cingular Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Witam, nie dawno wymieniałem płyn chłodniczy przy okazji wymiany pompy wody, płucząc przy okazji nagrzewnicę. Cała operacja przebiegła dość sprawnie, ale niestety nie mam ogrzewania, tzn z nawiewów cały czas leci zimne powietrze. Odpowietrzałem układ zgodnie z forumową instrukcją. Silnik nagrzewa się do 90 stopni i utrzymuje temperaturę, jak depnę łapie i więcej ale powietrze leci cały czas zimne. Przed wymianą płynu samochód grzał normalnie. Zauważyłem że dolny przewód od chłodnicy jest cały czas zimny tak jakby termostat nie otwierał, ale silnik się nie grzeje i cały czas trzyma 88-90 stopni. Po wyłączeniu silnika słychać syczenie, więc chyba jest zapowietrzony. Zdjąłem lewy przewód od nagrzewnicy i patrzę że leci sobie płyn ale jakoś słabo, nałożyłem go dodałem gazu i przez tą dziurkę leci fontanna czyli chyba dobrze ale ogrzewania jak nie było tak nie ma, samochód odpowietrzał się na podwórku ze 3 godziny plus prawie dwa tygodnie jazdy i nic!! Co zrobić żeby ogrzewanie wróciło?? (ile godzin, dni można odpowietrzać układ )
iwadrian Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Sprawdź czy nagrzewnica jest drożna, to,że leci z dziurki na wężu nie znaczy, że jest obieg przez nagrzewnicę.Jak depniesz nie powinien łapać więcej niż 90- 95, Mi to wygląda jakby pompa nie chodziła ale jak piszesz,że nowa
cingular Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Pompa nówka sztuka, nie żaden badziew tylko ruville,nagrzewnica drożna, już nie mam pomysłu, chyba rozgrzeje auto i spuszczę całość bo wygląda mi to na jakieś mega zapowietrzenie, co prawda robiłem wszystko zgodnie z radami na forum ale spróbuję jeszcze raz. Chciałem się jeszcze dowiedzieć czy w jakiś sposób może mi pomóc VAG ???? Czy mogę nim sprawdzić coś co pomoże mi rozwiązać problem
darkopolo Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Cytat z forum Audi A6:"Jeżeli układ chłodzenia jest czysty i w pełni drożny, to "dolny" wąż "zawsze" będzie "zimny", a co najwyżej chłodny . To jest silnik TDi i nawet gdybyś go rozgrzewał w ciepłym garażu to minimalne uchylenie termostatu i tak nie będzie odczuwalne na "dolnym" wężu (ewentualne zmiany temperatury zauważyłby tylko termometr). Latem podczas silnych upałów i w mocno "spałowanym" silniku dolny wąż robi się gorący ale też zazwyczaj jest odczuwalnie chłodniejszy niż wąż górny. Do sprawdzenia zasadniczo tylko na autstradzie lub w górach ... ." Dot.:"Zauważyłem że dolny przewód od chłodnicy jest cały czas zimny tak jakby termostat nie otwierał, ale silnik się nie grzeje i cały czas trzyma 88-90 stopni."
cingular Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Dziś pościskałem kilkanaście razy górny wąż od chłodnicy na włączonym silniku, o dziwo ogrzewanie się pojawiło po czym jak ruszyłem w trasę ok. 100km ogrzewania już nie było .O czym to świadczy bo od czytania przeróżnych artykułów mam już mętlik w głowie i sam nie wiem już czy ja to wszystko dobrze zrobiłem ??
iwadrian Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Dziś pościskałem kilkanaście razy górny wąż od chłodnicy na włączonym silniku, o dziwo ogrzewanie się pojawiło po czym jak ruszyłem w trasę ok. 100km ogrzewania już nie było .O czym to świadczy bo od czytania przeróżnych artykułów mam już mętlik w głowie i sam nie wiem już czy ja to wszystko dobrze zrobiłem ?? Czyli nie ma obiegu, gdy wymusiłeś ruch wody w układzie ręcznie to pojawiło się ogrzewanie. Coś dalej ta pompa mi się nie podoba, może wiatraczek pompy na ośce luźny Kolega z forum w silniku BLB miał tak samo: brak ogrzewania, auto się nie przegrzewało a okazało się, że pompa papa powiedziała. Mimo,że nowa ja bym się jej przyjrzał. Czy układ zapowietrzony, sprawdź czy po zdjęciu węża z nagrzewnicy woda z niej wypłynie.
cingular Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2010 woda z nagrzewnicy wypłynęła,ale jakoś mało, zdjąłem lewy wąż ten z tą dziurkę no i nic tam nie leci ale to chyba powrót więc raczej nie powinno, zdjąłem prawy wąż i też z niego nic nie leci ale to już chyba nie dobrze. Czy to świadczy o tym że ta pompa się nie nadaje???
iwadrian Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Mi to wygląda na pompę ale pewności nie mam.
cingular Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Wyjąłem pompę wody, stan idealny, żadnych luzów itd, itp, śmigło całe, zamontowałem, zalałem płynem ale jakoś mało go wchodziło, zdjąłem węże z nagrzewnicy, poluźniłem korek od chłodnicy, trochę weszło ale wciąż mało jak na układ chłodzenia,pompowałem wężami jak poprzednio z jedną małą różnicą teraz po pompowaniu zassało płyn dość mocno i dość dużo go ubyło, aż nie wierzyłem więc dolewałem ciągle do poziomu. Efekt jest taki, że ogrzewanie wróciło i dosłownie parzy teraz w środku . Tak więc uczulam wszystkich ingerujących w układ wodny --- nie słuchajcie mechaników że to się ma samo odpowietrzyć, albo że nagrzewnica zapchana i trzeba wymieniać. Jedyne co trzeba zrobić to w miarę możliwości pomóc układowi się odpowietrzyć, ja podchodziłem do tego 3 razy, spuszczałem płyn, pompowałem wężami i wreszcie pomogło, choć trochę to nerwów kosztowało to zaoszczędziłem sporo kasy i mam satysfakcję Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie
Tzieland Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 mogles jakies fotostory zrobic z tym pompowaniem wezykow, zeby ci co sie nie do konca znaja mogli rowniez tak sobie odpowietrzyc a co do mechanikow to trzeba tez wiedziec gdzie jechac, zeby dobrze zrobili mi po wymianie wszystko gralo, a po odpowietrzeniu nawet dolali roznice plynu
graba83 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam Stwierdziłem że się podepne pod ten temat bo sytuacja w moim afn'nie jest taka sama, tzn silnik łapie temp jak powinien wskażnik lezy cały czas na 90 niby wszystko ok a powietrze po ustawieniu na panelu klimatronika na HI leci góra ze 20 stopni. Dodam że autko było lekko dotknięte z przedniej lewicy, ale układ był cały zadne płyny z niego nie poleciały. Mechanik jak rozbierał auto żeby wymieniac kompletne graty porozpinał mi układ chłodzenia i klimy żeby chłodnice nie warlały się pod nogami i potem załał mi układ wodą. Jeśli chodzi o razrząd to po przyjezdzie do kraju wymieniłem tylko dwie rolki i paski bo mechanik powiedział że pompa jest parktycznie jak nowa i nie ma sensu jej wymieniac. Podsuńcie mi jakieś pomysły to w niedziele bym się może zajął swoim autkiem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się