Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Po wyłączeniu silnika słychać syczenie z okolic serwa / zbiorniczka


mcarena

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku dni po wyłączeniu silnika, przez ok 10-20 sekund, słychać syczenie z okolic zbiorniczka wyrównawczego / pompy / serwa.

Brzmi jak uchodzące powietrze i jest dobrze słyszalne nawet przy zamkniętej masce poprzez kratki nad zbiorniczkiem wyrównawczym układu hamulcowego.

Ktoś się już spotkał z takimi objawami?

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięzko zlokalizowac Ci z którego miejsca konkretnie słychać to syczenie ????

padła Ci jakaś gumowa uszczelka albo coś pękło

miejsce dzwieku podałeś trochę dziwne "...pompa hamulcowa - zbiorniczek wyrównawczy..."

zbyt duża odległośc pomiędzy tymi elementami

może chodziło Ci raczej o zbiorniczek płynu hamulcowego :mysli: :mysli: :mysli:

jezeli tak, to sprawdz przewód podcisnieniowy który wchodzi do serwa

tam jest uszczelka z której często wysuwa sie ten przewód, przy okazji sprawdz cały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno ze okolic serwa??

może po zgaszeniu klima syczy, wyrównuje się ciśnienie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima odpada. Próbowałem również z wyłączoną.

Byłem u znajomego.. Zrobił test i stwierdził, że serwo do wymiany. Podobno jakieś membranki czasem pękają.

Test wyglądał tak:

1. Wyjęcie wężyka ciśnieniowego + odpalenie silnika + zatkanie wężyka palcem + zgaszenie silnika = nic nie syczy

2. Włożenie innego wężyka do serwa i dmuchnięcie. Słychać uciekające powietrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie servo, jakby zdechło miałbyś kłopot z hamulcami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

JA u siebie też zauważyłem już od jakiegoś czasu ,że po skończonej jeździe gdy wtawiłem samochód do garażuto po zgaszeniu silnika słychać było syczenie od strony kierowcy jednakże nie zlokalizowałem tego miejsca. Zastanawiam się też czy sprawa jest poważna. Za wszelkie sugestje co się dzieie i co sprawdzić będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel podlał siuwaksem okolicę spojenia dwusekcyjnej pompy hamulcowej z serwo oraz wejście węża podciśnieniowego do serwo.

No i ujrzeliśmy bańki na spojeniu pompy z serwo. Tak więc najprawdopodobniej zakończy się na wymianie uszczelki.

Serwo to 8e0 612 105 N

Może ktoś potwierdzić numer uszczelki? 4D0 611 243

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam "podobny" problem z syczeniem, a dokładniej dzisiaj przypadkiem ruszyłem ten wężyk i zaczęło mi syczeć ;/ ruszyłem go ponownie i przestało. Moje pytanie jest następujące: za co ten przewód jest odpowiedzialny? Czy ta nieszczelność może być niebezpieczna - nagły brak hamulców itp.? Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam. :a4fan:

sK40r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przewód który doprowadza podciśnienie do serwa i tym samym odpowiada za prawidłowe wspomaganie hamulców. brak podciśnienia spowoduje dużo słabsze hamowanie bo nie bedzie wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...