Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z ubytkiem płynu chłodzącego


adas01012

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem , od jakiegos czasu ubywa mi plynu chlodniczego i przybywa oleju, wszystko wskazuje na uszczelke pod glowica ale auto nie kopci, nie grzeje sie, nie ma zadnego nalotu na kurku olejowym i sam olej wyglada normalnie. Mechanik powiedzial zeby narazie obserwowac bo jesli bedzie to uszczelka to da ona znac o sobie ewidentnie. Nie wiem co mam z tym zrobi a nie chce zniszczyc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo ja bym zmienił miechanika, a zaraz po tym uszczelkę... A niby skąd tego oleju ma przybywać i co "dobrego" moze silnikowi zrobić taka płynowo-olejowa mieszanka???? :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiem że pisałeś o przybywaniu oleju ale jakie ilości i przede wszystkim musisz zawsze sprawdzać poziom oleju w tej samej pozycji auta! bo różnice są naprawdę duże przy pochyleniu lekkim(sam ostatnio myślałem że mi przybyło bo miałem ok 2milimetry ponad max a stało poprostu auto w lekko innej pozycji)co do płynu to proponuje przejrzeć łączenia chłodnicy a także chłodnice -ja miałem lekką plamę na chłodnicy i ubywało ale wsypałem jakiś badziew z reala(5,50zł) do uszczelnienia chłodnicy i jak ręką odjął, a wcześniej dolewałem ok litr na 2-3 tyś. jak nie kopci na biało warto się przyjrzeć ...a jeszcze kolego jak się nagrzeje to odkręć korek od płynun i powąchaj czy spalinami nie śmiedoli albo plamy olejowe czy są w zbiorniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź wszystkie węże, a przede wszystkim króćce plastikowe pod kątem ubytków płynu.

Uszczelka to ostatecznośc i muszą pojawic się wyraźne objawy: dymienie na biało, ubytek mocy, nierówna praca,

nie wchodzenie na obroty, płyn w oleju lub olej w płynie.

Mechanik strzelił i uszczelka heh :bicz3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej kolego weź sąsiada na zimnym ty depnij tak do 2000 obr(nie więcej!!!) i trzymaj przez dłuższą chwile a druga osoba niech złapie za wąż od chłodnicy i zobaczy czy twardnieje wąż (od spalin przedostających się przez nieszczelności pod głowicą). jeżeli to uszczelka to na 99% powinien robić się twardy (coś jak byś zgasił auto przy temp. silnika 90C)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem lekką plamę na chłodnicy i ubywało ale wsypałem jakiś badziew z reala(5,50zł) do uszczelnienia chłodnicy i jak ręką odjął

nawet nie chce wiedzieć co sie dzieje w nagrzewnicy od tego syfu, a pózniej płacz ze zimą nie grzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego 1/4 tej tubki załatwiła sprawę. a jaką masz kolego pewność że poprzednik Twojej niuni nie dosypał niczego(no chyba że płyn wymieniłeś- ale osad i tak pozostanie)i to samo oczywiście z paliwem -na własne oczy widuję często na Bliskiej jak 2-3 letnie auta panowie w garniakach tankują bioestrem :blink:

jeździć, jak najmniej dokładać bo to żadna inwestycja i nie grzebać w gów...ie bo zacznie śmierdzieć...

pozdr :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ubywa mi płynu chłodniczego ok 1 litra na 2000 km. Nigdzie nie moge zlokalizować wycieku. Korek wlewu oleju czysty - nie ma żadnego tzw. masła, czy kiślu... to samo na bagnecie=czysto. Jak odkręce korek od zbiornika wyrównawczego płynu, to nie czuć spalin i płyn jest czysty. Podejrzewam, że wyciek jest nie wielki i od razu odparowywuje.

Stosowaliście może jakieś uszczelniacze do układów chłodzenia? Znalazłem na allegro coś takiego: http://moto.allegro.pl/item970857647_uszczelniacz_khler_dichter_liqui_moly_150ml.html . Czy stosowanie takich środków jest zawsze bezpieczne? Może polecacie coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jeśli stawiasz auto w tym samymmiejscu zawsze i nie masz żadnego śladu pod spodem (płyn nie odparuje przez noc) to sprawdź dokładnie chłodnicę za wentylatorem wisco lub elektryczny bo tam też lubi pociec...-mokra plama lubbiały nalot jak nie to jeszcze jedna sprawa - nie parują ci przypadkiem zbytnio szyby ??jeśli tak to wyciek jest z nagrzewnicy :confused4: jeszcze kolego sprawdź w komorze akumulatora-tam się łączą dwa przewody gumowe z nagrzewnicą to zobacz czy nie są mokre lub lekkiego bialłego nalotu nie mają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...