Tomasz N Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 witam jestem od kilku dni posiadaczem audi a4 1,9 TDI 130km. Zauważyłem,że nad turbo (chyba jest to zawór EGR) jest cały zaoliwiony az widać ,że dmucha na nadkole. Czy może ktoś mi podpowie co to może być i jak to usunąć? pozdrawiam Tomasz [mod]pytasz o silnik AWA czy taki jaki masz w profilu? [Musashi][/mod]
wrclaguna Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 to jest bolaczka Tdi albo go wymien okolo 500 pln nowy lub sprobuj go wyczyscic ( ale starcza na jakis czas ) tu masz link http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_wymianaczyszczenie_zaworu_egr_i_kolektora_dolotu-t83037.15.html
Tomasz N Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Opublikowano 16 Marca 2010 to jest bolaczka Tdi albo go wymien okolo 500 pln nowy lub sprobuj go wyczyscic ( ale starcza na jakis czas ) tu masz link http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_wymianaczyszczenie_zaworu_egr_i_kolektora_dolotu-t83037.15.html dzięki za odpowiedź... a czy kolega może mi wytłumaczyć co ma wspólnego cieknący olej z zabrudzonym zaworem EGR? (pytam z czystej ciekawości)
Sztomel Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 a czy kolega może mi wytłumaczyć co ma wspólnego cieknący olej z zabrudzonym zaworem EGR? (pytam z czystej ciekawości) he he, raczej niewiele, zabrudzenie to jedno a wyciek oleju to zupełnie inna para kaloszy, zasyfia się każdy EGR (o ile nie jest zaślepiony przy kolektorze wydechowym dolot spalin do niego) a wycieki oleju z zaworu mają miejsce tylko wówczas jak wyrobi się prowadzenie trzonka zaworu wewnatrz obudowy pod siłownikiem podciśnieniowym, opisywałem to w którymś z podobnych tematów więc jeśli jesteś zainteresowany to możesz przejrzeć posty w moim profilu. W takim przypadku są trzy opcje : wymiana EGR na nowy, oddanie starego do regeneracji (ktoś na forum oddał go do regeneracji i chwalił sobie, nie pamiętam kto) lub wypięcie węzyka odmy z dolotu i zastosowanie Oil Catch Tanka lub zwykłej butelki.
Tomasz N Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 a jak zaślepie dolot spalin do EGR to nie staci na mocy i z wyciekiem będzie OK ? jak tak to w którym miejscu to zrobić
wrclaguna Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 poczytaj tutaj jakbys chcial zaslepic EGR http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahu_jak_zaslepic_egr-t90995.45.html
Sztomel Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 a jak zaślepie dolot spalin do EGR to nie staci na mocy i z wyciekiem będzie OK ? jak tak to w którym miejscu to zrobić po zaślepieniu dolotu spalin do EGR silnik nie straci na mocy ale wycieków oleju się nie pozbędziesz, wyżej podałem trzy sposoby na pozbycie się oleju (jeśli pozostaniesz przy starym EGR to należy pamiętać aby równocześnie z wypięciem odmy z dolotu cały dolot wyczyścić z resztek oleju jaki tam jeszcze zalega).
Tomasz N Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 jak dobrze rozumiem to mówimy o przewodzie który wychodzi z pokrywy zaworów i wchodzi w przewód dolotowy przed turbo ? wyciągnąc z tego przewodu?
Sztomel Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 tak, mowa jest o tym, teraz tylko zależy na co się zdecydujesz tzn. Oil Catch Tank czy zwykła butelka, w drugim przypadku wlot po odmie w rurze powietrza do turbo trzeba zaślepić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się