Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana odmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, zabieram się do wymiany pokrywy zaworów bo w dolocie mam pełno oleju i mam pytanie czy nic więcej nie trzeba przy tym wymieniać , chodzi mi oto jeżeli zamówię nową pokrywę i zacznę wymieniać i czyścić cały dolot ic to zebym się nie obudził z ręką w nocniku ,ze czegoś mi brakuję

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Fakt wymiany pokrywy zaworów niczego nie zmieni, olej z odpowietrzania skrzyni korbowej i tak będzie się dostawał do dolotu. Jest to spowodowane taką a nie inną konstrukcją kanałów separujących olej w pokrywie zaworów. Inaczej sprawa jest rozwiązana w silnikach 2.5 TDI gdzie zjaduje się filtr odmy, który oczywiście trzeba wymieniać regularnie. Moim zdaniem niepotrzebne koszty sobie fundujesz, co innego jeśli chodzi o przemycie kanałów w pokrywie zaworów ale to robi się w przypadku jeśli silnik jest ekploatowany zwłaszcza zimą na bardzo krótkich dystansach (przeważnie dojazd do pracy na dystansie paru kilometrów) gdyż wtedy silnik nie zdoła osiągnąć normalnej temperatury pracy, skraplająca się wtedy wilgoć w chłodnym powietrzu miesza się z olejem tworząc emulsję, która zastygając może tworzyć korki w pokrywie zaworów przy wyjściu z niej odmy.

Opublikowano

czyli nie ma sensu wymieniać - wystarczy przepłukać?

jest łatwy dostęp do tego?

uszczelka chyba niby uniwersalna...

Opublikowano

a nie lepiej wyczyścić dolot i zamontować Oil Catch Tank? jest dużo informacji na google jak go zrobić. dałbym linki ale nie wiem czy można wklejać posty z innego forum.

Pozdrawiam!

Opublikowano

jeśli nie ma objawów zapchania odmy a korek wlewu oleju nie ma od spodu widocznej emulsji i przy tym po zdjęciu wężyka z wyjścia odmy na pokrywie zaworów czujemy wyraźny powiew gazów to nawet płukanie nie ma wtedy najmniejszego sensu,

można oczywiście zastosować Oil Catch Tanka, linki też można zamieszczać, ja odmę mam wypiętą z dolotu a zamiast OCT zastosowałem butelkę i spełnia to takie samo zadanie, co więcej oleju wtedy wcale z odmy nie zaciąga bo brak połączenia z dolotem nie stwarza podciśnienia w układzie odpowietrzenia skrzyni korbowej powodowanego przez turbosprężarkę i w butelce mam suchutko - jedyny minus to czasami daje się czuć zapach z odmy zwłaszcza się się stoi w korkach lub na światłach.

Opublikowano

no podobno smród jak z murzyńskiej chaty :D

Opublikowano

no podobno smród jak z murzyńskiej chaty :D

100% racja, potwierdzam :>

Opublikowano

no tak ale przy szczelnym OCT (nie butelce) "zapach" raczej nie występuje...

Opublikowano

z tego co wiem to w pokrywie zaworów jest filtr odmy a czyszczenie mi nic nie daje bo już czyściłem i dalej się leje jak cholera

Opublikowano

wymieniłem w końcu pokrywę zaworów w której się znajduje filtr odmy i niestety to nic nie dało dalej widzę, że olej dostaję się do turbawki i 600 stówek poszło...

Opublikowano

to polecam OCT z mojego postu wyżej... już od 30 zł.. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...