Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Szukam porady. Muszę wymienić katalizator, a może nie wymieniać??????


nina_1982

Rekomendowane odpowiedzi

ok

faktycznie masz racje uzyłem za duzo skrótów :cool1:

ale będę o tym pamietał na przyszłośc

szkoda że mieszkamy tak daleko od siebie :(

zaprosiłbym Cie na małą prezentację tego o czym pisałem :hi:

może jeszcze będzie okazja-na razie powróćmy do tematu :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż wycięcie katalizatora to jakby nie było zwykłe dziadostwo :thumbdown: to zazwyczaj jest polecane na forum i wiele osób tak robi. Jeżeli cię stać na nowy i chcesz być ekologiczna to kup, niech go mechanik wymieni i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż wycięcie katalizatora to jakby nie było zwykłe dziadostwo :thumbdown: to zazwyczaj jest polecane na forum i wiele osób tak robi. Jeżeli cię stać na nowy i chcesz być ekologiczna to kup, niech go mechanik wymieni i po kłopocie.

:good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:

też jestem za

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ludzie.

Podepnę się pod aktualny temat. Mój silniczek, AWT, też ma dwie sondy i zapchany kat (błędy na vagu, mulenie, postanowiłem że wycinam). Z pobieżnej lektury forum wywnioskowałem, że ta druga sonda ma wyłącznie zadanie informacyjne, więc nie ma wpływu na mieszankę, spalanie itd. Nie wiem czy sprawa dotyczy tylko AWT, czy podobnie jest w AVJ, względnie innych nowszych silnikach? To po pierwsze.

Kolejna sprawa - zamiast kata chcę wstawić zamiennik. Znany na forum kolega Gruchot, stworzył dla mnie coś takiego:

brVr0.jpg

PlVZ0.jpg

Koszt wykonania takiego zamiennika to jakieś 150-160 pln. Z tego co wiem, Gruchot robi te zamienniki z powodzeniem do 1,9tdi i jednosondowych 1,8. Co sądzicie o takim zamienniku? Będzie to działało?

Jeszcze jedno - wyłączał ktoś z Was, poprzez ingerencje w kompa, pomiary drugiej sondy?? Chodzi o nieszczęsny "check" na desce.

Pozdrowienia, monti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz to wlasnego doswiadczenia czy z czytania forum, bo ja z wlasnego doswiadczenia

to ze przy uszkodzonym kacie wzrasta zuzycie paliwa to pewnik, stawiam za to karton dobrej gorzaly ze mam racje

co rusz przyjezdzaja do mnie auta ktore duzo pala, zwykle sa to auta z junkersami,

zla regulacja mieszanki powoduje wypalenie kata (zbyt wysoka temperatura) zapala sie Check I auto strasznie duzo pali benzyny, przy rozruchu sie zalewa

niestety silniki z EOBD potrzebuja sprawnego kata, a jezeli decydujemy sie juz go ''wyciac''

musimy wylaczyc sonde regulacyjna w ECU

przychylam sie do wypowiedzi kolegi po wywaleniu kata smoli mi jakieś 1l wiecej....niedługo przy korekcie Rogal wyłaczy mi druga Lambdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

A więc tak. Bo głębszym badaniu okazało się, że katalizator mam w porządku (na razie). Okazało się, że jakiś gumowy przewód się odłączył i już były nieprawidłowości w układzie wydechowym (chyba). Wszystkie gumowe przewodziki zostały wymienione i jest OKi. Spalanie wróciło do normy.

Ale mam dwa pytania z inne beczki:

1. Mam przerwany kabelek w wiązce wchodzącej w drzwi kierowcy. Z przodu drzwi w miejscu gdzie się zamykają jest gumowa jakby rurka w której biegną. Ponoć częsta awaria. Czy połączyć je właśnie w tym miejscu czy lepiej rozebrać drzwi i gdzieś wewnątrz?

2. Czy wie ktoś przypadkiem czy można kupić dolną obudowę kierownicy?

Pozdrowka i dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz opisane wszystko co i jak-też z tym walczyłem-jak coś-odpowiem w tamtym wątku

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avj_problem_z_zamkiem_od_strony_kierowcy-t99021.0.html#top

:wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...