Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Jak wyciągnąć tłoczek hamulcowy?


Damiancio24

Rekomendowane odpowiedzi

albo zamontowac do auta i wypompować :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak można wyciągnąć tłoczek hamulcowy z zacisku z przodu??? Zacisk firmy Ate dodam ze zacisk jest już wyciągnięty z auta i przewód hamulcowy też jest już odkręcony.

Między tłoczek a obudowę zacisku (w miejsce klocków) wkładasz drewniany klocek i wypychasz tłoczek sprężonym powietrzem.

Wyjmujesz tłoczek, następnie podważasz i wyciągasz pierścień uszczelniający z obudowy zacisku.

Przed zamontowaniem nowego tłoczka pokrywasz go i nowy pierścień uszczelniający cienką warstwą smaru litowego i wciskasz w obudowę zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale i tak dla nie wtajemniczonych najlepsza zabawa zaczyna sie przy montażu zewnętrznego uszczelnienia :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczek zdemontowałem jak radził kolega spetsnaz wszystko jest juz ladnie wypiaskowane i pomalowane farba własnie schnie niestety nie miałem mozliwości pomalowania wszystkiego piecowo:(

Ale potrzebuje jeszcze jednej rady jak wsadzić tłoczek z powrotem w zacisk z tymi całymi uszczelniaczami zna ktoś może jakieś sposoby na ułatwienie sobie tego żeby niczego nie po przecierac z tych gumowych uszczelniaczy i żeby potem nie ciekło??? czy smar litowy mogę zastąpić jakims innym czy nie za bardzo???może np być smar wapniowo-siarczanowy z zakresem pracy od -20 do 160 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiedziałem że bedziesz miał kłopot z tym :>

smar najlepiej do hamulców, Ate robi w małych tubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczek zdemontowałem jak radził kolega spetsnaz wszystko jest juz ladnie wypiaskowane i pomalowane farba własnie schnie niestety nie miałem mozliwości pomalowania wszystkiego piecowo:(

Ale potrzebuje jeszcze jednej rady jak wsadzić tłoczek z powrotem w zacisk z tymi całymi uszczelniaczami zna ktoś może jakieś sposoby na ułatwienie sobie tego żeby niczego nie po przecierac z tych gumowych uszczelniaczy i żeby potem nie ciekło??? czy smar litowy mogę zastąpić jakims innym czy nie za bardzo???może np być smar wapniowo-siarczanowy z zakresem pracy od -20 do 160 stopni

Nowy pierścień uszczelniający wkładasz w zacisk, wciskając go w rowek pomagaczem o gładkich krawędziach,

najlepiej czymś plastikowym.

v460970.png

Na tłoczek zakładasz nowe uszczelnienie zewnętrzne krawędzią uszczelniającą na tłoczek.

a470040.png

Po wciśnięciu tłoczka wkładasz krawędź pierścienia uszczelniającego w rancik zacisku

pomagając sobie tępym wkrętakiem (żeby nie uszkodzić uszczelnienia).

n470081.png

Smar litowy dostaniesz praktycznie na każdej stacji benzynowej.

rysunki z elsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh powodzenia ja temat już przerobiłem w ten weekend, złożyłem wszystko do kupy po około 2,5 h mordęgi ale dało rade :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to zajmuje 2-3 minuty :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tą gumkę na tłoczku w zacisk polecam wciskać kartą kredytową jakąś starą:)

Ale mam inny problem... mianowicie jak wcisnac/wkrecic tłoczek na podłaczonych przewodach hamulcowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tą gumkę na tłoczku w zacisk polecam wciskać kartą kredytową jakąś starą:)

Ale mam inny problem... mianowicie jak wcisnac/wkrecic tłoczek na podłaczonych przewodach hamulcowych?

musisz odkrecic delikatnie odpowietrznik i wciskac/wkrecac. inaczej nie przepchniesz calego plynu przez uklad. tym sposobem troche ci ucieknie plynu ale tloczek wejdzie bez problemu :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręciłem cały odpowietrznik i nadal nie chce wejsc nawet o milimetr:/ wkrecam i wciskam jednoczesnie tyle ile mam sił;]

edit:

już ogarnięte... trzeba było wciskać i kręcić naraz bo wyszło z gwintu na końcu już wystarczło tylko kręcić:) wszystko dało rade zrobić na aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mam inny problem... mianowicie jak wcisnac/wkrecic tłoczek na podłaczonych przewodach hamulcowych?

brak slow... nie wyglupiaj sie Kolego, wymontuj zacisk, poskladaj wszystko na stole I zamontuj do auta

dlaczego chcesz trenowac na aucie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...