ardian6 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Witam. Chciałbym sprawdzić pracę mojej sondy. Pracuje mi nierówno silnik i na Vagu pokazuje błąd Sondy. Wszystko najgorzej chodzi na zimnym silniku(szarpie, obroty spadają do 600/min).Na ciepłym faluje czasami bardzo drastycznie, szczególnie przy ruszaniu Pytanie brzmi czy po podpięciu Vaga mogę sobie sprawdzić na bieżąco wartości sondy? Jeżeli tak to które bloki pomiarowe za to odpowiadają? Jakie powinny być prawidłowe wartości Sondy ? W jakiej temperaturze dokonać odczytu?? Mam też miernik elektroniczny.Może takim miernikiem łatwiej tego dokonać.Ale... Gdzie się wpiąć?Ile stopni silnik przy pomiarze??Czy dodawać gazu przy pomiarze?? Zróbmy jeden wątek,zbierzmy wszystko do jednej kupy o naszej kochanej Sondzie, która tak często jest problemem. Szukałem na forum i wszędzie tak po trochu i jakoś tak nieskładnie. Ps Czyszczenie przepustnicy było.Nieszczelności sprawdzone i naprawione.Po odłączeniu przepływki dalej faluje. Świece wymienię wkrótce.
bin85 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witam, w swoim silniku napięcie sondy miałem na blou pomiarowym 33 pole 2 napięcie sondy powinno cały czas oscylować w granicach 0,1-0,9V możliwe są też 3 przypadki uszkodzenia sondy lub połączenia stała wartość napięcia 1,1V - zwarcie z potencjałem dodatnim stała wartość 0,4-0,5V - przerwa ciągłości połączenia sonda-ECU (ja miałem ten problem u siebie i o dziwo przewody od sondy jak i od sterownika były ok. okazało się ze sam sonda wewnętrznie jest uszkodzona, nadarzały się momenty że działała poprawnie) stała wartość 0V - zwarcie z masą. Natomiast w polu 1 wartość powinna zmieniać się w zakresie -10% do 10% Aha nie pamiętam jakie dokładnie numery błędów miałem ale były to "obwód grzałki przerwa" oraz "sonda lambda brak zmian napięcia"
ardian6 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Dzięki za odpowiedź. Bardzo mi to pomoże.Wreszcie jakieś konkretne dane, które mogę sprawdzic.
bin85 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Jeszcze zapomniałem dodać że sonda zaczyna pracować przy temp. ok 350st. więc trzeba chwile poczekać aż się rozgrzeje, grzałke sondy można sprawdzić omomierzem między białymi przewodami rezystancja powinna wynosić około 10Ω. Napięcie na sondzie powinno się zmieniać dość szybko. Poniżej przykładowy przebieg napięcia wyjściowego
ardian6 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Wspomniałeś o rezystancji. Czy te kabelki mam sprawdzić przy wtyczce odłączonej jak się silnik rozgrzeje?? Czy jak?? Sorki za takie pytania ale niechcę namieszać. Pozdro
bin85 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Sonda odpięta inaczej niema jak podejść miernikiem, oczywiście silnik zgaszony i nie musi być rozgrzana. A w ogóle to jakie błedy ci wywala?
ardian6 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Oto błąd jaki mi pokazuje na Vagu. 16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Cóż to może być ??
bin85 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Sprawdzałeś w blokach pomiarowych czy sonda prauje?
ardian6 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Jutro będę miał więcej czasu i to zrobię. Ale miłe widziane sugestie.
sikor1991 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Nie wiem czy ma to jakieś większe znaczenie, ale sprawdzasz to na benzynie czy na LPG ?
ardian6 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Zrobiłem to Ale... Na blokach pomiarowych 33 nic kompletnie nie pokazuje-czekałem jakieś 10minut.Za to na bloku 7 pokazuje wartości sondy lambdy. Napięcie sondy na zgaszonym silniku jest 0,45 V stałe. A wartość procentowa około 7% Jednak gdy silnik uruchomiłem to pokazało wartość procentowa wahała się od 11 do 16% Napięcie nadal 0,45V Poproszę o radę, jakieś rozwiązanie co dalej.Wymiana??Czy da rade jakoś to naprawić??
bin85 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Jeżeli napięcie cały czas 0,45V to w pierwszej kolejności do sprawdzenia połączenia sonda-ECU, może wtyczka nie łączy lub jest zaśniedziała. Ja miałem tak samo niestety problem jest ze sprawdzeniem przewodów sondy bo ma ona nieskończenie dużą rezystancję dlatego ja żeby sprawdzić czy przewód niema przerwy wbijałem w niego igłę przy samej sondzie i mierzyłem czy jest przejście przy wtyczce niestety okazało się że przerwa jest wewnątrz sondy.
ardian6 Opublikowano 4 Maja 2010 Autor Opublikowano 4 Maja 2010 Dobra metoda Na pewno spróbuję. Hmm... ale te przewody mogą się zużyć, przerwać??
bin85 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 No właśnie mało prawdopodobne żeby się przerwały no ale zawsze jet taka możliwość zaśniedziałe styki we wtyczce też niezbyt ponieważ ma ona uszczelkę no ale trzeba zacząć od najprostszych rzeczy zanim wymieni się sonde
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się