Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKD] Wszystko OK,czy jestem przewrażliwiony ?


hello123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. Chyba za dużo czytam i jestem juz przewrażliwiony chyba albo coś jest jednak nie tak.

SILNIK 2.0 TDI 16V BKD rok 2007 przebieg 100 tys (faktyczny bo od nowości go mam).

Od 40 tys na programie 175/395

- pali na dotyk zarówno jak jest zimne jak i ciepłe.

- pali na dotyk przy -20 jak i + 30

- ciągnie idealnie w całym zakresie aż do czerwonego pola

- spalanie w normie 7l miasto

- na autostradzie bez zadyszki idzie do 220km/h

- płyn chłodniczy nie ubywa

Niedawno zmieniałem rozrząd. Ustawiony na 0 czasem na sekundę wskoczy -0,5 ale głownie sie trzyma na 0.

Nowe filtry paliwa, powietrza, oleju, nowy olej.

Od kilku dni zauważyłem bądź też było to wcześniej ale tego nie zauważyłem ze (nie zawsze) ale tak 4/5 dni w tygodniu zaraz po zapaleniu auta przez pare sekund/minut silnik pracuje na wolnych obrotach jak zegarek a po chwili zaczyna tak nieco szarpać. Nie jest to bardzo odczuwalne w aucie zauważyłem to jak po zapaleniu wyszedłem z auta i tak słucham ze cos telepoce ... otwieram maskę i widzę jak silnikiem tak lekko trzęsie jak bym mu odcinał nieco paliwa. Jak przegazuje go troche lub przejadę kawałek silnik pracuje jak zegarek. I nie ma juz w ciągu całego dnia tego objawu.

Występuje to tylko albo raczej głównie rano po zapaleniu na wolnych obrotach zanim ruszę.

kawałek loga : kanały 013 023 018 - Rano, silnik zimny po nocnym postoju temp zewnątrz ok 10 stopni na dworze.

kanał 023 i 018 maja na początku jako 1 kolumna czas zapisu.

kawalek.jpg

PEŁNY LOG DŁUGI PDF -> TUTAJ PEŁNY DŁUGI LOG

Kanały 13 i 23 wyglądają w mare okej. 3 pompka ma większe bip-y ale chyba sa okej.

Czytałem ze na kanale 18 maja być 0 a ja mam czasem na sekundke 16 dlaczego. Przy czym na zimnym silniku tak się dzieje. Na ciepłym kanał 018 ma same zera 0 0 0 0. Więc nie wiem czy to ma znaczenie bo powinno się diagnozować na ciepłym chyba prawda ?

Dzis zauważyłem cos ciekawego ... apropo mojego problemu.

Rano jadąc do pracy wchodze w samochód, zapalam i silnik pracuje równiutko - idealnie. Obserwuje :

013 - OK

023 - OK

018 ma od czasu do czasu 16stke raz na jednym raz na drugim raz na 3 i 4 poza tym ciągle 0

Ale silnik mimo tych 16stek na 018 pracuje równo.

Akurat zadzwonił telefon i rozmawiam z kumplem. Po ok 3-4 minutach rozmowy zauważyłem ze zaczyna cząś lekko samochodem. Rozłączyłem sie i obserwuje :

013,023 i 18 bez zmian. Wskazania takie same a mimo to czuć wyraźnie ze silnik jak by nie dostawał paliwa tak nim telepoce lekko ale odczuwalnie i słyszalnie. Obserwuje obroty i widzę ze tu jest różnica.

Na rwno pracującym silniku obroty sa zawsze u mnie 820 - 830. I widać jak sie zmieniają :

820,830,830,820,820,830,830,380,820 ..... - silnik pracuje równo

A jak nim trzesie obroty sa od 800 do 840 :

800,820,840,800,830,840,800,820,830,840,800, .... - silnikiem trzęsie

Trwało to możne 5 minut aż obroty sie ustabilizowały do 820-830 i silnik znów zaczął pracować równo.

Teraz zgłupiałem ...

Czy może być to wina paliwa ? Zona zatankowała na jakiejs stacji Misio, Czesio czy cos w tym stylu. Wyjeździłem to do końca zostało możne 10 litrów i zalałem BP ultimate. Przez 2 dni drżenie znikło wiec myślałem ze to paliwo było ale okazało się w wczoraj ze znów tak jest. Dzis z kolei juz było normalnie. Więc juz nie wiem. Oczywiście nie ma żadnych błędów.

Lub może się zapowietrzył układ jak wymieniałem filtr paliwa bądź jest wadliwy ten filtr bo mam wrażenie ze właśnie po wymianie oleju, rozrządu i filtrów na drugi dzień to zauważyłem.

Proszę o sugestie .. [br]Dopisany: 01 Kwiecień 2010, 08:40_________________________________________________EDIT :

U mnie dzis i wczoraj z zegarkiem w ręku ... Po odpaleniu chodzi idealnie. Zostawiam go na luzie i po 4-5 minutach zaczyna telepać jak by brakowało paliwa. Tak przez kilka minut aż sie zrobi cieplejszy wtedy juz jest okej.

Zaczynam sie zastanawiać czy to nie jest tak ze :

przez 3 minuty grzeją świece i jest okej

po 3 minutach przestają grzać i sie schładzają i w momencie gdy juz sa zimne a na dworze w sumie zimno 5`C i może paliwo złe i ma problem z spalaniem. A jak sie zagrzeje to juz temperatura lepsza i działa normalnie.

Może byc ??? HELP :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie razem :

pierwszy blok 013

drugi blok 023

i trzeci blok 018.

Ale ostatnio znów robiłem to miałem tylko 018 i pozostałe 2 bloki nie aktywne i też były te 016. Przypominam ze na ciepłym ich nie ma. Na zimnym rowno pracującym sa i na zimnym jak wpada w wibracje również sa.

Wczoraj po pracy jak było ciepło ok 15 stopni. Auto stało po ok 8 godzin zapaliłem i cały czas równo pracowało. Logowałem 10 minut i widziałem ze im dłużej tym rzadziej wyskakują te 16-stki..

:([br]Dopisany: 02 Kwiecień 2010, 11:35_________________________________________________CO SPRAWDZIŁEM :

- jak zapale auto poczekam 2 minutki (bo zawsze czekam az olej wszędzie dotrze) i rusze to nie czuje tego. W jeździe nic nie czuć. Jedynie jak zapale i czekam nie ruszając te 4-5 minut.

- kanał 013 idealnie, 023 idealnie, 018 idealnie (przy czym na 018 na zimnym czasem wskakują 16-stki zamiast samych 0. Na ciepłym sa juz zawsze same 0. Przy czym 16-stki pojawiają się również w tedy jak silnik zaraz po zapaleniu pracuje idealnie. Jak zaczyna nim telepotać/szarpać 16-stki sa dalej i nie jest ich ani więcej ani mniej) Więc tak jakby nie miało to wpływu.

- czujniki G2/G62 wskazania dobre

- jak telepie silnikiem to jak wcisnę sprzęgło jest tak samo

- jak telepie i wcisnę sprzęgło i dam np 2 bieg popuszczając lekko sprzęgło tak żeby złapało to nie telepie już tak silnikiem ale obroty dalej tak falują.

- podoginaliśmy wtyczki od pompek

- sprawdziliśmy czy pompa paliwa ciśnie paliwo i ciśnie bez problemu (nie sprawdzaliśmy na manometrze ale wizualnie było widać ze dosyć mocno leci)

- przy wyłączonej wtyczce przepływomierza jest tak samo

- sprawdzałem 2mas na 6 biegu od 1500 rpm i nic nie wali. Sprzęgło sie nie ślizga,

Błagam pomocy ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja w swoim Golfie 2.0 tdi BKD mam podobne objawy. Na wolnych obrotach co jakies 5-10 sek silnikiem lekko telepnie. Widac to nawet golym okiem jak sie otworzy maske, co jakis czas bardziej się zatrzęsie. W środku jest to raczej mało odczuwalne ale jednak jest. Co ciekawe, tylko przy rozgrzanym silniku, przy zimnym jest ok.

Pojawiło się to po wymianie rozrządu w ASO, jakies 1000 km temu. Wcześniej tego nie odczuwałem. Co prawda kilka miesięcy temu kupiłem to autko, ale chwile przed wymianą rozrządu nim pojeździłem i nie zauważyłem nic podobnego.

Paliwo - Statoil Diesel Gold

Olej - Motul

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja w swoim Golfie 2.0 tdi BKD mam podobne objawy. Na wolnych obrotach co jakies 5-10 sek silnikiem lekko telepnie. Widac to nawet golym okiem jak sie otworzy maske, co jakis czas bardziej się zatrzęsie. W środku jest to raczej mało odczuwalne ale jednak jest. Co ciekawe, tylko przy rozgrzanym silniku, przy zimnym jest ok.

Pojawiło się to po wymianie rozrządu w ASO, jakies 1000 km temu. Wcześniej tego nie odczuwałem. Co prawda kilka miesięcy temu kupiłem to autko, ale chwile przed wymianą rozrządu nim pojeździłem i nie zauważyłem nic podobnego.

Paliwo - Statoil Diesel Gold

Olej - Motul

Pozdrawiam

U mnie w goflie 2.0 tdi BKD były dokładnie te same objawy, miałem do wymiany 2 pompowtryskiwacze, doraźnie pomógł płyn do czyszczenia Liqui Moly, po wymianie 2 pompek jak ręką odjął, nic nie telepało, szarpało etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 16 w grupie 018 sa nieprawidlowe ....

- kanał 013 idealnie, 023 idealnie, 018 idealnie (przy czym na 018 na zimnym czasem wskakują 16-stki zamiast samych 0. Na ciepłym sa juz zawsze same 0. Przy czym 16-stki pojawiają się również w tedy jak silnik zaraz po zapaleniu pracuje idealnie. Jak zaczyna nim telepotać/szarpać 16-stki sa dalej i nie jest ich ani więcej ani mniej)

018 Solenoid valves status

1) Cylinder 1

2) Cylinder 2

3) Cylinder 3

4) Cylinder 4

Key - cylinders 1 to 4:

000 Fault-free control

002 Closed-loop control at start

004 Small injection quantity or solenoid valve off

008 Maximum current reached

016 BIP outside control window

032 Number of scans too low

064 Conversion error

128 No BIP evaluation possible

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzeje troche temat bo juz przeczytalem wszystko ale nie znalazlem odpowiedzi na 2 pytania. Moje objawy są takie jak u wielu, telepanie na temp roboczej na jalowym. Korekcje statyczne w normie, max +-1.

Wartododac ze problem telepania pojawil sie po wymianie kompletnego rozrzadu u Rogala

To co zaobserwowalem to kwestia obrotow - jak trzyma 882 to nie drga. Drgania na budzie sa odczuwalne rowno z obrotami ktore skaczą 882,862,882,861. Kąt synchro oczywiscie ustawili, co prawda skacze miedzy 0.0 a 0.5

pytania:

czy te obroty są ok - czy mozna je jakos ustawic na stalym poziomie?

czy kat synchro moze tak skakac?

w srode bede sprawdzal poduchy i umowie sie na plecionke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów to nie wiem dokładnie.

Natomiast synchronizacja wałka może delikatnie się zmieniać ale max. +/-3stopnie,więc u ciebie jest :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...