Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] LPG i olej silnikowy ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam takie pytanie , bo zauwazylem w moim silniku ze trzeba mu dolewac oleju.Bylem u mechanika i powiedzial ze na gazie zawsze bedzie brac olej bo gaz jest suchy, a na benzynie nie powinien,czy zeczywiscie tak jest??Co wy o tym sadzicie??, a moze poszly pierscienie??

Opublikowano

ja przejechałem ponad 40tys. już na gazie, i nie bierze mi oleju. Jedynie przy wysokich autostradowych prędkościach połknie trochu oleju.

Opublikowano

Mechanik ma sucho w głowie. Ot co. Jeśli bierze ci olej to szukaj przyczyny w pierścieniach albo uszczelniaczach zaworowych, a nie w LPG. Turbo widż nie masz, więc to odpada.

Opublikowano

zmien mechanika, nie ma takiej zaleznosci o ktorej napisales.

kopci?

Opublikowano

dokładnie tak nie ma to nic ze sobą wspólnego, a jeśli pali niedużo to ja bym po prostu pilnował stanu i się tym nie przejmował

Opublikowano

ja w b5 dolewałem 1l na 10.000 olej castrol 10w40,zmienilem później na valvoline 10w60 i na 10.000 ubywało 4mm na bagnecie :naughty:

Opublikowano

Na 1000km przejechane,ubylo na miarce oleju od maxa do minimum, jutro jak bedzie zimny to mu doleje oleju i zobacze ile tego połknoł,przypuszczam ze musze pierscienie i glowice wyremontowac, bo slyszalem ze w tych silnikach lubia sie pierscienie zapiekac.

Opublikowano

W moim aucie po 3200 km (tyle przejechałem od wymiany oleju) robiło się już sucho, pojechałem do olejarzy i dolami mi ok 700 ml do MAXa.

Ponoć ten silnik lubi zużyć olej , ale nic nie kopci więc się narazie nie martwię :decayed:

Opublikowano

Witam.

U mnie też oleju ubywało i się okazało że to uszczelka pod chłodnicą oleju-ponoć to też często w tym miejscu lubi ubywać.

Sprawdź czy nigdzie nie masz żadnych delikatnych wycieków z tyłu silnika.

Opublikowano

bo slyszalem ze w tych silnikach lubia sie pierscienie zapiekac.

Przy zapieczonych pierścieniach to można najpierw jakiś preparat na to zastosować - widziałem takie na Alledrogo :)

Opublikowano

wszelkiego rodzaju opowieści o spalaniu oleju pod czas jazdy na lpg to brednie, tak samo ja oleje niby do silników z instalacjami lpg, widomo że ubytek w normie jest dopuszczalny, z opinii serwisu zajmującego się tylko i wyłącznie autami z grupy Vag niema to najmniejszego znaczenia, ja również posiadam ubytek ale taki sam jak przed założeniem gazu, a na gazie przejechałem ok 30tyś, informacje potwierdzone opiniami innych użytkowników jak również przez zakłady zakładające instalacje gazowe, także ja bym gaz w tym przypadku pominął

Opublikowano

Chłodnica oleju jest dobra, uszczelnilem ja ostatnio i wymienilem uszczelke na nowa, mam teraz sucho, ale olej i tak ubywa 1L na 1000km, wiem ze napewno poci sie na uszczelniaczu walu korbowego od strony rozrzadu, ale watpie zeby tam tedy ucieklo 1L w ciagu 1000km.Bede musial tak czy siak wymienic te pierscienie przy okazji uszczelke pod glowica i uszczelniacze zaworowe.A mozecie mi powiedziec czy te srodki do zapiekanych pierscieni co kolega wyzej wspomnial ze sa na allegro faktycznie cos daja??

Opublikowano

Nic. To raczej nie pierścienie. Jeśli jeździsz na LPG co najmniej 20 tys. km., to nagar z pierścieni ustąpi samoistnie. Przy spalaniu LPG nie wytrąca się nagar, a stary jest rozpuszczany. Ja raczej stawiam na uszczelniacze. Można to sprawdzić, za małe pieniądze i już będzie wiadomo. Szczelność pierścieni też można sprawdzić. Jeśli faktycznie ucieka przez pierścienie, to raczej sama wymiana nie wiele już pomoże i trzeba będzie robić szlif tulei cylindrów. A to już trochę kosztuje.

Opublikowano

A jak by przepuszczał na pierścieniach to powinien chyba kopcić??Przy uszczelce pod głowicą jak by puszczało to by był objaw w płynie chłodniczym, olej by się zbierał u góry w zbiorniczku- tak mi się wydaje. Masz takie objawy?

Poprawcie mnie jak coś źle napisałem.

Opublikowano

Witam

Poszukaj na forum tematu o dodatku Liqui Moly-Ol Verlust. Jest to dodatek powstrzymujący wycieki oleju, regeneruje stwardniałe uszczelki w silniku. Ten dodatek ma aprobatę TUV. Ktoś pisał tu na forum, że był w szoku jak zobaczył uszczelki po zaaplikowaniu tego preparatu (dosłownie "spuchły"-tak było napisane).

Ja wczoraj go kupiłem (40 PLN) i wleję profilaktycznie do auta przy następnej wymianie-zobaczymy czy w ogóle nie zmieni się poziom oleju na bagnecie :gwizdanie: w sumie nie narzekam na zmiany stanu oleju, ale jeśli może być jeszcze lepiej dla auta, to czemu nie, prawda?

Opublikowano

Skoro nie cieknie to lepiej nie przedobrzać??

Sam jestem ciekaw efektów.

Daj znak czy odczujesz jakąkolwiek różnice po wlaniu tego specyfiku.

Opublikowano

Witam

Według mnie to podstawowe pytanie brzmi: Jaki olej lejesz? Tzn pełny syntetyk czy pół syntetyk? Jeżeli pełny to ja bym od razu zmieniał na pół syntetyk:) Moja audi 2,6 V6 jeździła do 220 tysięcy km na pełnym syntetyku zamontowałem gazik i zmieniłem na pół syntetyk i żadnych problemów:)

Pozdrawiam

Opublikowano

I tu się kolego mylisz.

Krążące zabobony na temat zmiany oleju po 200tyś na pół syntetyk czy minerał jest nie prawdą.

Pytałem wielu fachowców na forum jak i w moich okolicach i jeżeli nic się nie dzieje z silnikiem to nie powinno się zmieniać na pół syntetyk.

Faktem jest że gaz wysusza dlatego powinien mieć lepsze smarowanie.Ponoć przy wyciekach gęstszy olej zatyka/uszczelnia.Ja jednak uważam że lepiej znaleźć przyczynę wycieku i ją zlikwidować.

Opublikowano

Koledzy

Olej fullsyntetyczny jest gęściejszy niż półsyntetyk!

Opublikowano

Witam

Panowie jeżeli silnik ma przejechane 200 tys to nie można myśleć ze pierścienie tłoki tuleje uszczelniacze zaworów są nowe. Wszystko się zużywa. Oczywiście można szukać przyczyny. Tylko pytanie czy to się opłaca? A do kolegi to olej półsyntetyczny jest bardziej gęsty niż fullsyntetyk!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...