ripper774 Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 Witam, Przymierzam się do wymiany połamanej kierownicy (zespół napędowy kol.ssącego) w kolektorze ssącym.Z tego co widzę nie obędzie się bez demontażu całego kolektora , wymianę planuję dokonać we własnym zakresie.Mam zapytanie na co zwrócić uwagę przy demontażu kolektora żeby go nie uszkodzić? 1
michass Opublikowano 6 Maja 2010 Opublikowano 6 Maja 2010 siema ziomulek ja ci nie powiem na co uważać ale ci powim obejżyj se przy łokazji tom pierdolonom odme olejową bo będziesz ją miał jak na widelcu.Powodzenia.Acha jest jeszcze jeden motyw: filtr oleju jest wkrecony w chłodniczkę oleju,i z niej wychodzi wąż wodny wchodzący w rurę wodną-krótki w kształcie litery C. obejżyj go sobie czy nie jest sparciały,albo załamany bo one pękają na potege-plaga.Też bedziesz miał do niego dojście a możesz uniknąć wycieku chłodziwa.życzę powodzenia przy grzebusowaniu. 1
ripper774 Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Opublikowano 17 Maja 2010 Witam, Jestem już po wymianie kierownicy powietrza , demontaż kolektora odbył się bez większych trudności, pierwsze wrażenia po wymianie to lepsze przyśpieszenie i brak dzwonienia przy 2500-3000obr/min,teraz jestem w fazie sprawdzania ilości spalanego oleju, chce sprawdzić ile ubędzie po przejechaniu 1000km.
aramir Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 pisz kolego, tez jestem ciekawy?? .... a tak na marginesie ile ci palił wcześniej oleju ...
M_ILES Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Jaki styl jazdy preferujesz kolego, to mnie najbardziej interesuje... Od tego w glownej mierze zalezy ilosc pobranego/zuzytego/wyplutego oleju. :>
aramir Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Ja jeżdżę głównie bardzo spokojnie, bez wariacji. Spalanie zwykle w okolicach 6L trasa, w mieście 8L ... Czasami na niewielkich odcinkach do 150km/h, ale ogólnie 100km/h ... Oleju pali mi 1L na 2tys. , chodź wolałbym, aby autko brało znacznie mniej ...
M_ILES Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Bardzo poprawnie , Aramir :gwizdanie: Rozumiem, iz jeszcze nie ustaliles co dzieje sie z pobranym/zuzytym/wyplutym olejem?
ripper774 Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Opublikowano 18 Maja 2010 WITAM, Najwięcej zjadał mi oleju na trasach 0,7l/tyś km (duże prędkości), ale i w jeździe po mieście było spore zużycie.Czekam na jakąs dłuższą trasę to sprawdzę dokładnie.Tak na marginesie po demontażu kolektora wylało sie z niego jakeś 150ml oleju.
aramir Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Cóż u mnie kierownica reaguje na dodawanie gazu (mam nadzieje ze to świadczy o poprawnym działaniu kierownicy)... Ale z tego co widzę to wszyscy maja podobne złożycie oleju .... Wiec nie wydaje mi sie aby wariator(element 4) był przyczyną .... wygląda on na element który raczej nie wymienia się profilaktycznie, a tu nagle u wszystkich był by wadliwy .... Kierownica też jest przypadkiem nietypowym , ale przy spokojnej jeździe nie powinna wywoływać zbyt intensywnego pobierania oleju ... wiec gdzie leży przyczyna !!! ... A możne kierownica naszła nagarem i stała się mało przepustowa .... Kolego ripper774 jak wyglądała stara kierownica po demontażu ???...
ripper774 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam, Kolego aramir kierownica wyglądała troszkę zdarta , ta nowa którą zamontowałem chodzi bardzo ścisło.Co do zużycia oleju w moim przypadku znacznie spadło przejechałem od wymiany 860km dolałem 150ml oleju do stanu który miałem zaraz po założeniu kierownicy.Dynamika silnika znacznie się poprawiła, a wynik ze zużyciem oleju jest dla mnie satysfakcjonujący.
risones Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam Na początek proszę o wyrozumiałość dla zielonego do czego służy ta kierownica i za co odpowiada 2 jak sprawdzić jej stan lub działanie prawidłowe lub nie pozdrawiam
gregorypeck Opublikowano 1 Czerwca 2010 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Witam Na początek proszę o wyrozumiałość dla zielonego do czego służy ta kierownica i za co odpowiada 2 jak sprawdzić jej stan lub działanie prawidłowe lub nie pozdrawiam bylo juz pisane na forum jak sprawdzic: wystarczy zdjac plastikowe wieczko które siedzi na wcisk i zobaczyc czy porusza sie dzwigienka przy mocniejszym depnieciu w gaz. A do czego ona słuzy to chetnie sam poslucham. pozdr.
Maxiiiii Opublikowano 1 Czerwca 2018 Opublikowano 1 Czerwca 2018 (edytowane) Witam, czy mógłby ktoś opisać krok po kroku jak zdemontować kolektor ssący? Czy odkręcać go w całości od silnika czy zdjąć opaski i zsunąć bez odkręcania? Wszystko zrobię od góry czy z kanału też coś trzeba odkręcać? Da radę wyjąć razem z przepustnicą żeby ją przy okazji przeczyścić? Pozdrawiam Edytowane 1 Czerwca 2018 przez Maxiiiii
KorV1nex Opublikowano 9 Marca 2021 Opublikowano 9 Marca 2021 ja się łapię do pytania kolegi bo też czeka mnie demontaż
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się