Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Kopci na czarno przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM WSZYSTKICH. Mam pytanko odnośnie mojej a4. Od pewnego czasu podczas jazdy na autostradzie zauważyłem w lusterku że kopci mi mała jak ją rozpędzam. Jak unormuje prędkość przestaje.Wcześniej tego nie było poradzcie co sprawdzić!

Opublikowano

Podpiac VAG'a. Moze byc 100 roznych powodow. Sprawdz na poczatku kąt wyprzedzenia tłoczenia i wtryski.

Opublikowano

Na początek to chyba sprawdzić szczelność dolotu - najprościej i duże prawdopodobieństwo że to to. A filtr powietrza dawno wymieniany ? Jak ja kupiłem moją pszczółkę to też potrafiła puścić bąka, ale po wymianie filtra (stary był zawalony) dymienie ustało.

Opublikowano

filtr czysty nowy ale zuważyłem że sie poci z lewej strony może jest gdzieś dziurka w przewodach sprawdzę odpowiem.

[br]Dopisany: 12 Maj 2010, 13:20_________________________________________________WIKTORSAM WIELKIE DZIĘKI okazało się że jest pęknięcie około 5 cm. na złączce dolotu z turbo. Narazie zaklejone taśmą, przeleciałem się i jest OK. Teraz do sklepu i zamówić i będzie dobrze.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

Zakupilem wlasnie 1Z. Mam maly problem i chcialbym go rozwiazac z pomoca bardziej doswiadczonych kolegow :)

Auto przy mocnym wcisnieciu gazu kopci na czarno i brakuje mu mocy.

Pod maską zobaczyłem, że przewódu od EGR w ogóle moje auto nie posiada.

beznazwy1sv.th.jpg

Na czerwono wskazałem którego przewodu nie ma w aucie.

[foto zapozyczone]

Poradzcie cos :notworthy:

Opublikowano

Nie widać czasem między kolektorem a EGR-em jakiejś blaszki? Może masz zaślepiony. Ogólnie jak się zaślepia to powinien mniej kopcić. Sprawdź jak koledzy pisali węże ciśnieniowe od turbo po kolei aż to kolektora ssącego.

Opublikowano

Znalazlem dziure w rurze prowadzacej od IC do Turbo.

Dziure zakleilem narazie i po tym zabiegu, auto juz nie kopci delikatnie tylko na maksa :)

Przy pierwszym odpaleniu i przygazowaniu auto zostawilo czarny slad na chodniku :) przejechalem sie troche i wydaje mi sie ze lepiej jezdzi (choc ciezko stwierdzic bo dopiero co przesiadlem sie z 1.8T :) ) Przy jezdzie i wcisnieciu gazu widac bylo spaliny z tylu ale juz nie czarne, przejechalem tak z 500m i wrocilem na miejsce parkingowe gdzie znowu przygazowalem w miejscu i auto dalej puszcza troche czarnego dymu.

Teraz tak. Nie wiem ile poprzedni wlasciciel przejechal na tej przerwanej rurze (dziura 5cm). Co teraz radzicie? Wykrecic turbo, rozkrecic na czesci pierwsze i przeczyscic cale?? Na forum jest dobry tutorial wiec moze i mi sie uda. Czy poprostu pojezdzic tak troche i turbina sie przepcha?

Opublikowano

w 1Z niema co czyścić bo niema zmiennej geometrii :) napraw dziurę i jeździj :naughty:

P.s. Warto jedynie po naprawie zrobić logi dynamiczne i zweryfikować jak pompuje turbo.

Opublikowano

Dzieki za rozgarniecie :D

Po pracy postaram sie skolowac lapka, i zrobic logi dynamiczne :)

Napisz prosze ktore grupy logowac??[br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 11:57_________________________________________________Mam ta stronke:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803

i opis logowania. Jest tam sporo grup do logowania, ja potrzebuje zlogowac tylko N75 oraz turbawke? Czy inne grupy tez logowac?

Opublikowano

Ogólnie żeby zweryfikować samą turbinę wystarczy dynamiczny grupy 11, ale warto zrobić full i wtedy możesz dowiedzieć się czegoś czego jeszcze nie wiesz :naughty:

Opublikowano

nie mialem mozliwosci podpiac VAG'a jeszcze...

Zdjalem za to waz laczacy turbine, odme i filtr powietrza. Sprawdzilem jak chodza lopatki od turbiny i co sie okazuje maja opor. Z tego co wiem powinny chodzic na dmuchniecie, a tak to pol obrotu palcem zrobie lekko a pozniej musze sile wlozyc by ruszyc lopatke.

Polecacie rozkrecic turbine? Dac nowe uszczelki i przeczyscic?[br]Dopisany: 29 Listopad 2011, 10:52_________________________________________________Zrobilem logi

beztytuuzpz.th.png

Log (0 - 003,008,011)

Log (1 - 003)

Log (2 - 000)

Log (3 - 008,011,013)

Log (4 - 004)

Log (5 - 000,001,003)

Log (6 - 003,010)

Pany sprawdzcie prosze o co cm'on z autem o.O[br]Dopisany: 30 Listopad 2011, 19:57_________________________________________________[+]

do tego blad ktory sie pojawia:

00550 - Start of Injection Regulation

Opublikowano

troche nie kumam sprawdziłeś luzy na wirniku i czy wirnik sie kręci bo łopatek nie masz od zmiennej geometrii i nie masz zabardzo co czyścić

Opublikowano

Robil to fachowiec w kłomnicach, Zbyszek ...pewnie zna go tu trochę ludzi

Ale powiem tak ze brat w golfie 5 przy przebiegu 60000km zrobil czipa gdzies na slasku gdzie mają hamowie i tak samo jak mocno wcisnie to chumra czarna za nim

Opublikowano

Bez dymu nie ma ognia :naughty:

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam. Też mam podobny problem. Moje Audi wg nie kopciło aż zalałem kijowego paliwa. Na tym paliwie dymiła i to grubo. Wyjezdziłem to i wlałem normalnego paliwa. Przestała dymić tak intensywnie ale widać. Czarny dym. Jadę ostro powyżej 3500 czarna zasłona za mną. Jak normalnie do 2500 a bardzo w lusterku nie widzę ale trochę na pewno jest. Jak stoi na jałowych z włączoną klimą to widać jak ostro dymi nawet na wolnych a jak wyłącze klime to przestaje. Gdzie szukać? wtryski dostały? Na kompie błędów brak. Moc w normie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...