i 36 podejda one? pozdr
Młody_drog Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Opublikowano 11 Maja 2010 Nie powiem Ci dokładnie bo miałem pożyczony od kolegi mechanika, ale złap jakąś żabką albo innymi szczypcami i będzie taki sam efekt.
macieek Opublikowano 11 Maja 2010 Opublikowano 11 Maja 2010 Nie powiem Ci dokładnie bo miałem pożyczony od kolegi mechanika, ale złap jakąś żabką albo innymi szczypcami i będzie taki sam efekt. Nie mam takiej plaskiej zabki zeby sie zmiescila miedzy wisko a wentylator. Sprobuje cos pozyczyc. Moglbys pokazac na tym foto dokladnie za co lapiesz wisko? Czy dokladnie za to miejsce gdzie wskazuje strzalka? Jesli tak to nie jest to zadna nakretka tylko okragly walek wiec plaski klucz tam nie podejdzie. Jest tam bardzo ciasno poza tym - myślę coś o żabce jakiejś hmmm ciezka sprawa pozdr
Ukasz699 Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Mam pytanko jakie były objawy zatartego napinacza czy rolka nie kręciła się dobrze ?? Mam ostatnio problemy u siebie sprzęgło alternatora okazało się dobre z pod maski wydobywa się metaliczny podźwięk i napinacz strasznie szarpie. Po ściągnięciu alternatora i paska wielorowkowego dobrałem się do napinacza i wyczuwam przy obracaniu opór i lekkie zwichrowanie. Mam pytanko czy jeśli napinacz działa to czy mogę wymienić samo łożysko rolki ?? Czy łożysko jest wymienialne ?? Jestem w trakcie remontu i nie stać mnie chwilowo na napinacz INA za 350zł. ;(
Młody_drog Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Opublikowano 23 Listopada 2010 U mnie to był taki pisk/szelest rolki no i jak silnik chodził to widać było znaczne drgania napinacza
Ukasz699 Opublikowano 26 Listopada 2010 Opublikowano 26 Listopada 2010 6. Odkręcamy wisko w podanym miejscu jednocześnie trzymając je żabką albo innym kluczem: Ja dziś próbowałem to zrobić bez specjalistycznych kluczy i jest to nie realne nie da rady przytrzymywać żabką gdyż nie ma tam miejsca z reguły śruba jest tak zapierdzielona [br]Dopisany: 26 Listopad 2010, 13:16_________________________________________________Proponuje bez odpowiedniego klucza nie podchodzić do wymiana bo to strata czasu
Marcino87 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 wykonałem robotę i u siebie bo już strasznie męczyło mnie skwierczenie Kolega mechansior chciał 100 pln za robotę bo mówił, dużo roboty ale ja się ogarnąłem w 1:30h i pełne zadowolenie tylko nowy napinacz 350 PLN ale chociaż jest cichutko pod machą
Młody_drog Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Opublikowano 26 Listopada 2011 Wyciągnąłeś wiatrak? Jak go zblokowałeś?
Lukasch44 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 no właśnie napisz jak poradziłeś sobie z wiatrakiem czeka mnie właśnie taka robota i wątpię, że uda mi się skołować ten magiczny klucz
Marcino87 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Wyciągnąłeś wiatrak? Jak go zblokowałeś? Ech nie rozumiem skąd koledzy mają problem na kole od wiatraka po którym chodzi pasek założyłem dużą żabkę która obejmie to koło' date=' no i kluczem odkręcałem fakt ciężko było zapieczone ale poszło. A ze składaniem nie da się zastosować tej [b']dużej żaby [/b]bo z drugiej strony nie ma jak jej wsadzić ze względu na przeszkadzającą łapę wiskozy, więc zastosowałem małą żabę i umieszczałem ją trochę rygorystycznie bo wkładałem ją prostopadle do koła wisko i skręciłem ale nic się nie wygięło. szkoda że nie porobiłem fotek jakiś ale stworzyłem rysunki jakieś tam tylko się nie ma co śmiać, mam nadzieje że przybliża trochę to co opisałem mi poszło bez żadnych problemów No i powiedzmy że owe kółka to jest koło wiskozy
Lukasch44 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 no jeśli zaryzykuję z twoimi radami to na pewno wcześniej będzie kuracja z WD40 albo coli
wiktor.k78 Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 Panowie najpierw zobaczcie czy macie wisko bo ja ma wiatrak już napędzany elektrycznie , AFV końcówka 2004 r. u wiec napinacz mam tez już inny niż na fotkach u założyciela tego postu wymiana jest banalnie prosta .
michail55 Opublikowano 14 Maja 2012 Opublikowano 14 Maja 2012 ja kupilem takie cos mam avfa i tam rolka napinacza jest aluminowa w srodku a na zewnatrz plastik a to kupsko co to jest musze to oddac co o tym myslicie ?? http://www.okazje.info.pl/okazja/motoryzacja/eu-rolka-napinajaca-1-9-audi-a4-8e2-b6-8e5-b6-8h7-.html ---------- Post dopisany at 22:09 ---------- Poprzedni post napisany at 22:09 ---------- ja kupilem takie cos mam avfa i tam rolka napinacza jest aluminowa w srodku a na zewnatrz plastik a to kupsko co to jest musze to oddac co o tym myslicie ?? http://www.okazje.info.pl/okazja/motoryzacja/eu-rolka-napinajaca-1-9-audi-a4-8e2-b6-8e5-b6-8h7-.html
The Viru5 Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Czy napinacz z AWX będzie pasować do AVF? (wygląd ten sam)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się