Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Układ wydechowy kolejny problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.Jestem nowym klubowiczem posiadającym Audi A4 1,9 TDI 110 PS.Autko sprowadziłem z niemiec przez znajomego z przebiegiem 95 tyś.km Jedyny problem jaki pojawił się w drodze do Polski to co raz głośniejszy wydech.Kiedy zatrzymam auto przez chwilę słyszalne jest mocne buczenie spod auta i po chwili przechodzi.Dopiero kiedy dodam gazu lub ruszam znowu pojawia się odgłos z wydechu.Efekt ten jest co raz bardziej uciążliwy i kiedy wchodziłem pod auto to ewidentnie odgłos dochodzi ze środkowego tłumika.Czy jest możliwe, że jest on uszkodzony w środku i " buczy" co raz głośniej.Proszę o opinie i pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Opublikowano

Jeżeli sprawdziłeś ten tłumik i nie ma w nim dziury to może być wypalony w środku i stąd to buczenie. Ale na wszelki wypadek sprawdź dokładnie jeszcze raz cały układ wydechowy czy jest szczelny. A tak na marginesie czy jesteś pewien przebiegu tego auta bo coś mało kilometrów jak na ten rocznik ?

Opublikowano

chyba 295k przebiegu bo tłumiki w dieslach sa prawie nie zniszczalne wiec jak bys mial 95k to napewno bylyby dobre :rolleyes:

Opublikowano

kiedyś porobię zdjęcia mojego audi i zobaczycie czy może mieć przejechane aż tyle co piszecie.Auto sam sprowadziłem z pełną dokumentacją i wszelkimi rachunkami.Pozdrawiam.

Opublikowano

kiedyś porobię zdjęcia mojego audi i zobaczycie czy może mieć przejechane aż tyle co piszecie.Auto sam sprowadziłem z pełną dokumentacją i wszelkimi rachunkami.Pozdrawiam.

jak kolega piotr1602 pisze powyżej te 295k przebiegu to "nie aż tyle" tylko realny przebieg samochodu po tylu latach użytkowania, a że audi wykonane jest z dobrych materiałów i jak poprzedni właściciel autko szanował to ciężko po zużyciu materiałów ocenić czy ma 100k czy 200kkm przejechane.

Opublikowano

mniejsza o przebieg zastanawia mnie ten odgłos drżącego tłumika, w poniedziałem umówiłem się z mechanikiem i jak dojdziemy co to było to na pewno to opiszę.Jak na razie czekam na sugestie.Pozdrawiam.[br]Dopisany: 28 Czerwiec 2007, 09:01 _________________________________________________A tak apropos na stacji diagnostycznej przy przeglądzie gość był w szoku, bo dawno nie widział autka w tak doskonałej "kondycji" jeżeli chodzi o stan techniczny i rocznik( 99)

Opublikowano

bo dawno nie widział autka w tak doskonałej "kondycji" jeżeli chodzi o stan techniczny i rocznik( 99)

Bo mało widział albo ma do czynienia z handlarzami, co ciągają trupy badź składaki "jeden z trzech".

Wczoraj przeglądałem niemieckie strony i obejrzałem z 20 zdjeć pięknej a4-ki B6 z 2002 roku w klekocie. Normalnie taka śliczna, że pomyslałbym, że jest nowa. Stała w ASO. Tyle, że jej przebieg to było 486.000 km. I jakbym ją Ci sprowadził do Polski i cofnął licznik o 400.000 km to byś sobie dał rękę uciąć, że ma najechane tylko 86.000 km i nie mógłbyś się nią nachwalić jaka ona piekna z tak małym przebiegiem.

Opublikowano

:polew: 95 tyś i padł wydech :decayed: mało pradopodobne

na 99,9% winna jest plecionka na wydechu - wymień będzie cisza. jak masz te 95 to kata zostaw!!! bo jeszcze długo pożyje

Opublikowano

Co ma plecionka do buczenia. Tlumik sie rozpadl lub gdzies jest nie szczelnosc. A do autora zdecyduj sie czy uklad drga, czy buczy. Bo to dwie rozne sprawy.

Przy plecionce uklad drga, wpada w rezonans, przy niskich obrotach. Przytrzymaj tlyny tlumik butem. Jesli przestanie halasowac to plecionka do wymiany.

Opublikowano

układ wpada w rezonans gdyż czuję te drgania przenoszone na nadwozie.Czy to buczenie czy drgania ciężko określić temu zjawisku towarzyszy pewny dźwięk, który powoduje hałas w środku.We wtorek oddaję autko do mechanika i być może w środę będzie diagnoza.Gdy tylko dowiem się co było powodem na pewno opiszę.Pozdrawiam wszystkich.Dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano
Co ma plecionka do buczenia.
Chcesz wiedzieć to przyjedź posłuchasz :th: Zapraszam.

Krótkie wyjaśnienie: Plecionka na wydechu z czasem traci swoje właściwości tłumienia drgań i staję sie poporstu rurą - układem sztywnym który rezonując buczy. Czesto nakłada się to z zużytymi poduszkami pod silnikiem i układ wydechowy przejmuje większe drgania.

Opublikowano

No i przyczyna odgłosów w moim A4 TDI odnaleziona :thumbup:Okazało się, że układ wydechowy był przesunięty i naprężenia jakie wystąpiły powodowały że środkowy tłumik wpadał w rezonans powodując " buczenie" i drgania przenoszone na karoserię.Mechanik rozkręcił wydech ponaginał i jest w miarę ok. Będzie potrzebna mała poprawka jednak to już tylko kosmetyka.Wydech przesunięty był prawdopodobnie od delikatnego uderzenia z tyłu.Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieję że mój przypadek pomoże innym w diagnozie podobnych awarii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...