Jump to content
IGNORED

[B6 BFB] Logi dynamiczne i auto-scan Bryniowozu


pre_pl
 Share

Recommended Posts

Samochód to B6 z silnikiem BFB (1.8T 163PS seria, ale jest po wirusie).

Najpierw logi i moje odczucia... Auto nie jedzie :thumbdown: Przy deklarowanej mocy około 190PS powinno jednak wcisnąć w fotel, jedzie jednak jak seria - nawet gorzej.

Logi robione pod krętą górkę (tak, tak ... są takie w Trójmieście :naughty: ) i ciężko było się rozpędzić. Tak poza tym auto właściwie ma problem wykręcić 6000revs !!

1 próba :

19389431te5.jpg

2 próba :

62002326az9.jpg

I jeszcze skan silnika :

Address 01: Engine

Part No SW: 8E0 909 518 AA HW: 8E0 909 018 A

Component: 1.8L R4/5VT 0004

Coding: 0011701

Shop #: WSC 63351

6 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16687 - Cylinder 3: Misfire Detected

P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Readiness: 0000 0000

dodany do FAQ

[pre_pl]

Link to comment
Share on other sites

Czy jak na taką moc nie ciągnie on za mało powietrza? 100g/s przy 5000 to mój APD prawie tyle wyciągnie i do tego 16683 jakby TURBOpompka niedawała rady.

Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn

Pre - logi trzeba bylo robic do konca - 7000 rpm - nie ma mocnych zeby sie nie dokrecalo - laski nie robi - powoli ale by doszlo :confused4:

to, ze jest zle i turbo nie laduje (no bo co to jest 0,5-0,6bara) to widac na 1 rzut oka - hmm tylko teraz dlaczego :disgust:

1. Sprawdz stan filtra powietrza

2. Przeplyka (tu jeszcze sprawdze jakie maja byc wartosci)

3. Membrana WG - moze nie trzymac cisnienia

Link to comment
Share on other sites

nie musisz sprawdzać :afro:

padnięta przepływka - przy 5000rpm powinna pokazywać min 150g/s

Link to comment
Share on other sites

padnięta przepływka - przy 5000rpm powinna pokazywać min 150g/s

po stylu auta, również miałem takie odczucia... auto naprawdę nie wkręca się na maxa.

Ale co oznacza to słabe ładowanie oraz błąd 16683 ?

Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności rurek (no i Brynia mówiła, że jej coś furczy, a tłumikarz stwierdził, że wsio ok). Także może gdzieś "popuszczać".

No i jeszcze ten błąd 16683....

misfires to są pochodne i nie trzeba na razie zawracać sobie głowy tym...

Albo wysrany zawór regulacji ciśnienia (N249 chyba ? Ten co steruje DV ?)

A przepływka może też być pochodną ? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli turbo ma zatarte łożyska albo urwaną łopatkę (furkotanie) też będzie blokowało przeloty. Przepływka może pokazuje stan faktyczny?! Przy tak wzbogaconej mieszance powinien kręcić się wyżej chyba, że coś go blokuje (mechanicznie). Z tego co pamiętam temat zapchanego katalizatora był przerabiany?

Link to comment
Share on other sites

Nie no, nie zdejmuj nogi z gazu przy 5000, bo tworza sie jakies echa. Misfires to moze byc klucz bo zdychajace swiece moga nie wytwarzac ciagu dla turbiny. Jakie sa wtryskiwacze? Zminione czy org?

Link to comment
Share on other sites

Może być tak, że przepływka pokazuje takie wartości jako skutek czegoś innego...

Cewki mogą powodować te misfires...

Link to comment
Share on other sites

OK, panowie to jaki pierwszy krok, od czego mam zacząć

ja osobiście bym zaczął od tego :

Ja bym zaczął od sprawdzenia szczelności rurek

Ale tyle jest różnych diagnoz, że aż jestem zdziwiony :)

Sprawdzenie szczelności jednak pozostanie najtańsze (czy rury nie mają dziur, nacięć; czy połączenia rur trzymają)

Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn

Ja bym zaczal od filtra i przeplywki. Tez praktycznie z 5pln powinni to zrobic. Polagalbym tu na opini pozia, bo to co on przeszedl ze swoim 1.8T to ksiazke mozna pisac :wink4: Z nieszczelnego IC (diagnoza vtech'u) WG okazalo sie wysrane :gwizdanie: a i tak nie chodzi jako powinno[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2007, 02:24 _________________________________________________pre wrzuc wersje exela na jakis serwer

Link to comment
Share on other sites

Przepływ powietrza mierzony w g/s jest niski nie dlatego że padła przepływka (poziek) tylko dlatego że turbo nie pompuje.

Wystarczy zobaczyc jak wartości zadane (pierwsza kolumna w bloku 115) rozjezdzają się z wartosciami faktycznymi (druga kolumna w bloku 115).

Masz zadane 0.85 bara a pompuje 0.6 bara.

Na pewno jest to problem z turbiną (albo aktuatorem).

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

na maksa usyfiony filltr powietrza i świece do wymiany.

A kto do tego dopuścił? Dobrze że wszystko ok :th:

Link to comment
Share on other sites

To nie lepiej wywalić tego kata!!?? :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

I co pomogła wymiana kata i filtra ?

Aż ciężko uwierzyć, aby przepływ mógł byc tak mocno zdławiony.

PS. Jak wstawisz rurę zamiast KATa to wyskoczy ci Check Engine.

Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn

Pomyslmy chwile logicznie :decayed:

Uklad wydechowy bez kata a z katem to 3-8KM roznicy w zaleznosci od modelu - przyjmijmy srdnio 5

Zapychanie sie kata, to proces jednostajnie postepujacy i dlugotrwaly, ktory przecietnie trwa ok 200k km, co w przypadku Bryni, ktora ma jakis smieszny przebieg 60-80k km jest poprostu fizycznie niemozliwe. W ciagu 10k km spadek mocy z 200 do 100KM przez zapchanie kata odpada.

Wywalenie kata (optymistycznie 5KM za sam kat + 5KM za zapchanie) nie bedzie odczuwalne dla zwyklego uzytkownika. Sila placebo?? - OK, pomiary - to beda jakies ulamki sekund.

Jezeli u bryni problem zniknie po wywaleniu kata, to ide na kurs fizyki dla opornych :polew:

Link to comment
Share on other sites

ale co doprowadziło do wysrania kata w tak krótkim czasie ???

Link to comment
Share on other sites

Murzyn dlatego śmiem podważać spekulacje niektórych osobników :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn

kat - to byla diagnoza ASO (wiadomo kto w 99% pracuje w ASO)

ja poza 1 zaleceniami obstawiam WG lub (...) powstrzymam sie :polew:

Link to comment
Share on other sites

Diagnozy z ASO ... :D

A tak na poważnie. Zakładając, że kat jest zwalony (teraz nalezoło by określic co to jest "zwalony" kat - czy jest to kat zapchany, czy też taki, który stracił swe właściwości "czyszczące"; zakładam że to pierwsze, bo to drugie skutkowało by stosownym komunikatem i było łatwe do ustalenia) to skutkiem powinno byc zmniejszenie przepływu powietrza mierzone w g/s przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu doładowania.

A tu mamy jednoczesny spadek przepływu ze spadkiem doładowania.

A jakie wartości sa w Blocku 032 ?

Link to comment
Share on other sites

O tyle zmieni, że będziesz jeździł z zapalonym Check Enginem :-)

Co do cewki - jeżeli nie wypadaja ci zapłony (można to sprawdzic w Blocku 014, 015 i 016) to raczej wszystko jest OK.

Link to comment
Share on other sites

Elberoth jeździła nie jeździł Brynia to jedna z niewielu ozdób naszego Klubu czyt. KOBITKA !!! :D

Link to comment
Share on other sites

a pali Ci się Check Engine ??

Link to comment
Share on other sites

Elberoth jeździła nie jeździł Brynia to jedna z niewielu ozdób naszego Klubu czyt. KOBITKA !!! :D

A to sorry :embarrassed:

Check Engine Light (CEL) pojawia sie dopiero po kilkuset km.

O tym czy doładowanie wróciło na swoje miejsce mozna sie przekonać dopiero analizując logi. Wrażenia po wyjęciu kata są zawsze takie, że auto wydaje sie jechac szybciej. Ile z tego zawdzieczamy podświadomości/zwiekszeniu głosności auta, a ile przyrostowi mocy to juz zupełnie inna sprawa.

U mnie po wyjęciu zdrowego KATa wzrost mocy maksymalnej był zerowy, natomiast mock w zakresie 5.5-6.5k obr wzrosła o ok 5KM.

Link to comment
Share on other sites

Brynia zrób ponownie logi. Pojawi Ci się check engine niedługo. Potem jak go skasujesz to będzie się pojawiał coraz częściej. Mnie wyskakuje co dwa dni. Czasami nawet dzień po skasowaniu błędu. Trzeba nauczyć się z tym żyć do czasu aż tuner Ci tego nie wyłączy. Nasz ulubieniec z grodu kraka 5 razy próbował ja wyłączyc i nadal ja mam ;)

Link to comment
Share on other sites

Stan cewek możesz sobie sprawdzić w Blockach 014, 015 i 016. Jak nie masz misfires to znaczy że wszystkie cylindry chodza OK.

Jeżeli masz jeszcze jakieś oryginalne cewki, to warto je wymienic tak czy inaczej. Lubią sie psuć. Te nowe są juz w zasadzie bezawaryjne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...