admin20 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Witam. Mam problem. Ostatnio zapaliła mi się kontrolka oleju. Po sprawdzeniu okazało się że że oleju jest minimum. Nie doczytałem się na stronie nic o tym silniku i proszę mnie nie wysyłać do wyszukiwarki. Chyba że ktoś poda link. Oleju było nalane ponad połowa stanu. Po przejechaniu 1,5 tyś kilometrów okazało się że jest minimum. Czy to jest normalne przy tych silnikach?? Leje olej Motul 5w30 bo taki był lany od początku. Proszę o pomoc!!
ROBERT Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Ja w B5 mam silnik [ANA] - bardzo podobny do [ALZ] i miałem podobnie, skończyło się na wymianie pierścionków. Brał mi ponad litr/1kkm, a teraz nie bierze ani grama :gwizdanie: Powodem były zapieczone pierścienie przez stosownie tzw. oleju "longlife" Sprawdź może jest jakiś wyciek. Może gumki na zaworach. Przyjrzyj się końcówce tłumika ja miałem czarną, teraz jest czyściuteńka
admin20 Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 sprawdzę. wycieków nie ma bo oglądałem silnik. przebieg mam mały bo tylko 120 tyś.
ROBERT Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 sprawdzę. wycieków nie ma bo oglądałem silnik. przebieg mam mały bo tylko 120 tyś. A w książce co ile był wymieniany olej ? Był tzw. "longlife" ? Przebieg sprawdzony w ASO ?
admin20 Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 w książce jest że niby był wymieniany co 20-22 tyś. i zauważyłem też że mi temperatura cały czas prawie jest na 50 stopni a jak stoje na postoju to wskoczy mi na 90 a później jak jadę to znowu jest trochę powyżej 50
ROBERT Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 ... zauważyłem też że mi temperatura cały czas prawie jest na 50 stopni a jak stoje na postoju to wskoczy mi na 90 a później jak jadę to znowu jest trochę powyżej 50 A to akurat wina termostatu 20-22kkm co roku ? Kiedy go kupiłeś ?
admin20 Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 też mi się tak wydaje bo stał nie jeżdżony ponad 4 miesiące książka wydaje się prawdziwa bo jest z miejsca zamieszkania osoby od której go kupiłem teraz to jestm w kropce co zrobić
ROBERT Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Jak go kupiłeś niedawno to policz sobie ~9 lat razy 20-22kkm daje ~180kkm :gwizdanie: Termostat u Ciebie 06B 121 111 L koszt ok. 350pln a u mnie 120pln - tym między innymi różnią się te silniki
sołtys85 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 też mi się tak wydaje bo stał nie jeżdżony ponad 4 miesiące książka wydaje się prawdziwa bo jest z miejsca zamieszkania osoby od której go kupiłem teraz to jestm w kropce co zrobić KOlego jak samochód stał 4 miesiące to nie najlepiej i mogły stanąć w nim pierścienie i pupa. Trzeba zobaczyć co się dokłądnie z tym olejem dzieje. Jak dymi tylko po odpaleniu na zimno przez pierwsze 30 sekund na nbiebiesko to uszczelniacze popychaczy zaworowych padły. A jak dymi na niebieskawo jak go przeciągniesz w okolice 4 i więcej tyś obr.min to pierścienie. Jak dymi cały czas nawet do 3 tyś to bardzo możliwe, że pierścienie się zapiekły. Kup termostat wahler od Tom 77 i będziesz smigał aż miło. Wahler to ori tylko jak kupisz w aso to zamiast wahler będzie logo no i inna cena na paragonie. http://www.allegro.pl/item957081063_termostat_wahler_audi_seat_skoda_vw_1_6_1_8_2_0.html Nie to że polecam konkretnego sprzedawcę ale kolega z forum ma ori i pewnie jeszcze kilka zł taniej.
ROBERT Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Kup termostat wahler od Tom 77 i będziesz smigał aż miło. Wahler to ori tylko jak kupisz w aso to zamiast wahler będzie logo no i inna cena na paragonie. http://www.allegro.pl/item957081063_termostat_wahler_audi_seat_skoda_vw_1_6_1_8_2_0.html Nie to że polecam konkretnego sprzedawcę ale kolega z forum ma ori i pewnie jeszcze kilka zł taniej. Kolego taki termostat nie pasuje do [ALZ] - podałeś do B5 powyżej (7 odpowiedź) podałem jego nr. OE :gwizdanie: koszt takiego ORI termostatu to ok 350 pln
sołtys85 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 1.6 (2000.07 - 2001.09); 1595.00 ccm - 102.00 KM/75.00 kW; Silnik: ALZ W opisie widnieje niby takowy silnik ale sie nie upieram bo tam znalazłem na szybko, a i zopisu to wynika, że ten termostat pasuje prawie do wszystkiego z koncernu vag :gwizdanie:
admin20 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 a więc tak, dzisiaj rano odpaliłem samochód i nawet nie przykopcił... przez 30 sekund trzymałem go na 4 tyś.obrotów i czasami więcej i o dziwo pokazywał się tylko taki biały dymek myślę więc że silnik jest zdrowy? ale zastanawia mnie to czemu bierze olej?? a przebieg niby autentyczny bo książka, a pierwszy wpis miałem przy 41 tyś.km ale nie wiem czemu samochodzik mam od 2 tyg.
Wodzu.tg Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Dwa tygodnie używania auta to niedużo- poobserwuj zużycie przez jakiś czas, za kazdym razem dokonując pomiaru poziomu oleju w takich samych warunkach, tj. najlepiej w tym samym miejscu na równej powierzchni i powiedzmy, godzinę po zgaszeniu silnika, żeby olej miał czas spłynąć do miski. Z tego, co piszesz, na dystansie 1500km wypił pół miarki, czyli jakieś 0,5 litra. To daje ok. 0,3l/1000km- jeśli te półtora tysiąca km zrobiłeś w trasie ostro butując, to jest do przeżycia. Na Twoim miejscu jeszcze bym nic nie kombinował poprzestając na obserwacji faktycznego zużycia oleum.
admin20 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 no ze 2 razy zdarzyło mi się przycisnąć, jak każdemu kto kupił nowy samochód
ROBERT Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 W ASO sprawdza się przebieg I z tego co piszesz na 100% masz termostat do wymiany
IhoVanI Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Witam! Podłącze się do tematu i poproszę o pomoc. 4 tys. km temu miałem wymieniany rozrząd wszystkie płyny filtry no i oczywiście olej - shel 10W40 Dwa dni temu sprawdzam poziom oleju a tam sucho, po dolaniu litra pojawiło się gdzieś z pół miarki. Moje pytanie jest następujące czy zastąpienie półsyntetyka mineralnym 15W40 to dobry pomysł. Nie znam się na tym ( kolega mówi, że w ten sposób zabije silnik ) . Zauważyłem kopcenie z wydechu rano przy ruszaniu np. jak stoje w korku do ronda i przy każdym ruszeniu puszcza mocnego dyma :/ Przebieg 163000 km (wdł. książki serwisowej w miarę wiarygodny)
ROBERT Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 ... kolega mówi, że w ten sposób zabije silnik ... Zauważyłem kopcenie z wydechu rano przy ruszaniu np. jak stoje w korku do ronda i przy każdym ruszeniu puszcza mocnego dyma Pierścionki lub gumki :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się