kangooros Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Witam, na forum jest jak wymienić filt paliwa ale ja mam jakiś "nietypowy":/ Dziś kupiłem ten filtr, w aucie widziałem że na filtrze jest taka jakby "kopułka" do której dochodzą wszystkie przewody z paliwem i obok tych przewodów na tej "kopułce" jest śruba chyba M6x10. Filtr paliwa ma identyczny gwint jak filtry oleju czyli na środku. Pytanie jest następujące: czy muszę odkręcać tą śrubę M6 która jest z góry "na kopułce" czy poprostu odkręcić śrubę trzymającą filtr i obrkęcić go dookoła jednocześnie wykrecajac z uchwytu? Jeśli ktoś miał taki rodzaj mocowania filtru i wie jak go wymienić proszę o podpowiedź :> Pozdrawiam [mod]Nie ten dział brak prefixu - poprawione ale kolejne wątki polecą do kosza[/mod]
Pretor Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Wymieniałem filtr paliwa w zeszłym roku i już dokładnie nie pamiętam, ale ta śrubka o której piszesz służy do odpowietrzania filtra paliwa. Popuść opaskę trzymającą filtr, złap mocno pokrywę filtra gdzie są wężyki i odkręć go tak samo jak filtr oleju. Pamiętam, że był mocno dokręcony. Jak będziesz zakładał nowy filtr to zalej go czystą ropą żebyś nie musiał długo kręcić rozrusznikiem.
goldi Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Ja normalnie odkręcam u siebie filtr paliwa tak jakbyś zmieniał filtr oleju odkrecasz i przykręcasz drugi a przez ta śrubkę na M6 możesz sobie ropy wlać po przykręceniu filtra przez strzykawkę ja zawsze do tej pory od razu zalewałem ropą filtr i dopiero go przykręcałem
krzyniek Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 jeśli to jest coś podobnego do tego na focie, to musisz odkręcić tą śrubę z góry i tym samym odkręci się filtr od tej jak to nazwałeś kopułki z przewodami
karolasterka Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 troche nie na temat, ale jak nazywa się ta gąbka wkoło pokrywy zaworów na zdjeciu i czy mozna ja kupić gdzieś na allegro??
Gość majki-m Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 troche nie na temat, ale jak nazywa się ta gąbka wkoło pokrywy zaworów na zdjeciu i czy mozna ja kupić gdzieś na allegro?? W Twoim silniku(1Z) tego nie było.
taktuś Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 jeśli to jest coś podobnego do tego na focie, to musisz odkręcić tą śrubę z góry i tym samym odkręci się filtr od tej jak to nazwałeś kopułki z przewodami W AFN nie trzeba odkręcać żadnej śrubki z góry. trzeba odkręcać tak filtr aby dekielek z przykręconymi przewodami paliwowymi stał cały czas nieruchomo, w przeciwnym razie można połamać plastykowe wypusty zaworu z przelewów, na deklu w AFN dla łatwiejszego przytrzymania go w miejscu jest wyprofilowany sześciokątny łeb, na który pasuje chyba klucz 17 - dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiej utrzymać ten dekiel w miejscu. Sam filtr trzeba odkręcić łańcuszkowym ściskiem z dzwigienką- tak najłatwiej.
Gość majki-m Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 j.w dodam tylko że przykręcając nowy filtr,trzeba zwrócić uwagę aby osadzić go na odpowiedniej wysokości,tak żeby była przerwa pomiędzy górnym dekielkiem od filtra a gumowym wężem do IC, często bowiem jesli filtr jest zbyt wysoko srubki od dekielka przecieraja ten waż
karolasterka Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 W Twoim silniku(1Z) tego nie było. tylko ze ja ją mam ale jest już w kepskim stanie i są jej tylko resztki więc musiala byc :gwizdanie:
fusse Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 a czy mozna wymienic ten filtr bez uzywania lancuszkowego zacisku? wlasnie odrazu zapytam tutaj ,czy kupilem dobry filtr paliwa do swojego afna, z czerwca 1996 roku?on nie powinien przypadkiem byc odrazu z tymi rurkami? oto foto:
taktuś Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 a czy mozna wymienic ten filtr bez uzywania lancuszkowego zacisku? wlasnie odrazu zapytam tutaj ,czy kupilem dobry filtr paliwa do swojego afna, z czerwca 1996 roku?on nie powinien przypadkiem byc odrazu z tymi rurkami? oto foto: ten filtr z fotki pasuje idealnie do AFN, dokręcasz go od spodu do dekielka, można odkręcić choćby ręką, o ile masz tyle pary w łapie W Twoim silniku(1Z) tego nie było. tylko ze ja ją mam ale jest już w kepskim stanie i są jej tylko resztki więc musiala byc :gwizdanie: te resztki u ciebie to nie piankowa otoczka występująca choćby w AJM, tylko sparciała gąbka, która była wytłumieniem pod górną pokrywą silnika
kangooros Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Może nie wyglada to identycznie jak na zdjęciu ale już wiem o co chodzi:) w sb zaczne działaś (choć już obawiam się o to żeby nie połamać tych plastików przy rurkach z góry). Dam znać jak mi poszło i narazie dziękuje.
miszello Opublikowano 9 Marca 2010 Opublikowano 9 Marca 2010 nie wiem czy już wymieniłeś ten filtr czy nie ale pamiętaj żeby zalać go ropą przed przykręceniem....
kangooros Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2010 nie wiem czy już wymieniłeś ten filtr czy nie ale pamiętaj żeby zalać go ropą przed przykręceniem.... Wymieniłem, zalałem i jest oki :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się