Eljot Opublikowano 19 Czerwca 2007 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Witam kolegów i przechodzę do rzeczy. Po zakupie samochodu nie działała klima. VAG wykazał jedną usterkę: 00792 Przełącznik urządzenia klimatyzacyjnego - F129 zwarcie z masą. Mechanik u którego nabijałem klimę powiedział, że jest to normalne przy braku gazu i po napełnieniu będzie OK. Po podłączeniu urządzenia stwierdził, że jest nieszczelność, a po kilkunastu minutach, że jest wszystko dobrze. Bez problemu uruchomił klimę, która na LO chłodziła do 4stopni C. Jeździłem przez dwa sezony, lecz z czasem wydajność chłodzenia spadała. W czasie ostatniej zimy od czasu do czasu włączałem ją, śnieżynka się pokazywała, lecz nie zwracałam uwagi czy klima pracuje, myślałem że jest OK. Gdy zrobiło się gorąco próbowałem ją włączyć lecz nie chłodziła. W czwartek pojechałem do warsztatu i okazało się, że wcale nie ma gazu. Po napełnieniu i dodaniu kontrastu włączyłem silnik i klimę - śnieżynka się zapaliła ale sprężarka się nie włączyła. Próbowałem jeszcze raz obroty 3000 klima na AUTO i dalej spokój. Spec wyciągnął gaz, lecz było go już 80g. mniej. Czyżby nieszczelność tak się powiększyła od zeszłego roku. Panel klimatronika świeci normalnie, nadmuchy zmieniają się góra, środek, dół. Mechanik stwierdził, że to musi być sprawa elektryki i kazał mi przyjechać w środę jak będzie elektryk. Bardzo proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi bo sami wiecie jacy są fachowcy w małych miastach i nie chcę aby mi rozebrali pół samochodu i policzyli jak za pół nowego. Niestety takich fachowców jak ICEMAN jest niewielu i gdyby to było bliżej, problem miał bym rozwiązany. Szkoda. :wallbash:I jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem też, że w chwili włączania świateł, oświetlenie panela klimatronika przygasa. Czy to normalne, u was też tak jest. Wcześniej na to nie zwróciłem uwagi.Za zainteresowanie problemem z góry dziękuję. [br]Dopisany: 18 Czerwiec 2007, 19:09 _________________________________________________Moja wizyta u elektryka: VAG wykazał "przełącznik ciśnienia klmy zwarcie z masą Następnie nabito klimę 300g gazu po próbie - nadal sprężarka nie załącza się Sprawdzenie napięcia w zielonej wtyczce [koło zbiorniczka płynu do wspomagania]- brak napięcia Po podłączeniu napięcia z akumulatora - iskrzenie koło sprężarki Okazało się, że oba przewody, ten od sprężarki i od presostatu są dość mocno poprzecierane Po ich zaizolowaniu sprężarka nadal się nie włącza Sprawdzone bezpieczniki, te pod klapką po lewej stronie deski rozdzielczej - wszystkie dobre Być może są jeszcze inne bezpieczniki, które należało sprawdzić- jeżeli tak to proszę o ich wskazanie Napięcia na zielonej wtyczce nadal brak Przy włączeniu klimy wszystko wyświetla się prawidłowo, nawiewy chodzą, śnieżynka się wyświetla Nie słychać tylko pstrykania przekaźnika Opinia elektryka/ bardzo mierny, albo nie ma pojęcia o Audi/-albo sterownik albo presostat W końcu zamówili presostat i czeka mnie następna wizyta w czwartek W związku z tym mam pytania, aby coś może podpowiedzieć elektrykowi 1/ Skąd dochodzi napięcie do zielonej wtyczki przewodu idącego do sprężarki 2/ Czy ten przewód jest zabezpieczony bezpiecznikiem, jeżeli tak, to gdzie on się znajduje 3/ Gdzie znajduje się przekaźnik klimy , jakie ma oznaczenia i czy musi wyraźnie pstrykać przy załączaniu 4/ Czy zwarcie na przewodach od presostatu i zasilania klimy mogło spowodować jakieś jeszcze uszkodzenia Nie wiem czy dobrze określam "presostat" chodzi mi o zawór znajdujący się pod prawą lampą a wychodzący z chłodnicy klimy. Proszę o pomoc, bo już zaczynam mieć tego wszystkiego dość. Za każdym razem tylko kupę kasy biorą a efektów brak
kozaTD Opublikowano 20 Czerwca 2007 Opublikowano 20 Czerwca 2007 Wiatm podłączam się pod temat bo mam identyczna sytuację. Zrobiłem diagostykę klimatronikiem i oto wyniki 06.1 - (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, 07.1 - (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, 13.7 - Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana 15.5 - Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz (choć to zależy bo czasami wyskakuje 15.7) 22.1 - (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa 50.3 - ??? nie mam zielonego pojęcia. ;( co dokłądnie to oznacza i jak można temu zaradzić?? I tak samo jest jeżeli chodzi o wyświetlacz "*" się zapala ale nie słychać stycznika który wcześniej było słychać przy załączaniu i wyłączaniu klimatyzacji. Z góry dziękuję za wszelką pomoc w rozwiązaniu problemu.
soyer0000 Opublikowano 7 Października 2008 Opublikowano 7 Października 2008 Witam kolegów. Widze że nie tylko ja mam problem z klimą. Kupiłem swoja i klima już nie działała. Popinka pod komputerek i jest błąd (czujnik ciśnienia klimatyzacji) Co za radość żę to tylko to za jedyne 120 zł w serwisze. Ale jak się okazało klima dalej nie chasa tylko zmieniło się tyle że moge na konsoli wycisnąć ECON. I codalej? Jutro jadę podpiąć do kompa ,możę pokaże jakieś inne błędy. A i jezscze jedno po wymianie czujnika i uzupełnieniu układu sprężarka pracowała przez chwile i dawała niezłą temperature i po chwili znów kicha, niby ECON wyciśnięty i powinna pracować a ona nic. Co wy na to?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się