Gość mho Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Zdecydowałem się zadać to pytanie po pewnej uwadze jaką usłyszałem w NOVAXie w Poznaniu. A mianowicie czy to prawda, że nie wszystkie opony są dedykowane dla każdego rodzaju nadwozia? Gość twierdził, że avant nie jeździ dobrze na wszystkich oponach (w tym przypadku odradzał GY Excellence) gdyż niedociążony powoduje "klockowanie" opon. Zaskoczyła mnie ta informacja, bo 1) nigdzie na forum nie znalazłem podobnego wątku (ani półcienia pytania), 2) nie wiem co to jest to "klockowanie" i jakie są przyczyny jego powstawania 3) szczególnie jak można mówić o niedociążeniu avanta, (przy którego budowie) ciężar powinien się rozkładać równomiernie pzd
bish - kopt Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 przecież avant jest cięższy od sedana, nie kumam a klockowanie to chyba chodzi o to jak przy wywalonych amorach koło skacze jak głupie i sie nierównomiernie zciera opona
Miszka82 Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 pierwsze słyszę, że opony dobiera się do nadwozia
Gość mho Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Chociaż rozmawiałem z gościem z "markowego" serwisu (maja kilka filii) to ta opinia (jako by właśnie nadwozie decydowało o przydatnosci opony) wydała mi sie tak niedorzeczna, że i tak nie kupiłem u nich opon. Jakie to niby ma mieć znaczenie jeśli parametry opony z oznaczenia nie zostały przekroczone? Może ktoś z doświadczeniem będzie to w stanie potwierdzić albo obalić zupełnie?
akjam Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 Zerknij na dział gdzie koledzy oferują pomoc w doborze/sprzedaży opon i tam dopytaj fachowców wysyłając PW do któregoś z nich. Ja osobiście nie spotkałm się z taką opinią żeby opony dobierało się do typu nadwozia... Idą ctym tokiem myślenia trzeba było by przy zakupieopon opowiedzieć sprzedającemu ile ludzisków zwykle wozisz w swoim autku czy może coś w tym stylu?
bulk_1986 Opublikowano 31 Marca 2010 Opublikowano 31 Marca 2010 przecież avant jest cięższy od sedana, nie kumam a klockowanie to chyba chodzi o to jak przy wywalonych amorach koło skacze jak głupie i sie nierównomiernie zciera opona Kiedyś "wojtusania pisał o ząbkowaniu opon w avantach. Nie chodzi o to że avant jest cięższy od sedana tylko że ma inne zawieszenie - przystosowane do większego obciążenia i jeżeli jeździmy pustym autem, często nawet bez zapasu to zjawisko ząbkowania MOŻE występować częściej niż w autach typu sedan, ale nie jest powiedziane że zawsze występuje - poprostu jest częstsze w avantach. Tylko że nie słyszałem o doborze opon pod tym kontem...
Miszka82 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 bo nie ma opon do kombi innych i do avanta innych to musiało by być dodatkowe oznaczenie na oponie a takich nie ma
Pawlo 2004 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Skoro miała by być inna opona do sedana i do avanta to z fabryki powinni już wypuszczać avanty i sedany na innych oponach a wyjeżdzają wszystkie na takich samych
Gość mho Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Poszukałem jeszcze w necie i chyba wiem o co mogło chodzić temu majstrowi: sedany i avanty mogą mieć różne zawieszenie tylnej osi, co z kolei ma wpływ na zużycie opony. niedociążony avant nie sprzyja (z uwagi na rodzaj zawieszenia) prawidłowemu zużyciu opony (pojawia się ząbkowanie/klockowanie) i zapewne niektóre z opon sąwłaśnie bardziej podatne na ten efekt. Krótko mówiąc, jeśli mam rację to ten majster się po prostu nie potrafił wypowiedzieć. CO o tym sądzicie?
bulk_1986 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Przecież dokładnie to samo napisałem Ci kilka postów wyżej - już kiedyś kumaty w sprawie opon "wojtusania" o tym pisał.
Gość mho Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Wątpliwości rozwiane. Temat do zamknięcia.
soobolek Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 A może po prostu dla gościa chodziło o to, że w avancie opona powinna mieć wyższy indeks nośności ? Samochód ma większą masę dopuszczalną - wyższy indeks nośności - twardsze boki opony - inna charakterystyka zużywania się tej opony...Ząbkowanie zależy wydaje mi się nie tylko od zawieszania ale od opony również - niektóre są rzeczywiście bardziej na to podatne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się