Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana Filtra paliwa FILTRON PP850 (ze śrubą z góry)!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na forum jest jak wymienić filt paliwa ale ja mam jakiś "nietypowy":/ Dziś kupiłem ten filtr, w aucie widziałem że na filtrze jest taka jakby "kopułka" do której dochodzą wszystkie przewody z paliwem i obok tych przewodów na tej "kopułce" jest śruba chyba M6x10. Filtr paliwa ma identyczny gwint jak filtry oleju czyli na środku.

Pytanie jest następujące: czy muszę odkręcać tą śrubę M6 która jest z góry "na kopułce" czy poprostu odkręcić śrubę trzymającą filtr i obrkęcić go dookoła jednocześnie wykrecajac z uchwytu?

Jeśli ktoś miał taki rodzaj mocowania filtru i wie jak go wymienić proszę o podpowiedź :>

Pozdrawiam

[mod]Nie ten dział brak prefixu - poprawione ale kolejne wątki polecą do kosza[/mod]

Opublikowano

Wymieniałem filtr paliwa w zeszłym roku i już dokładnie nie pamiętam, ale ta śrubka o której piszesz służy do odpowietrzania filtra paliwa. Popuść opaskę trzymającą filtr, złap mocno pokrywę filtra gdzie są wężyki i odkręć go tak samo jak filtr oleju. Pamiętam, że był mocno dokręcony. Jak będziesz zakładał nowy filtr to zalej go czystą ropą żebyś nie musiał długo kręcić rozrusznikiem.

Opublikowano

Ja normalnie odkręcam u siebie filtr paliwa tak jakbyś zmieniał filtr oleju odkrecasz i przykręcasz drugi a przez ta śrubkę na M6 możesz sobie ropy wlać po przykręceniu filtra przez strzykawkę ja zawsze do tej pory od razu zalewałem ropą filtr i dopiero go przykręcałem

Opublikowano

jeśli to jest coś podobnego do tego na focie, to musisz odkręcić tą śrubę z góry i tym samym odkręci się filtr od tej jak to nazwałeś kopułki z przewodami

1d5f19b4f3e53e72med.jpg

Opublikowano

troche nie na temat, ale jak nazywa się ta gąbka wkoło pokrywy zaworów na zdjeciu i czy mozna ja kupić gdzieś na allegro??

Gość majki-m
Opublikowano

troche nie na temat, ale jak nazywa się ta gąbka wkoło pokrywy zaworów na zdjeciu i czy mozna ja kupić gdzieś na allegro??

W Twoim silniku(1Z) tego nie było.

Opublikowano

jeśli to jest coś podobnego do tego na focie, to musisz odkręcić tą śrubę z góry i tym samym odkręci się filtr od tej jak to nazwałeś kopułki z przewodami

1d5f19b4f3e53e72med.jpg

W AFN nie trzeba odkręcać żadnej śrubki z góry.

trzeba odkręcać tak filtr aby dekielek z przykręconymi przewodami paliwowymi stał cały czas nieruchomo,

w przeciwnym razie można połamać plastykowe wypusty zaworu z przelewów,

na deklu w AFN dla łatwiejszego przytrzymania go w miejscu jest wyprofilowany sześciokątny łeb,

na który pasuje chyba klucz 17 - dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiej utrzymać ten dekiel w miejscu.

Sam filtr trzeba odkręcić łańcuszkowym ściskiem z dzwigienką- tak najłatwiej. :good:

Gość majki-m
Opublikowano

j.w

dodam tylko że przykręcając nowy filtr,trzeba zwrócić uwagę aby osadzić go na odpowiedniej wysokości,tak żeby była przerwa pomiędzy górnym dekielkiem od filtra a gumowym wężem do IC, często bowiem jesli filtr jest zbyt wysoko srubki od dekielka przecieraja ten waż :wink4:

Opublikowano

W Twoim silniku(1Z) tego nie było.

tylko ze ja ją mam ale jest już w kepskim stanie i są jej tylko resztki więc musiala byc :gwizdanie:

Opublikowano

a czy mozna wymienic ten filtr bez uzywania lancuszkowego zacisku?

wlasnie odrazu zapytam tutaj ,czy kupilem dobry filtr paliwa do swojego afna, z czerwca 1996 roku?on nie powinien przypadkiem byc odrazu z tymi rurkami? oto foto:

100304164124.th.jpg

Opublikowano

a czy mozna wymienic ten filtr bez uzywania lancuszkowego zacisku?

wlasnie odrazu zapytam tutaj ,czy kupilem dobry filtr paliwa do swojego afna, z czerwca 1996 roku?on nie powinien przypadkiem byc odrazu z tymi rurkami? oto foto:

100304164124.th.jpg

ten filtr z fotki pasuje idealnie do AFN, dokręcasz go od spodu do dekielka,

można odkręcić choćby ręką, o ile masz tyle pary w łapie :naughty:

W Twoim silniku(1Z) tego nie było.

tylko ze ja ją mam ale jest już w kepskim stanie i są jej tylko resztki więc musiala byc :gwizdanie:

te resztki u ciebie to nie piankowa otoczka występująca choćby w AJM,

tylko sparciała gąbka, która była wytłumieniem pod górną pokrywą silnika

Opublikowano

Może nie wyglada to identycznie jak na zdjęciu ale już wiem o co chodzi:) w sb zaczne działaś (choć już obawiam się o to żeby nie połamać tych plastików przy rurkach z góry).

Dam znać jak mi poszło i narazie dziękuje.

Opublikowano

nie wiem czy już wymieniłeś ten filtr czy nie ale pamiętaj żeby zalać go ropą przed przykręceniem....

Opublikowano

nie wiem czy już wymieniłeś ten filtr czy nie ale pamiętaj żeby zalać go ropą przed przykręceniem....

Wymieniłem, zalałem i jest oki :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...