Tomek4don Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam panowie, :hi:po wyjechanie z zakładu po zmianie przegubu z lewej strony, odrazu przy prędkości powyżej 100km/h zapala sie kontrolka ABS i na czerwono kontrolka płynu hamulcowego. Płyn jest w normie i nic nieubywa. Czy mogli mi uszkodzić coś przy zmianie przegubu, bo wlaśnie pokazuje bład czujnika z lewej strony ABS i po wykasowaniu błedu ciągle wraca? Czy też może być przegub niedobry nowy? I czasem przy hamowaniu delikatnym 30km/h zaczyna działać ABS a czesem przy wiekszej predkości przy gwałtonym zahamowaniu niewłącza się, a jak się załączy przy hamowaniu 80km/h strasznie autem rzuca na boki i nieda sie go opanować. Mechanicy gdzie robiłem u nich przegub stwierdzili ze nowy musi być uszkodzony i nowy jeszcze raz mi założą. Prosze o pomoc
Dev Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 podłacz vaga i zobacz jak wygladaja predkosci na poszczególnych kołach prawdopodobnie zle zamontowany czujnik albo uszkodzony może tez i pierścien na przegubie spadł
Tomek4don Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Co sie okazało, przy wymianie przegubu został czujnik ABS wypięty 2mm i przez to takie cyrki sie dzialo
mobopx Opublikowano 27 Listopada 2010 Opublikowano 27 Listopada 2010 miałem taki sam przypadek. tylko ze ja zmieniałem i czujnik abs i przebub po tej samej stronie. czujnik "wbity" do konca, błąd kasowałem kilka razy i nic. jest możłiwośc że to steornik abs padł i pokauje tylka błąd jednego koła?
pme Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 sprawdż koronke na wymienionym przegubie i odległość do czujnika
mobopx Opublikowano 3 Grudnia 2010 Opublikowano 3 Grudnia 2010 no wlasnie przegub jest nowy wiec nie ma na nim co sprawdzac. na starym koronka byla cala pogieta wiec bylem na 100% pewny ze o to chodzi. jak sprawdzic odleglosc od czujnika?
k-meal Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 U siebie wymienilem prawy przegub i bylo ok. Na wymiane lewego oddalem auto do mechanika i po wyjezdzie zaswiecily kontrolki abs i asr. Podpialem vaga i uklad nie czytal w ogole predkosci w lewym przodzie. Pojechalem wiec do goscia i w drodze przegub wyskoczyl z piasty. Goscie nie dokrecili przegubu. Gdy zamontowal w koncu porzadnie przegub, czujnik czyta predkosc, ale przy predkosci okolo 100km/h znowu wywala blad. VCDS nie umozliwia testowania przy takich predkosciach. Odstawilem auto ponownie, podobno przegub zostal ponownie wyjety i sprawdzony. Ponoc jest w nienaruszonym stanie, wyczyszczony itd. Czujnik byl zasyfiony i zostal wyczyszczony. Mialo byc wszystko git, a blad dalej sie pojawia. Przy niskich predkosciach jest ok, a tak powyzej 100 wywala blad. I tu mam 3 pytania: - czy przegub mogl sie uszkodzic jak wypadl? - zakladajac, ze mechanik mowi prawde i wszystko wyglada cacy, to czy problem moze byc z wadliwym przegubem? - co moge jeszcze sprawdzic? Dziwi mnie, ze blad sie pojawia dopiero przy wyzszych predkosciach i nie bardzo moge to ogarnac... Ewentualnie czy da sie wylaczyc ABS, nie majac jednoczesnie choinki na zegarach? Bez absu moge zyc, ale wkurzaja mnie swiecace kontrolki. :/ Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się