rafalskin73 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Witam,gdzie w moim 1zecie jest vacum pompa?
Lukasz_N Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Patrzac na silnik z przodu to po prawej stronie na koncu bloku silnika
rafalskin73 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Dzięki chłopaki,już znalazłem tą pompę.Jakie będą objawy,gdy będzie już ona na wykończeniu? -twardy pedał hamulca? -jakieś klekotanie,stukanie?...
Lukasz_N Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Od strony mechanicznej to ona jest w zasadzie wieczna i powinna wytrzymać cale życie techniczne silnika. Elementem ktory sie w niej zuzywa jest tylko membrana. Wymien i po problemie. Robota prosta i przyjemna. A objawem wskazujacym ze jest ona nie sprawana jest twardy pedal hamulaca i wieksza sila z jak trzeba na niego naciskac zeby zatrzymac auto.
pilocik69 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 A moze cos wiecej powiedziec na temat wymiany tej membrany....., mam wlasnie problem z twardym hamulcem...
Pretor Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Zmierz podciśnienie vacuuometrem, powinno być w granicach -0.9 -1 bar na wolnych obrotach zaraz za pompą vacum.
Lukasz_N Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 A moze cos wiecej powiedziec na temat wymiany tej membrany....., mam wlasnie problem z twardym hamulcem... Ja bym nawet nie bawil się z mierzeniem podcisnienia tylko od razu wymienil membrane. Odkrecasz i zdejmiujesz wszystkie wezyki od pompy. Potem odkrecasz lape-uchwyt mocujacy pompe (klucz bodajze 13mm jak pamietam) i masz pompe na wierzchu. Potem odkrecasz wkrety na obwodzie kolnierza pompy ( chyba 8 sztuk) i masz widok na membrane. Odkrecasz srube mocujaca talerzyk na membranie i wymieniasz ja na nowa. Koszt 10-15 zl i 30 min roboty nie spieszac sie.
Pretor Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Powodem twardego hamulca wcale nie musi być pompa vacum, może to być także nieszczelność układu podciśnienia, lub samo servo, dla tego warto zmierzyć najpierw podciśnienie.
Gość Prometeo Opublikowano 19 Maja 2010 Opublikowano 19 Maja 2010 Ja bym nawet nie bawil się z mierzeniem podcisnienia tylko od razu wymienil membrane. Odkrecasz i zdejmiujesz wszystkie wezyki od pompy. Potem odkrecasz lape-uchwyt mocujacy pompe (klucz bodajze 13mm jak pamietam) i masz pompe na wierzchu. Potem odkrecasz wkrety na obwodzie kolnierza pompy ( chyba 8 sztuk) i masz widok na membrane. Odkrecasz srube mocujaca talerzyk na membranie i wymieniasz ja na nowa. Koszt 10-15 zl i 30 min roboty nie spieszac sie. A membranę kupowałeś w ASO czy jest ona do dostania w zwykłym sklepie moto ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się