Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Multitronic bardzo wolne rozpędzanie i auto dość zrywne przy ruszaniu -normalne?


Mychu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam skrzynie Tiptronic Multitronic - 6 biegową - typ FZH

Mam moje Audi od niedawna, wcześniej jeździłem innymi autami z automatem i zastanawia mnie jedna sprawa...

Moje Audi bardzo wolno się rozpędza po puszczeniu hamulca. Jest to odczuwalne np przy ruszaniu lub w korku. Jak dodam troszkę gazu, to dostaje takiego jakby zrywa i tak naprawdę żeby ruszyć płynnie, trzeba bardzo delikatnie dodawać gazu.

W autach z automatem, którymi jeździłem (Ford i Opel) działało to jakby żwawiej tzn po puszczeniu hamulca auto szybciej się rozpędzało i np w korku nie trzeba było dodawać gazu żeby ruszyć.

VAG nie pokazuje żadnego błędu skrzyni, dlatego pytanie do użytkowników, czy to jest normalne?

Bedę wdzięczny za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od tego że masz skrzynie Multitronic a nie Tiptronic.

Sprawdź czy nie wypadła ci 'adaptacja' skrzyni, tu na forum jest wszystko opisane poszukaj a znajdziesz.

nie powinno nic szarpać tym bardziej w multitroniku. w razie czego przeprowadź sam adaptacje skrzyni (instrukcja jest na forum) i jeśli to nie pomoże to powinieneś sie skonsultować z jakimś specjalistą kumającym tą skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info

hmm, faktycznie to Multitronic - zasugerowałem się brakiem trybu sportowego mimo rocznika modelowego 2003.

Wg numeru sterownika (8E2 910 155 A) moja skrzynka ma 7 lamel.

Dziś sprawdzę adaptację i dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko,

sprawdź też kiedy miałeś wymieniany olej w skrzyni... ta skrzynia nie lubi pracować na starym oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Multitronic ma dużo słabsze pełzanie niż klasyczny automat, nie powinien ani rwać przy ruszaniu, ani dusić silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

to był problem z adaptacją - wypadła na wstecznym biegu - skasowałem ją VAGiem na kanale 000 i od nowa zaadoptowałem D i R - poszło za pierwszym razem i teraz wszystko już śmiga :)

Dzięki za pomoc!

@smoku666 widzę że jesteś z Wrocka - możesz podpowiedzieć jaki olej lać do tej skrzyni, gdzie go kupić i gdzie wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to fajnie że tak szybko poszło :)

więc tak, ja zaraz po zakupie autka kupiłem olej w litrowych butelkach w ASO podobno sprzedali mi specjalny do multitroników, oznaczenia na butelkach nie pamiętam :mysli:. potem pojechałem na 'Rakową' wymienić olej u jednym z tamtejszych zakładów od skrzyń biegów (są tam ze 2-3 zakłady od automatów niby..) wymienić wymienili ale bardziej mi to wyglądało na lekka amatorską robote no i wygląd zakładu i pracowników to dramat, więc nie polecam tamtego miejsca...

a po niecałym roku robiłem fachowy przegląd skrzyni (gdzie między innymi musieli znowu wymienić olej) w www.sserwis.pl zakład ma dobrą opinie, i przynajmniej sie znają na tej robocie dobrze. oni mi zalali olej z beczki też specjalny do multitronika ale specyfikacji czy nazwy nie znam...

będziesz miał więcej pytań to pisz na PW

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na wymianę oleju jestem już umówiony - koszt 450 zł

Mam jednak problem z tym moim Multitroniciem i adaptacją. Jak zrobię adaptację, to wszystko jest ok. Jednak po jakimś czasie (ok 2 dni) ona sama wypada i znowu muszę podpinać kompa żeby zrobić ją na nowo.

Wg VAGa wypada adaptacja wstecznego (na kanale 11 jest ADP Run podczas gdy na 10 jest ADP OK) a auto nie chce "ciągnąć" do przodu a na wstecznym jest to szarpnięcie bez wciskania gazu.

Ktoś ma pomysł co może być przyczyną wypadającej adaptacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to wynikać z uszkodzenia sterownika lub jakiś problem z jego zasilaniem. A może tarcze sprzęgła biegu wstecznego masz tak wyślizgane... Cholera wie. Jak będziesz na zmianie oleju powiedz o tym problemie Sopie albo Pawłowi.

Jeśli sterownik zgubi adaptację to przy osiągnięciu temperatury roboczej będziesz miał w grupach 10 i 11 ADP RUN. Jeśli ruszysz w trasę to po jakimś czasie adaptacja dla biegów przednich zostanie zapisana a tył zostanie w trybie RUN. Chodzi o to abyś sprawdził czy wypada adaptacja dla obu grup czy tylko dla wsteki? Chodzi mi o to że po odłączeniu aku sterownik CVT gubi adaptację ale nie zgłasza żadnych błędów - wydaje mi się że z podobnym przypadkiem mamy tu do czynienia. Przy czym Ty sprawdzasz swoje autko gdy poczujesz, że coś jest nie tak - możliwe, że w momencie gdy adaptacja w grupie 10 już się zapisała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...