numen1 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Witam Mam problem z Autem, auto jeździ, pali normalnie. Usterka nr.1- Problem polega na tym, auto ma jakby spadki mocy zwłaszcza na 1,2 i 3 idzie kiepsko, wciskam pedał na maxa, silnik głośno buczy i wrażenie jak bym coś ciągną, nie idzie jak trzeba. Tak stan nie utrzymuje sie cały czas, załóżmy na 5 odpaleń i normalnych jazd po mieście usterka występuje np. na 5/2 razy. Testowałem rożne paliwa i raczej to samo no morze odrobinę lepiej na np. Vervie a leje zazwyczaj na Neste. Usterka nr.2 - I jeszcze jeden problem, występuje rzadko, idze kiepsko to 3tys / obr. i nagle całkowicie traci moc jak by turbina nie ciągnęła, muszę sie zatrzymać, wyłączyć silnik i odpalić i jest normalnie, myślę ze to jest tez związane z usterka nr.1 Mam zamiar wyciągnąć zawór EGR i wyczyścić ?? Auto: A4 B7 2.0 TDI BLB 140K 2005r. - przebieg około 200 tys.
david_n Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Mam zamiar wyciągnąć zawór EGR i wyczyścić ?? Nie zaszkodzi. Przydały by się logi
numen1 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 No nic to zrobię Logi, ale to całego auta czy tylko Silnika ( nie znam sie za bardzo na tym ) A jakieś wskazówki na temat czyszczenia EGR? w 2,0 TDI ??
Piero Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Właśnie jestem po tym zabiegu tj. po czyszczeniu EGRa. U mnie auto WCALE nie jechało, tzn. rozpędzało się wolniej niż matiz..., turbo nie załączało się wcale, auto przyspieszała tak jak standardowo w przedziale obrotów 1200-1600. Jak depnąłem mocniej to wyglądałem jak parowóz - kupa czarnego dymu a auto nie jechało praktycznie. Jak oczyścić EGR: Odkręcasz opaske zaciskową + wąż, wtyczka, później 3 śruby i to chyba wystarczy do wyjęcia EGRa. Jeśli masz kogoś kto ma VAGa to najlepiej zdjąć opaskę, wąż i zrobić test EGRa na ON/OFF - prawdopodobnie na OFF klapka się zamyka, a na ON otwiera nieznacznie, zamiast całkowicie. U mnie pomogło wyjęcie EGRa, rozebranie w drobny mak, totalne czyszczenie, złożenie do kupy, po podpięciu i zrobieniu testu EGR zamyka i otwiera do oporu, auto śmiga jak nowe. Być może o czymś zapomniałem bo podaje z pamięci. Cała operacja wykonana przy wielkiej pomocy OLO
ALBINEK Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Proponuje przy okazji wyczyścić (umyć) kolektor ssący.
OLO_GDA Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Właśnie jestem po tym zabiegu tj. po czyszczeniu EGRa. U mnie auto WCALE nie jechało, tzn. rozpędzało się wolniej niż matiz..., turbo nie załączało się wcale, auto przyspieszała tak jak standardowo w przedziale obrotów 1200-1600. Jak depnąłem mocniej to wyglądałem jak parowóz - kupa czarnego dymu a auto nie jechało praktycznie. Jak oczyścić EGR: Odkręcasz opaske zaciskową + wąż, wtyczka, później 3 śruby i to chyba wystarczy do wyjęcia EGRa. Jeśli masz kogoś kto ma VAGa to najlepiej zdjąć opaskę, wąż i zrobić test EGRa na ON/OFF - prawdopodobnie na OFF klapka się zamyka, a na ON otwiera nieznacznie, zamiast całkowicie. U mnie pomogło wyjęcie EGRa, rozebranie w drobny mak, totalne czyszczenie, złożenie do kupy, po podpięciu i zrobieniu testu EGR zamyka i otwiera do oporu, auto śmiga jak nowe. Być może o czymś zapomniałem bo podaje z pamięci. Cała operacja wykonana przy wielkiej pomocy OLO Tia, tylko u Ciebie to wygladalo jakby cos sie zakleszczylo w samym mechanizmie a nie w wyniku zabrudzenia. ale sprawdzic VAGiem jak zawor reaguje na polecenie otwarcia/zamkniecia moze duzo powiedziec...a roboty na 10 min przy tym.
numen1 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Potrzebuje szybkiej pomocy. Właśnie został wyciągnięty zawór EGR, i zabrałem sie za wyciągnięcie Kolektora sąccego.Odkręciłem wszystkie śruby, i nie da rady go wyciągnąć, tylko rusza sie w lewo i prawo, nawet uszczelka pod Kole-torem już mi sie troszkę przesunęła :/ Jak wyciągnąć kolektor ssący ?[br]Dopisany: 17 Kwiecień 2010, 11:49_________________________________________________Wie ktoś, jak zaciągnąć Kolektor ssący? po odkręceniu wszystkich śrub, dalej trzyma, stukałem ciągnąłem i nic troszkę sie przesuwa tylko.
ALBINEK Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Jest jeszcze jedna śruba ,jest tam dostęp do niej jak odkręcisz zawór EGR od kolektora ssącego.W tym miejscu gdzie jest dziura po EGR tam szukaj jej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się