Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Ogrzewanie, bulgotanie, niesprawny układ chłodzenia czy uszczelka ??


marcin_oszanca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedawno mialem wymieniany termostat i rozrzad, przed wymiana termostatu temp. max 76 st, po wymiani pojezdzilem miesiąc i bylo wszystko ok, oprocz bulgotania ktore trwalo okolo dwa tygodnie i ustalo, wczoraj zrobilem trase okolo 200km i dzisiaj rano -10st na dworze, znowu problem, temp ok 80 st, w aucie na HI cieplo ale nie tak jak wczesniej, poza tym slychac bulgotanie ale nie jak wczesniej pod szyba, klimatronik pokazuje blad 22.1 od kiedy kupilem autko, zastanawiam sie nad uszczelka lub chlodniczka oleju, mozliwe jest rowniez ze mam gdzies mikrodziurke bo nie widze zeby ubywalo plynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrz dobrze .. jest instrukcja na forum ... zaczyna bulgotać jak się dobrze rozgrzeje a że nasze dieselki rozgrzewają się dość długo dopiero wtedy robi się odpowiednio ciepło. Jak chcesz być pewny że to nie uszczelka to pojedź na badanie zawartości co2 w płynie chłodniczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ogrzewaniem mialem problem od poczatku, kupilem go w komisie (sprawdzonym, kilkanascie aut tam było kupowanych wsrod znajomych) w Niemczech ale zanim wyjechalem musieli mi płukać nagrzewnice i caly uklad chlodzenia bo byl zatkany jakby rdza, tlumaczyli ze dlatego nie grzeje i juz bedzie dobrze i bylo ale jakies 500 km, po powrocie plukalem uklad kilkakrotnie i nie moglem pozbyc sie tej paskudnej rdzy (czy co to bylo), jak juz uporalem sie z syfem to uklad zapowietrzyl sie na maxa i nie szło pozbyc sie bulgotania, ponadto padl termostat. Po wymianie grzal dobrze az do dzisiaj (moze dlatego ze od wymiany nie bylo takich mrozow?). Spróbowałem rozebrac korek i przeczyscic zaworki (bylo w nim jeszcze sporo rdzy)ponadto cale popoludnie jezdzilem na Temp HI, nawiew MIN zobaczymy jutro co to dalo , przy - 10 st C odpowietrzanie nie bedzie nalezalo do najprzyjemniejszych rzeczy, poczekam do soboty i sie zabiore za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uklad do odpowietrzenia.

na wszelki wypadek obejrz i powachaj plyn w zbirniczku czy spalinami nie smierdzi i tlustych oczek nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Płyn nie śmierdzi spalinami ani nie ma oczek oleju, rano jak jest zimno troche kopci na bialo na biegu jalowym ale mechanik stwierdzil ze turbina ma lekki wyciek, po kilku minutach dymienie zupelnie ustaje, zapach spalin wskazuje ze to faktycznie olej, w czasie jazdy nie zaobserwowalem zeby kopcil. Dzisiaj bulgotanie bylo bardzo delikatne a 90 st osiagnal po okolo 14 km przy -10 na dworze z tym ze jak na kilka minut sie zatrzymalem bez wylacznia silnika to opadla do 76 st. Nie wiem czy to normalne, nawiew byl ustawiony na min. Termostat byl wymieniany miesiac temu, a przed wymiana nie osiagal nigdy 90 st. Jak ruszylem i wkrecilem go troche na obroty to zaraz lapnal 90 st. Mimo wielu zalet tego auta system ogrzewania psuje caloksztalt :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na twoim miejscu przepłukałbym jeszcze raz cały układ, zalał wszystko płynem i porządnie odpowietrzył, pamiętaj też o utrzymywaniu odpowiedniego poziomu płynu w zbiorniczku, jak za bardzo opadanie to też się będzie układ zapowietrzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro spada temperatura na postoju albo termostat niesprawny, albo nieodpowietrzony uklad :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od tygodnia bulgotanie praktycznie ustało, ale dzisiaj sprawdzilem węże po trasie okolo 30 km i mimo temp 90 st dolny waz jest zimny a woda w zbiorniczku wyrownawczym letnia. Troszke to chyba dziwne, napiszcie prosze jak jest u was, pamietam w Oplu jak odkrecalem korek po trasie to woda potrafila wyleciec a tu ledwo slyszalny szelest i letnia woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o pomoc u mnie jak odpalam samochód rano jak jest zimny to chodzi na wysokich obrotach wentylator chłodnicy, jak silnik się rozgrzeje to obroty spadają, ale nie całkiem temperatura płynu w chłodnicy przy normalnej jeździe to 65 70 stopni

ta temperatura i obroty chłodnicy to nie jest normalne, co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Trochę odgrzeje kotleta. Otóż nastały zimne dni i mam mały problem. Mianowicie jak odpalam na mrozie to przez jakiś czas bulgota mi nagrzewnica. Jak kupiłem auto rok temu to była wymiana wszystkiego co przy rozrządzie. Także płyn chłodniczy. Cały rok nie było bulgotania. Z chłodzeniem zero problemu tylko to bulgotanie. Możliwe że zapowietrzony układ?ale cały rok nie dało znaku powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie ubywa i nic nie przybywa. Tyle czytam o tym odpowietrzaniu i sam nie wiem jak zrobić najlepiej. 20tkm zrobione i żeby sam się nie odpowietrzył?a auto lubię trzymać na wysokich obrotach. Klima jak trzeba działa dobrze żadnych błędów na vagu:) spalanie w normie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to niezle daje ta pompa niesprawna.

20tkm zrobilem tak.

nie bulgotalo nic tylko jak sie zimno zrobilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...