miro_x Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Wklejam kilka zdjątek. Co może być przyczyną takie stanu rzeczy. Wygląda to jakby spod korka się lało. Czy to srebrne to zawór EGR ? to też było troszkę uwalone ropą. Poniżej na łączeniu pokrywy też było mokro ale to mogło ściec z góry. Czy jest możliwe żeby spod korka tak dawało. W takim stanie jeździło przynajmniej przez 16 000 km. Teraz zmieniałem olej to wszystko wyczyściłem i zobaczę co dalej. Proszę o jakieś sugestie.
Gość Murzyn Opublikowano 4 Lipca 2007 Opublikowano 4 Lipca 2007 Ja tam widze ze ten srebrny czyli EGR nadaje sie do czyszczenia i wymiany oringow
miro_x Opublikowano 4 Lipca 2007 Autor Opublikowano 4 Lipca 2007 Tak mi się wydawało że ten badziew leje. Widziałem twój wątek o czyszczeniu EGR może się pobawię jak wrócę z wakacji (do Estoni ~3000 km). Czy w b6 będzie podobnie ? Oringi drogie?
miro_x Opublikowano 4 Lipca 2007 Autor Opublikowano 4 Lipca 2007 Super. Jak wróce będę dłubać i zobaczę co z tego wyjdzie. Zastanawiam się jak dużo mogło tego oleju wywalić a ile przepalić. Zmieniałem olej z LL bo wywaliło mi minimalny stan. Jakieś 16 kkm przejechane. Dzięki Murzyn zobaczy się co z tym się da zrobić. A i jeszcze jedno. Skąd tam olej jeśłi puszcza zawór EGR. Tak może być ? Czy dzieje się coś bardziej poważnego.
adadur Opublikowano 6 Lipca 2007 Opublikowano 6 Lipca 2007 Spróbuj przeczyścić ale mam wrażenia że nie wiele to pomoże, możliwe że EGR już nie działa jak powinien. Pozatym wydaje mi się że wycieki masz zbyt duże! Odkręć węże przed i za IC jak będą mocno zaolejone to szykuj się na naprawę uszczelnień w turbo puki jeszcze działa. Zgubienie oleju przez turbo może okazać się szkujące (finansowo).
miro_x Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Opublikowano 16 Lipca 2007 Witam po urlopie. Polatałem trochę po Litwie Łotwie i Estoni w sumie 4000 km dobrymi drogami. Nie miałem czasu ale jak tylko znajdę chwilę popatrzę pod osłonę jak to teraz wygląda. Przed wyjazdem zmieniłem olej na motula. NIe wiem czy to coś zmienia ale zobaczę czy są jakieś wycieki czy jest czysto. I pytanie laika. Czy ta gruba rura po prawej podczas gazowania na luzie powinna się tak dosyć mocno rozduwać ? Jak daje gaz do dechu to zwiększa swoją objętość jak turbo przestaje pompować to wraca do normalnych rozmiarów. Czy to jest ok ? Na trasie żadnych sensacji nie było samochód ładnie ciągnął 5 osób dorosłych + cały bagażnik pełny po dach.
pre_pl Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 Czy ta gruba rura po prawej podczas gazowania na luzie powinna się tak dosyć mocno rozduwać ? Jak daje gaz do dechu to zwiększa swoją objętość jak turbo przestaje pompować to wraca do normalnych rozmiarów. a jak Ty to sprawdzasz podczas jazdy ?
miro_x Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Opublikowano 17 Lipca 2007 Hehe podczas jazdy to nie... podczas gazowania na luzie tak napisałem. Stałem z otwartą maską i teściu przygazował ja patrzyłem.
Darek_G Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 Jeśli się "rozduwa", to znaczy że turbina dmucha, a więc wszystko jak najbardziej OK!! I pytanie laika. Czy ta gruba rura po prawej podczas gazowania na luzie powinna się tak dosyć mocno rozduwać ? Jak daje gaz do dechu to zwiększa swoją objętość jak turbo przestaje pompować to wraca do normalnych rozmiarów. Czy to jest ok ? Na trasie żadnych sensacji nie było samochód ładnie ciągnął 5 osób dorosłych + cały bagażnik pełny po dach.
maximuspl Opublikowano 17 Lipca 2007 Opublikowano 17 Lipca 2007 witam ja mam taki sam silnik dzisiaj rozbierałem elementy EGR - miałem tam trochę oleju ale nie było tak usyfione jak u Ciebie ... rozumiem , że olej w środku musi być ???
miro_x Opublikowano 20 Lipca 2007 Autor Opublikowano 20 Lipca 2007 Długo ci z tym zeszło? Chcę się za to zabrać ale jakoś czasu mi brakuje ciągle. Jeśli się "rozduwa", to znaczy że turbina dmucha, a więc wszystko jak najbardziej OK!! No to ok przynajmniej to.. Edit: Sprawdziłem pod pokrywą z powrotem wilgotno jak na zdjęciach. Od czasu czyszczenia z oliwy minęło około 4500 km więc jednak muszę się zabrać za ten zaworek i go przeczyścić i zobaczę jakie będą efekty. [br]Dopisany: 18 Lipiec 2007, 10:09 _________________________________________________OK rozebrałem dzisiaj EGR poczyściłem. Było trochę czarnego nagaru i trochę oleju z tego co poczytałem to normalne. Rozebrałem też rury które lecą do IC tam też było trochę oleju. W kolektorze był głównie nagar, czarna sadza. Wszystko przeczyściłem i poskładałem. W jeździe raczej różnicy nie ma. Zobaczę jak będzie czysto za 1000 km. Co do rury który się rozduwała to teraz jakoś troszkę mniej. Pojeżdzę i zobacze co i jak.
adadur Opublikowano 30 Lipca 2007 Opublikowano 30 Lipca 2007 na 100% będzie dalej wydmuchiwać przez EGR niestety pozostaje tylko wymiana tego alementu. Niestety nie jest tani i albo jakoś przebolejesz zabrudzenia na silniku albo czeka cie jego wymiana.
miro_x Opublikowano 30 Lipca 2007 Autor Opublikowano 30 Lipca 2007 No na razie chyba nic nie dmucha jeszcze dokladnie nie oglądałem ale na dniach zdejmę pokrywkę i popatrzę. Zrobiłem około 700km może trochę mało ale sprawdzę. Dziwię się dlaczego ten EGR ma się psuć przecież to taki prosty mechanizm ?? Pojeżdzę trochę i się zobaczy. Na pewno nie będę tego wymieniał szkoda kasy. Samochód jeździ a troszkę brudu to raz na miesiąć szmatką wytrę.
adadur Opublikowano 31 Lipca 2007 Opublikowano 31 Lipca 2007 N cóż nie przemyśleli by uszaczelnić ten trzpień. Tak jak mówisz od czasu do czasu wyciści się to niewielka ilość - opary.
MariuCh Opublikowano 11 Września 2007 Opublikowano 11 Września 2007 Witam, czy ktoś mógłby napisać P/N uszczelek wskazanych do wymiany przy czszczeniu EGR w tym silniku? Po prostu przed zabraniem się do czyszczenia chciałbym kupić uszczelki...
lukaszr Opublikowano 11 Września 2007 Opublikowano 11 Września 2007 czy ktoś mógłby napisać P/N uszczelek wskazanych do wymiany przy czszczeniu EGR w tym silniku? Po prostu przed zabraniem się do czyszczenia chciałbym kupić uszczelki... 069 131 547 D - uszczelka 909 273 01 - o-ring
MariuCh Opublikowano 12 Września 2007 Opublikowano 12 Września 2007 a wie ktoś gdzie po za ASO (w-wa) można kupić takie uszczelki?
adadur Opublikowano 12 Września 2007 Opublikowano 12 Września 2007 Oring w odpowiednim sklepie jeszcze dostaniesz ale nie licz na wilką oszczędność. Uszczelkę tudno powiedzieć ... W ASO zapłacisz za uszczelkę ok 10zł a o-ring chyba ok. 7zł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się