Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana rozrządu - parę wątpliwości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Panowie.. pomóżcie.. przeczytałem parę tematów dotyczących rozrządów, byłem w paru sklepach i mam większy mętlik w głowie niż przed tym zanim skorzystałem z szukajki i zacząłem całą bieganine..

Mianowicie przymierzam się do wymiany rozrządu. A4 1.8 ADR 1995 r.

Jednym słowem co mam kupic..?

Etka, Autodata i innego typu podobne programy, parę sklepów i każdy mówi/pokazuje co innego..

Pierwszy problem to 152 czy 153 zęby ? po czym poznac który mam ? czy dopiero dowiem sie po zrzucenu przodu i sciagnieciu paska ? (w jednym sklepie mówili ze jak wymienię komplet jest to obojętne = i tu za komplet powiedzieli 560 zł)

Z kolei w drugim sklepie powiedzieli:

- pasek 85 zł

- tłumik paska 225zł

- rolka zwrotna 75zł

- napinacz 175 i jakiś drugi (według pana za ladą też potrzebny) za 195 zł. (ta wersja wydaje mi się trochę bez sensu)

Dzwoniłem do sklepu do którego dostałem namiary od kuzyna mechanika (z tym ze w innym mieście) i przez telefon na pytanie odnośnie kompletnego rozrządu – powiedzieli tak:

- pasek 79zł / 85zł (w zależności od ilości zębów)

- napinacz 180 zł / 195 zł (w zależności od zastosowanego paska)

- rolka 75 zł / 85 zł (w zależności od zastosowanego paska)

Czy taki komplet wystarczy ? Niech mnie ktoś oświeci.. cobym nie miał wątpliwości co zakupic..

Opublikowano

ja bym ci radzil wymienic rowniez pompe wody i termostat-jak ci siadzie to trzeba caly rozrzad znowu zwalac i ta sa koszta

Opublikowano

Akurat w moim przypadku koszta samej robocizny nie mają znaczenia.. ;)

odnośnie odczytu technicznego z VIN: (...)8DZSA035361

Opublikowano

ja bym ci radzil wymienic rowniez pompe wody i termostat-jak ci siadzie to trzeba caly rozrzad znowu zwalac i ta sa koszta

przy wymianie termostatu trzeba rozrzad zdejmowac?? chyba nie bardzo

Opublikowano

Pompa wody jest na oddzielnym pasku rozrządu, termostat nie koliduje z paskiem rozrządu.

Opublikowano

ale i tak trzeba caly przod rozebrac zderzak lampy przynajmniej u mnie mechanik rozbieral-chyba ze chcial sobie ulatwic i miec dobry dostep ? poprawcie mnie jezeli sie myle :mysli:

Opublikowano

ale i tak trzeba caly przod rozebrac zderzak lampy przynajmniej u mnie mechanik rozbieral-chyba ze chcial sobie ulatwic i miec dobry dostep ? poprawcie mnie jezeli sie myle :mysli:

Można wyjąć pompę wody bez rozbierania przodu, ale trzeba wyjąc alternator. Trochę ciasno, ale u mnie mechanik już tak dwa razy robił.

Opublikowano

Przy termostacie nie trzeba zdejmować przodu.... Dostaniesz się od dołu...

Pompa wody napędzana jest paskiem klinowym... wymiana wskazana... lepiej zrobić to przy okazji rozrządu...

Rozrząd nowego typu pasek na 153 zęby do tego napinacz, rolka i tłumik drgań ( cholerstwo najdroższe )

Opublikowano

Panowie... nie miejsce na dyskusje w jaki sposób wyciagac pompe wody, ani zajmowanie sie termostatem.

Konkrety.. tak jak kolega KKKC wyżej.

Rozrząd nowego typu pasek na 153 zęby do tego napinacz, rolka i tłumik drgań ( cholerstwo najdroższe )

Jaki tłumik drgań ? (chyba stosowane zamiennie nazewnictwo) powoduje ciągłe niejasności..

czemu --> http://www.rozrzad.pl/index.php?products=product&prod_id=1777 nie mówi nic o tłumiku drgań ? (tu: rolka napinająca, rolka prowadząca, napinacz hydrauliczny, pasek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...