author0928 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 W październiku kupiłem autko i wszystko było ok, klima załanczała się i tłoczyła zimne powietrze. Nawet przedwczoraj jak było cieplej to sprawdzałem i wszystko działało... Dziś pojechałem wymienić olej i zrobić serwis przed sezonem i w fazie testu szczelności wywaliło że jej nie ma... Skoro jest nieszczelność to jakim prawem od października w ukłądzie znajdowało się 250mg czynnika ?? Bo tyle było.. Przecież mimo nie używania klimy w zimie powinien uciec cały gaz nie ?? Nabili mi nowy gaz i sprawdzali lampą ale nic się nie dopatrzyli... Jedynie gdzieś pod spodem po środku między kołami jakieś małe ślady czynnika UV, ale był to stary czynnik i nie dało się zlokalizować skąd on pochodzi... Kazali mi pojeździć i w poniedziałek jadę z powrotem i będą sprawdzać znów lampą.. Powiedzieli również, że ubytek może być tak mały, że można będzie jeździć cały sezon z działającą klimą i wtedy nie opłaca się doszukiwać i usuwać nieszczelności... Czy to prawda ?
mech15 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 ubytek może być tak mały, że można będzie jeździć cały sezon z działającą klimą i wtedy nie opłaca się doszukiwać i usuwać nieszczelności...
author0928 Opublikowano 28 Lutego 2010 Autor Opublikowano 28 Lutego 2010 Jutro jade to sprawdzić i już się niecierpliwie... Najgorsze to że teraz temp niskie i nie wyczai czy klima chłodzi czy nie... No bo kompresor się załancza i wentyl też, ale jeśli czynnika mało to wtedy nie będzie podawało odpowiedniej temp...
mech15 Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Mi poprzedni właściciel mówił, że była gdzieś dziurka w klimie i zacisnęli hydraulicznie przewód, niestety czynnik ciągle sp***rza. Ale nie jest to aż taki ubytek cały sezon bez problemu chulało. Daj znać po wizycie
majkel_majki Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Pojeździj do poniedziałku, jedź do nich i niech porządnie przyłożą się do szukania nieszczelności. Jeżdżenie z dziurawą klimą i nabijanie jej co sezon to jak dla mnie głupota, usterkę się lokalizuje i usuwa.
author0928 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Opublikowano 1 Marca 2010 Byłem właśnie dzisiaj i lipa... Nic nie znaleźli... A że owy mechanik to mój znajomy to sam wziąłem lampę i przeleciałęm wszystkie przewody, skraplacz, kompresor etc etc... Niczego się nie dopatrzyłem jedynie śladowe ilości barwnika połączonego z wodą gdzieś w okolicy pasa przedniego na dole na środku ale nie było widać skąd to się tam wzięło bo nie ma przy tym ani żadnego przewodu ani nic podobnego... Trzeba poczekać do lata co się będzie działo... Narazie chłodzi... Z jednej strony te 250 g gazu mogło tam zostać i ulatniaś się dość długi czas bo nikt nie wie kiedy klima była dobijana, ale z drugiej strony maszyna MAGNETI MARELLI przy teście szczelności wywaliła 140mg na jeden raz... I skąd to się wzięło ? Dziwne....
majkel_majki Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 W najgorszym razie to może być nieszczelny parownik jeżeli nie ma śladów czynnika na zewnętrznych elementach, niech rozbiorą schowek i wyjmą wentylator to może coś da się zauważyć w UV.
author0928 Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Opublikowano 1 Marca 2010 Narazie pojeźdźe i poczekam do lata... Może jak raz będzie OK... Jeśli przestanie chłodzić lub osłabnie to pewnie wtedy będe się martwił... Szkoda mi teraz wydawać kasy na robote która może nie przynieść żadnego rezultatu... Tym bardziej że narazie chłodzi i przed serwisem też coś tam racze chłodziło...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się