Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Problem z mocą


drzewoś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!Od niedzieli coś mi się podziało z autem.Nagle stało się bardzo słabe.Nie stało sie to podczas jazdy tylko od razu po odpaleniu silnika. 120-130km/h to max co mogłem wyciągnąć.Dodam jeszcze że podczas odpalania(zaraz po) auto samo tak jakby raz przegazowało(ja nawet nie dotykałem pedału gazu)za każdym razem. Dziś pojechałem do mechanika, podłączył komputer i wywaliło błąd jakiegoś zaworu przy pompie którego nie szło skasować. Umówiłem się na wymianę. Wracając od niego poczułem jakby wszystko wróciło do normy. Moc jest, auto po odpaleniu samo nie przegazowuje. Sam już nie wiem, wymieniać ten zawór czy nie?? Poradźcie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do jakiej wymiany - pewnie wybiło na Vagu, że jest to jego usterka mechaniczna polegająca na jego zabrudzeniu, mechanik go tylko wykręcił, wypłukał dokładnie, wysuszył i ponownie wkręcił i działa już zupełnie prawidłowo. N109 jest tak solidny, że przeżyje Twój silnik. Nie ma potrzeby go wymieniać gdyż już działa tak jak powinien. Ewentualnie wymień filtr paliwa skoro dostał się do niej paproch w paliwie, który zabrudził N109.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabrudzony zawór tak ma czasem jeżeli nie ma mocy wystarczy wyłączyć i włączyć silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie nic nie dawało wyłączenie i ponowne włączenie silnika

do jakiej wymiany - pewnie wybiło na Vagu, że jest to jego usterka mechaniczna polegająca na jego zabrudzeniu, mechanik go tylko wykręcił, wypłukał dokładnie, wysuszył i ponownie wkręcił i działa już zupełnie prawidłowo. N109 jest tak solidny, że przeżyje Twój silnik. Nie ma potrzeby go wymieniać gdyż już działa tak jak powinien. Ewentualnie wymień filtr paliwa skoro dostał się do niej paproch w paliwie, który zabrudził N109.

Właśnie chodzi o to że mechanik nic nie wykręcał, nic nie płukał itd. Tylko i wyłącznie podłączył Vaga no i wybiło mu w/w błąd którego jak mówił nie szło skasować. I po odłączeniu Vaga, kiedy wracałem od niego do domu wszystko było juz ok. Moc jest, przy odpalaniu też zachowuje się normalnie. Może wystarczy wyczyścić ten że zawór no i wymienić filtr paliwa tak jak wspomniał kolega Sztomel??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N109 jest zaworem elektromagnetycznym i w dosc prosty sposob mozna sprawdzic poprawnosc jego działania. No i nic nic nie jest niezniszczalne i nawet "solidny" N109 czasem pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyść ten elektrozawór a nie kupuj nowego bo nie ma takiej potrzeby (tani nie jest - około 150 zł), kupisz nowy, wkręcisz a za chwilę będzie to samo z nowym, wymień filtr paliwa bo to syf w paliwie powoduje przytykanie tego elektrozaworu, gdyby cewka w nim była niesprawna to wcale nie uruchomiłbyś silnika więc sprawdzanie poprawności jego działania pod tym względem jest o d*pę roztrzaść, nawet jeśli N109 będzie miał spaloną cewkę to wystarczy go wykręcić z głowicy pompy wtryskowej i wyjąć z niego tłoczek wraz ze sprężynką i silnik odpali i pojedzie normalnie a w przypadku zabrudzenia jego wymiana to też porada o kant d... rozbić - ileż razy można tłumaczyć :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sztomel cewka wcale nie musi byc spalona zeby zawor nie dzialal poprawnie. Wystarczy ze obnizy sie jej indukcyjnosci, pętla histerezy i juz zawor nie dziala tak jak powinien. A sprawdzic to mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mam rozumieć, że każesz koledze wymienić N109 na nowy ?

Osobiście nie skorzystałbym z Twoich usług ani porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bys przeczytal klika postow wyzej to wyraznie pisze ze nalezy go sprawdzic, bo niekoniecznie zabrudzenie mechaniczne moze byc przyczyna, a nawet jesli go przeczyscisz i cewka okaze sie nie spalona i niby wszystko ok, to problem moze byc wlasnie taki jaki pisze wyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bys przeczytal klika postow wyzej to wyraznie pisze ze nalezy go sprawdzic

jakbyś pamiętał co napisałeś wcześniej to inaczej byś mi odpisał :

Zawór N109 do wymiany

PS.

Nie mam zamiaru dłużej bić piany w tym temacie a kolega drzewoś zrobi to co uzna za słuszne w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześc Sztomel sąsiedzie z forum obok-niektórych nie przekonasz,niech wymienia na nowy

Panowie tam w tym zaworze nie ma nic co by sie mogło zepsuć.

zwykły elektromagnes z wałkiem umieszczony w obudowie pompy ....po odłączeniu prądu tłoczek sie wysuwa i blokuje droge przepływu ropy przez kanalik z boku tunelu.

Podłączając prąd do cewki tulejka/tłoczek jest wciągana i otwiera sie droga ropy do kanalika...

Bedzie w tym miejscu syf i pomimo tego ze tłoczek sie uniesie paproch bedzie blokowal droge przepływu lub unieruchomi tłoczek ....jesli cewka sprawna zostaje wyczyscic gniazdo/przestrzeń roboczą...zawór wymienia sie w przypadku uszkodzenia elektromagnesu...przy wymianie warto minimalnie rozciągnąc spręzynkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sztomel napisalem: "N109 do wymiany" zeby uswiadomic koledze wczesniej jaki zawor przy pompie chce wymieniac. A to czy go wymieni czy nie to juz jego kwestia. Ja tylko nie zgadzam sie do konca z Twoja teoria ze wystarczyczy wyzczyscic i napewno bedzie ok. Jak juz masz zawor na wierzchu to chyba nie jest problem sprawdzic jego parametry, ktore napewno cos powiedza o jego stanie. To sie nazywa diagnostyka.[br]Dopisany: 06 Maj 2010, 14:21_________________________________________________

zawór wymienia sie w przypadku uszkodzenia elektromagnesu

A o czym ja pisze wyzej jak nie o sprawdzaniu elektromagnesu (tzw. cewki)??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz_N uwazam ze pierdy piszesz...ona albo działa albo nie działa i nie ma co mierzyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Fahoovnik podejscie typu "albo działa allbo nie działa" jest bynajmniej troche nie fachowe. Nie mowie ze musisz sie za to zabierac jak nie masz pojecia jak to zrobic ale raczej każdy porzadny mechaniki dąży do wyjasnienia przyczyn usterki a nie tylko do usunięcia jej przyczyny. Tak to kolego robia "fachowcy" ktorzy nie maja zielonego pojecia o tym co robia, potrafiac wymienic pół auta "żeby tylko działało", biorac za to ogromną kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...