MIIKEW Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Witam kupiłem sobie kabel do mojej instalacji gazowej LECHO SEC, i chciałem przeprowadzić atoadaptacje, niestety wykryte przez nią parametry kompletnie odbiegają od tych które były wgranee na zdjęciach zobaczycie ustawienia oryginalne od gazowników, natomiast 2 ostatnie zdjęcia to juz moja robota mam reduktor ustawiony na wysokie ciśnienie bo na niskim nie mogli coś dojść do ładu wtryski to magic jet, dysze bodajże 2.8 http://picasaweb.google.pl/miikew/SEC# prosze o jakieś wskazówki jak sie zabrać do tego żeby to skonfigurować "wzorowo"
juby_p Opublikowano 25 Marca 2010 Opublikowano 25 Marca 2010 tak na oko to dysze 2,4mm ciśnienie 1 i dopiero zacznij auto adaptację bo jak na razie to czas wtrysku gazu jest krótszy od benzyny:) Nie wiem jak jest w sec ale w innych to te poprawki które masz wpisane w ekranie pod F7 wpisuje się po zrobieniu mapy jeśli jest jeszcze coś nie tak ale mogę się w tym przypadku mylić nie znam SEC - wiem tylko żeby go szerokim łukiem.....
marek34 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Za duże dysze, za duże ciśnienie. Masz za bogato i zalew silnik. Czy auto jeździ dobrze, czy są jakieś problemy. Jaki masz reduktor, czy ma podłączone podciśnienie. Na dzień dobry, zmień rodzaj wtryskiwacza z własnej definicji na Matrix Fast. MJ dobrze na tym chodzą. Nakładanie paliw daj na 4 cykle, będzie mniej szarpał przy przełączeniu. Zobacz jakie masz wartości korekt długoterminowych (blok 32 w VAG) Miałem SECa i trudno to ustawić, ale jakoś się da. Trzeba tylko sprawdzać korekty, bo inaczej go nie wyregulujesz. Ja mam 1,8 T i dysze miałem 2,4. Twoje są za duże.
MIIKEW Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Opublikowano 27 Marca 2010 a jak mam sprawdzić czy jest podłączone to podciśnienie? i jak zmienić ciśnienie na reduktorze ? jakiś tutorial ? zrobie fotke jeszcze dziś jak u mnie wygląda ten reduktor zapytałem LECHO o MAGIC JETY i podali mi definicje : Proszę w programie diagnostycznym w parametrach rodzaj wtryskiwacza własna definicja wprowadzić następujące parametry wtryskiwacza Magic jet: Maksymalny czas wtrysku gazu 35,0 Minimalne otwarcie wtrysku gazu 1,5 Pełne otwarcie wtrysku 4,0 Procentowe podtrzymanie 35 Opóźnienie załączenia wtrysku gazu do benzyny 0,8
marek34 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Podciśnienie - sprawdź wąż idący od kolektora ssącego do reduktora. Jeśli jest, to podciśnienie jest podłączone. Ciśnienie gazu zmieniasz na reduktorze. Powinna być tam śruba regulacyjna. Nie wiem jaki masz reduktor, więc nie powiem gdzie jest ta śruba. Ale na pewno jest. Jeśli definicję wtryskiwaczy dostałeś od Lecha, to zostaw ją, jest zapewne poprawna.
MIIKEW Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 qrde z tym ciśnieniem na reduktorze to jest tak że w instrukcji do SEC jak byk pisze Ciśnienie gazu na listwie wtryskiwaczy: - Jest to bezwzględne ciśnienie rozprężonego gazu z czujnika BOSCH - 1.00 Bar oznacza ciśnienie atmosferyczne - Zalecane ciśnienie przy obciążeniu to 1.80 – 2.10 Bara, natomiast przy biegu jałowym 1.2 – 1.6 Bara. a ja mam 1.6-1.7 na jałowym więc raczej wszystko ok no odnośnie tych wielkości dysz, to w programie do regulacji SEC są takie wartości więc znowu nie wiem komu wierzyć teraz czy możecie mi wytłumaczyć dlaczego mam zmienić dysze na mniejsze i zmniejszyć ciśnienie ? bo jak już rozpieprze całą instalacje to chciałbym widzieć jakiś cel w tym juby_p : a co jest złego w tym że czas wtrysku gazu jest krótszy od czasu benzyny ? bo jakoś tego nie rozumiem
juby_p Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 juby_p : a co jest złego w tym że czas wtrysku gazu jest krótszy od czasu benzyny ? bo jakoś tego nie rozumiem Może dochodzic do takich sytuacji że bedziesz miał tak małe czasy wtrysków gazu ze wtryskiwacze ich nie ogarna prawidłowo - na jałowym albo przy chamowaniu silnikiem - to moze wystapic ale nie musi. Pozatym prawidłowo skonfigurowana instalka LPG powinna przy max obciążeniu dawać takie same czasy wtrysków LPG jak czasy wtrysków PB. Jak to cisnienei bezwzgledne to zostaw. Magicjet jakbyś zerknoł na karteczkę dołaczaną do wtrysków przy twojej mocy/cyl. zaleca 2.4
MIIKEW Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 nie mam karteczek żadnych zamontowali mi komplet do auta i nic nie dali, wszystko powoli szukam na necie jutro zatankuje do pełna i zobacze jak sie zachowuje to ciśnienie przy butowaniu, dziś spróbowałem autoadaptacji, oczywiście wcześniej zapisałem starą konfiguracje-bardzo użyteczna opcja przy autoadaptacji znowu mi wyszła korekta +50% (LECHO zaleca od -10%do 40%- winym wypadku należy zmienić dysze), przesunięcie natomiast na -0,79ms nie wiem jak oni to robili w zakładzie że im wychodziło +11% i przesunięcie -0,40ms ogólnie wróciłem do poprzedniej konfiguracji wydaje mi sie że mam strasznie lipny reduktor, wstawie foty jutro (na rachunku mam niby TOMMASSETTO ale bez symbolu) marek34: co ma być w tym kanale 32 w vagu ? bo ja mam 2 lambdy po 0% tylko więc musze poszukać gdzie indziej, mam auto po 2 lifcie i wszystko jest inaczej w vagu
marek34 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 qrde z tym ciśnieniem na reduktorze to jest tak że w instrukcji do SEC jak byk pisze Ciśnienie gazu na listwie wtryskiwaczy: - Jest to bezwzględne ciśnienie rozprężonego gazu z czujnika BOSCH - 1.00 Bar oznacza ciśnienie atmosferyczne - Zalecane ciśnienie przy obciążeniu to 1.80 – 2.10 Bara, natomiast przy biegu jałowym 1.2 – 1.6 Bara. a ja mam 1.6-1.7 na jałowym więc raczej wszystko ok Faktycznie, ten czujnik pokazuje ciśnienie bezwzględne. Ale powiedź, bo ja tego nie kumam - co producent miał na myśli. Idea dobrze dobranego reduktora polega na tym, że w całym zakresie obrotów ciśnienie jest stałe. Także na wolnych obrotach. Wtedy korekcje po ciśnieniu są bardzo małe i wtryskiwacze pracują z tą samą charakterystyką. SEC ma bardzo słabe korekcje po ciśnieniu, a praktycznie ich nie ma. Skąd więc cały ich wywód ? I dlaczego ciśnienie na wolnych obrotach ma być niższe niż na obciążeniu. Nie rozumiem tego. Co do Vaga, też mam auto po drugim lifcie, ale inny silnik, może u Ciebie korekcje są na innym kanale. Dam Ci scrina z vaga z korekcjami, szukaj czegoś takiego. Prześlę Ci na maila.
juby_p Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Ale powiedź, bo ja tego nie kumam - co producent miał na myśli. Idea dobrze dobranego reduktora polega na tym, że w całym zakresie obrotów ciśnienie jest stałe. Także na wolnych obrotach. Wtedy korekcje po ciśnieniu są bardzo małe i wtryskiwacze pracują z tą samą charakterystyką. SEC ma bardzo słabe korekcje po ciśnieniu, a praktycznie ich nie ma. Skąd więc cały ich wywód ? I dlaczego ciśnienie na wolnych obrotach ma być niższe niż na obciążeniu. Nie rozumiem tego. A to nie jest tak że jak pokazuje ciśnienie bezwzględne to właśnie się zmienia na wyższe pod wpływem podłączonego podciśnienia z kolektora ssącego a ty mówisz o ciśnieniu względem podciśnienia i ono faktycznie powinno być stałe.
marek34 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Pewnie tak jest. Totalna porażka. Jak w takim razie ustawić ciśnienie. Zakładając że ciśnienie atmosferyczne to 1 bar, ciśnienie gazu też zakładam 1 bar, map na wolnych obrotach 0,28. A w secu na wolnych obrotach jest 1,6 bara. Jak się ma w takim razie jedno do drugiego i jakie jest naprawdę ciśnienie gazu. Bez podłączenia zewnętrznego mapsensora chyba nie da się tego ustawić. Ciekawe, co by pokazywał jak by odłączyć wąż z podciśnieniem.
juby_p Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Dlatego wieeeeeeeeeeeeklim łukiem;) Teoretycznie jeżeli map na wolnych jest 0,28 to ciśnieni powinieneś ustawić 1,28 a przy max bucie wzorcowe ciśnienie powinno być 2 - tak na mój zdrowy rozsadek;) Marku to jest prawdziwe ciśnienie gazu zdaje się ze jeszcze BRC tak podaje? czy mylę się bo coś mi świta ze jakaś z tych markowych instalek jeszcze tak ma a może prince już nie wiem. Reszta podaje ciśnienie względne czyli sumę ciśnienia gazu i podciśnienia w kolektorze. Miike to tu masz ulotkę od magic jet, ja mam 193km z 6 cylindrów i dysza 2,4 sprawdza się jak najbardziej przy ciśnieniu względnym 1
MIIKEW Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2010 jestem z powrotem sprawdziłem w VAGu wszystkie kanały od 000-255 nie mam tam takich wartości od lambdy jak ty piszesz, poza tym mam tylko jedną lambde w kolektorze wylotowym ogólnie auto mi chodzi teraz ok ale więcej pali, przy trasie 300km do krak-wroc z tempomatem na 140km/h łyknął 14L/100km najgorsze jest to że nie widze różnicy w pracy silnika przy różnych ustawieniach gazu podam wam przykład: w LECHO SEC można wyłączyć mape i podać ogólne wzbogacenie mieszanki i przesunięcie i tak : ustawiam : wzbogacenie +10% przesunięcie : -0,40ms lub wzbogacenie : -10% przesunięcie : +0,10ms auto zachowuje się tak samo, pali tyle samo, jeździ tak samo co mam sprawdzić żeby to poustawiać jak należy ?
marek34 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Tylko i wyłącznie czasy wtrysku. Inaczej tego nie ustawisz. Jednak dziwi mnie, że nie znalazłeś korekcji długoterminowych - masz w miarę nowe auto i sterownik powinien mieć te wartości. Popytaj na forum w dziale VAG, może ktoś Ci podpowie na którym jest to kanale i jak je interpretować. To popularny silnik, więc nie powinno być kłopotu. Odnośnie ustawień, zrób poprawnie autoadaptację. Na początek ustaw przesunięcie, tak aby czasy wtrysku na Pb i na LPG były takie same. Na LPG oczywiście odczytuj czasy wtryskiwaczy benzynowych, a nie gazowych. Dobrze jest wtedy korzystać z mapy podstawowej. Miałbyś załatwione wolne obroty. Później patrząc na mapę trzeba obciążać silnik włączając jakieś odbiorniki, tak, aby czasy wtrysku się wydłużyły (będzie widać na mapie). I znowu musisz zgrać czasy na Pb i LPG przy danym obciążeniu. Jak uda Ci się złapać trzy punkty (więcej raczej nie dasz rady) to resztę ustawiasz na pałę jako przedłużenie przebiegu mnożnika do linii zero. Po tym zabiegu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów trzeba sprawdzić korekcje w ECU. Ustawienie poprawne SECa graniczy z cudem nie mając do dyspozycji hamowni z możliwością regulacji obciążenia. Taki to sterownik. Ja go wypierdzieliłem i skończyły się problemy. Też Cię do tego namawiam, bo resztę gratów masz w porządku i wymiana samej elektroniki załatwi Ci sprawę.
MIIKEW Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2010 dobra musze sie upewnić że dobrze rozumiem co mówisz, oto instrukcja z pdfa do SECa Wzbogacanie Mieszanki LPG: - wzbogacanie mieszanki gazowej przy obciążeniu jest to główny parametr pozwalający na regulację podawania gazu do cylindrów - wzbogacanie jest automatycznie dobierane przy autoadaptacji - parametr może mieć wartość ujemną, jednak gdy jest zbyt duża, np. poniżej -10 % oznacza to źle dobrane dysze wtryskiwaczy, należy wtedy zmienić je na mniejsze - jeśli natomiast parametr jest większy od +40 %, należy zmienić dysze wtryskiwaczy na większe, ponieważ samochód może mieć zbyt mało mocy. - najprościej, bez autoadaptacji można dobrać wzbogacanie na drodze doświadczalnej : sprawdzić przy różnych ustawieniach jak samochód „wkręca się w obroty”, wybrać najlepsze ustawienie i je zostawić - jeśli w samochodzie zapala się „check engine” od mieszanki (np. zbyt uboga lub zbyt bogata), należy regulować tym właśnie parametrem – jeśli nie używamy mapy - po zmianie Wzbogacania należy sprawdzić czy przesunięcie jest dobrze ustawione !!!!!!!! 8. Przesunięcie: - przesunięcie jest to wzbogacanie/zubożanie mieszanki na biegu jałowym (bez obciążenia) - przesunięcie jest automatycznie dobierane przy autoadaptacji - jest to drugi główny parametr sterownika. Zasada ustawienia tego parametru jest taka, aby czas wtrysku Benzynowego zarówno podczas pracy na gazie, jak i podczas pracy na Benzynie był zbliżony do siebie. Wtedy komputer benzynowy nie będzie „łapał błędów” na biegu jałowym !! - Przesunięcie ustawia się zawsze jako drugie, po dobrze ustawionym parametrze opisanym w instrukcji jako 7. - Wzbogacanie Mieszanki LPG. - zasada ustawiania ręcznego: Należy przełączyć zasilanie na benzynowe, odczekać chwilę, a następnie zapisać czas wtrysku benzyny Tb1, następnie przełączyć zasilanie na gazowe i ponownie zapisać czas wtrysku benzyny Tb2. Przesunięcie = Tb2 – Tb1. Z tego wzoru wynika przesunięcie. - należy zawsze starać się tak dobierać dysze wtryskiwaczy a także ciśnienie na biegu jałowym aby przesunięcie było dodatnie teraz tak podchodze do samochodu mam wszystko wyzerowane, jak mam ustalić wzbogacanie mieszanki ? bo przecież ono jako pierwsze musze ustawić żeby potem mozna przesunięcia robić Pamiętaj że w ustawieniach SECA mam opcje wzbogacenia i przesunięcia - są to parametry ustawiane w jednym miejscu, dla całego zakresu obrotów/obciążenia Moge potem zrezygnować z parametru ogólnego WZBOGACENIA (robi sie on na szaro i nie można go więcej edytować) na rzecz map inj teraz ten wykres, musze zrozumieć jak sie nim posługiwać, rozumiem że to tu mam złąpać jakieś trzy punkty i ustalić w nich ten sam czas otwarcia wtrysku benzynowego podczas pracy na PB i LPG tylko troche mi naświetlcie o co chodzi w tym wykresie
marek34 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Przesunięcie dotyczy tylko biegu jałowego. Wzbogacenie, tak jak pisze w instrukcji ustawia się samo przy autoadaptacji. Najczęściej jest ono ustawione dobrze, pod warunkiem, że autoadaptację wykonasz poprawnie. Owszem, da się ono regulować, ale najczęściej nie ma takiej potrzeby, no chyba że auto kiepsko jedzie. Gdyby silnik miał liniową charakterystykę pracy w zmiennych czas wtrysku do obciążenia, to można by było zrezygnować z korekcji na mapach i ustawić stałe wzbogacenie. Ale tak nie jest i aby dobrze wszystko zgrać, trzeba to odpowiednio ustawić właśnie na mapach. W secu jest to niestety bardzo trudne, bo sterownik nie daje nam możliwości zapisu mapy Pb i LPG. Wykres mapy podstawowej. Na dole wykresu masz czasy wtrysku Pb. W czasie pracy silnika podświetla się aktualny czas wtrysku PB. Zaznaczasz ten obszar i w zależności, czy trzeba skrócić czy wydłużyć czas wciskasz przycisk z % na + lub -. Przełaczasz kilka zazy z LPG na PB i porównujesz czasy wtrysku. Jak są takie same to jest OK. Np. na wykresie czas wtrysku Pb wynosi 3,2 ms. Zaznaczasz więc kwadracik z czasem najbliższym, czyli 3 ms. (na lewo od tego co jest teraz zaznaczony na czerwono). Jak go zaznaczysz to klikasz na przycisk +1 lub +5 lub -1 lub -5 w zależności od potrzeb. Możesz również złapać myszą za czerwony punkt na lini mnożnika i ręcznie go przesuwać w górę lub w dół. Efekt będzie taki, że w tym konkretnym punkcie obciążenia silnika będziesz wzbogacał lub zubożał mieszankę paliwową przy pracy na LPG. I to trzeba zrobić we wszystkich okienkach. Ale jak już wspomniałem bez hamowni nie da się zrobić tego dobrze.[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2010, 21:49_________________________________________________Masz za duże dysze, czas wtrysku LPG jest krótszy niż na Pb. Przy takich dyszach i ciśnieniu wykres po dobrze zrobionej autoadaptacji powinien wyjść Ci odwrotnie, czyli pod czarną linią i w kolorze niebieskim. Jak dla mnie to masz zdecydowanie za bogato na gazie.
MIIKEW Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2010 a czy tych za dużych dysz nie da się zniwelować przez krótszy czas wtrysku ?
mateogda Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Że wtrące do tematu: Jakie błędy wyrzuca vag? Jeżeli chcesz poprawnie wystroić silnik na gazie skorzystaj z opcji z podciśnieniem na reduktorze i ustaw mniejsze ciśnienie robocze!
MIIKEW Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Vag od czasu do czasu wyrzuci za uboga lub za bogata mieszanka Jakie ciśnienie ustawić ? O ile zmniejszyć ? Podcisnienie podloczone do reduktora i wlaczone w sofcie[br]Dopisany: 10 Kwiecień 2010, 01:02_________________________________________________A jeszcze przyszło mi do głowy ze może na pb mam coś zwalone i dlatego pali dużo gazu i nie da się go wyregulowac
mateogda Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Vag od czasu do czasu wyrzuci za uboga lub za bogata mieszanka Dlatego w grupie 032 (wartości wyuczone sondy) masz 0.0 , bo albo kasujesz błędy przed sprawdzeniem 032 i wtedy owe wartosci też się kasują, albo z powodu błędu mieszanki sterownik nie uczy się... Z podłączonym podciśnieniem do reduktora ustaw ciśnienie robocze tak aby przy 3000 biegu jałowego wynosiło około 1 bara, w sofcie też włącz tą funkcję.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się