pit6510 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 witam, zabieram się do wymiany pokrywy zaworów bo w dolocie mam pełno oleju i mam pytanie czy nic więcej nie trzeba przy tym wymieniać , chodzi mi oto jeżeli zamówię nową pokrywę i zacznę wymieniać i czyścić cały dolot ic to zebym się nie obudził z ręką w nocniku ,ze czegoś mi brakuję 1
Sztomel Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Fakt wymiany pokrywy zaworów niczego nie zmieni, olej z odpowietrzania skrzyni korbowej i tak będzie się dostawał do dolotu. Jest to spowodowane taką a nie inną konstrukcją kanałów separujących olej w pokrywie zaworów. Inaczej sprawa jest rozwiązana w silnikach 2.5 TDI gdzie zjaduje się filtr odmy, który oczywiście trzeba wymieniać regularnie. Moim zdaniem niepotrzebne koszty sobie fundujesz, co innego jeśli chodzi o przemycie kanałów w pokrywie zaworów ale to robi się w przypadku jeśli silnik jest ekploatowany zwłaszcza zimą na bardzo krótkich dystansach (przeważnie dojazd do pracy na dystansie paru kilometrów) gdyż wtedy silnik nie zdoła osiągnąć normalnej temperatury pracy, skraplająca się wtedy wilgoć w chłodnym powietrzu miesza się z olejem tworząc emulsję, która zastygając może tworzyć korki w pokrywie zaworów przy wyjściu z niej odmy.
GRazny Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 czyli nie ma sensu wymieniać - wystarczy przepłukać? jest łatwy dostęp do tego? uszczelka chyba niby uniwersalna...
Orange Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 a nie lepiej wyczyścić dolot i zamontować Oil Catch Tank? jest dużo informacji na google jak go zrobić. dałbym linki ale nie wiem czy można wklejać posty z innego forum. Pozdrawiam!
Sztomel Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 jeśli nie ma objawów zapchania odmy a korek wlewu oleju nie ma od spodu widocznej emulsji i przy tym po zdjęciu wężyka z wyjścia odmy na pokrywie zaworów czujemy wyraźny powiew gazów to nawet płukanie nie ma wtedy najmniejszego sensu, można oczywiście zastosować Oil Catch Tanka, linki też można zamieszczać, ja odmę mam wypiętą z dolotu a zamiast OCT zastosowałem butelkę i spełnia to takie samo zadanie, co więcej oleju wtedy wcale z odmy nie zaciąga bo brak połączenia z dolotem nie stwarza podciśnienia w układzie odpowietrzenia skrzyni korbowej powodowanego przez turbosprężarkę i w butelce mam suchutko - jedyny minus to czasami daje się czuć zapach z odmy zwłaszcza się się stoi w korkach lub na światłach.
Orange Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 no podobno smród jak z murzyńskiej chaty
Sztomel Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 no podobno smród jak z murzyńskiej chaty 100% racja, potwierdzam :>
GRazny Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 no tak ale przy szczelnym OCT (nie butelce) "zapach" raczej nie występuje...
pit6510 Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Opublikowano 15 Marca 2010 z tego co wiem to w pokrywie zaworów jest filtr odmy a czyszczenie mi nic nie daje bo już czyściłem i dalej się leje jak cholera
Orange Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 Dla chętnych wiedzy o odmie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15570 DIY Oil Catch Tank http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424
pit6510 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 wymieniłem w końcu pokrywę zaworów w której się znajduje filtr odmy i niestety to nic nie dało dalej widzę, że olej dostaję się do turbawki i 600 stówek poszło...
Orange Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 to polecam OCT z mojego postu wyżej... już od 30 zł..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się