YaBoLeK Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Witam goraco Powaznie zastanawiam sie nad montazem podtlenku LPG w moim adrq. Od jakiegos juz czasu przegladam istniejace watki dot. instalacji i doszedlem do wniosku, iz wlasnie BRC Sequent 24 winna byc odpowiednia do mojej taczki. Czytajac watek "[ALL Pb] LPG - Dobre warsztaty oraz montażyści" natknalem sie na serwis "abart" z Wroclawia, ktory to poleca kilku juz naszych kolegow z zacnego grona forumowiczow. Na stronce serwisu znalazlem "zestaw", ktory mnie intersuje: http://www.abart.com.pl/pl/10/instalacja-brc-sequent-24 i mam kilka pytan do fachowcow w tym temacie: 1. Do wyboru jak rozumiem sa dwa reduktory: Reduktor BRC Genius MAX TH2O (mocniejszy) oraz Reduktor BRC Genius MB TH2O (slabszy ?), ktory bedzie sie lepiej sprawowal?, 2. Wtryski o oznaczeniu BRC IN03 - beda dobrym wyborem ? Odnosnie autogazu nie posiadam zbyt duzej wiedzy, takze kazda sugestia, opinia bedzie dla mnie bardzo wazna i cenna. Cena jaka podaja to 2800 zl + 100 zl za "Zawór tankowania pod klapką wlewu benzyny" - czy cena ta jest odpowiednia do ceny spotykanej na rynku. Mysle takze nad wiekszym zbiornikiem- w ich ofercie jest wlasnie "Zbiornik toroidalny o pojemnosci do 70 litrów" za dodatkowe 100 zl. Podaja wymiary http://www.abart.com.pl/pl/36/zbiorniki , lecz za duzo mi one nie mowia- czy w kole zapasowym taki zbiornik sie pomiesci ? Generalnie jestem sklonny wylozyc taka kaske, ale chcialbym uslyszec co sadzicie o takim zestawie. Kazda mysl sie przyda. Pozwole sobie jeszcze wkleic ocene tej instalki, ktora znalazlem gdzies w goglach: "Instalacja jak i inne, od strony użytkownika nie ma zdecydowanych zlet, ani wad, jeżeli tylko zoetanie poprawnie skonfigurowana po montażu, to nie powinno byc większych kłopotów. Wtryskiwacze są podatne na "sklejanie" - dobrze było by, aby pomiędzy listwą wtryskiwaczy a reduktorem zamontowali filtr-odżutnik oleju. Dobrze też szczególnie przed nadejściem zimy zainwestować w dokładne czyszczenie reduktora i wtryskiwaczy, a tak po za tym to jeździć i już. PS. Po montażu zalecam przeprowadzenie kilku testów przed zapłatą za montaż: 1 - układ powinien przechodziś na gaz po osiągnięciu przez reduktor temp. max 30 stopni - wyższa temperatura przełączania nie ma żadnego uzasadnienia merytorycznego 2 - obroty przełączania - nie powinny być ustawione na więcej niż 600 - wyższe obroty przełączania nie mają żadnego uzasadnienia, 3 - silnik powinien przechodzić z benzyny na gaz bez żadnego wyczuwalnego zachwiania obrotów, na postoju, a w czasie jazdy - bez żadnego szarpnięcia. 4 - w czasie jazdy należy sprawdzić dwie sytuacje 1 - ruszamy wżucamy "2" odpuszczamy gaz tak aby silnik sam "ciągnoł" bez dodawania gazu (na benzynie sprawny samochód to potrafi) i gwałtownie wciskamy pedał gazu do podłogi - samochód musi płynnie przyśpieszyć baz żadnych szarpnięć 2 - dynamiczne rozpędzenie na I, II, III, IV biegu powiedzmy do 4 - 5 tyś. obrotów, potem gwałtowne odpuszczenie gazu i po powiedzmy 30 sekundach wysprzęglenie - silnik schodząc z obrotów nie może spaść poniżej nominalnych obrotów biegu jałoweg. Ostatnio często spotykam się z samochodami ustawionymi w taki sposób że sobie z tym nie radzą, jeżeli po montażu zrobisz taki test i zauważysz podobne objawy - moja rada - nie płać dopóki samochód nie będzie jeździł dobrze. W przypadku instalcji IV generacji (wtrysk sekwęcyjny) nie może być żadnej różnicy pomiędzy pracą silnika na gazie i na bęzynie. Nie dopuszczalne są zadne szarpania, przydechy lub tym podobne, objawy których nie ma na benzynie." dzieki i pozdrawiam YaBoLeK
Miszka82 Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 mam właśnie taki setup o jakim piszesz, jeśli chodzi o reduktor to mam ten słabszy czyli Reduktor BRC Genius MB TH2O i w 100% jest OK, cała reszta taka jak opisana na stronie tych gazowników, jeśli chodzi o cenę to ja płaciłem 2800 z butlą w kole zapasowym,podobno największa możliwa 52l - nie wystaje ponad poziom podłogi, przy większych będziesz musiał wyrównywać podłogę. Co do wlewu we wlewie paliwa nie płaciłem ekstra więc możesz się z nimi potargować. Ogólnie ta instalacja godna polecenia, ja machnąłem już 90 tyś km i tylko wymieniam filtry co 15 tyś. Spalanie gazu ok 11,5 w mieście, na trasie ok 10 litrów.Osobiście polecam
pablosan Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Auto identyczne jak moje. U mnie: BRC SQ24: -elektronika: BRC SQ24 MY07 -wtryskiwacze: BRC pomarańczowe -reduktor: BRC Genius MB 1500 -butla w kole zapasowym (wchodzi gazy 42-43 ltr) Śmigam od listopada 2008 (w tej chwili dobijam do 40 tys. km) i jestem bardzo zadowolony . Zapłaciłem za montaż 3000 złotych. Jeśli się zdecydujesz to m.in. ważne żeby butla była zamontowana do "jazdy do przodu"-u mnie naklejka na butlę przy zderzaku a zawór od strony maski.
YaBoLeK Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Opublikowano 14 Maja 2010 Dzieki chlopaki Milo sie czyta takie slowa Jeszcze tylko chcialem zadac pytanie odnosnie "Jeśli się zdecydujesz to m.in. ważne żeby butla była zamontowana do "jazdy do przodu"-u mnie naklejka na butlę przy zderzaku a zawór od strony maski." Czy jest to bardzo wazne? Rozumiem, ze rzuci sie to w oczy? Ogladalem w galerii tej firmy i montuja zwykle tak jak tu http://www.abart.com.pl/pl/gallery/7,a4-3-0/5,audi-a4-3-0 - fotka http://www.abart.com.pl/site/pliki/galerie/s/6ea9ab1baa0efb9e19094440c317e21b.jpg albo http://www.abart.com.pl/pl/gallery/17,s4-brc/15,audi-s4-brc - fotka http://www.abart.com.pl/site/pliki/galerie/s/ac627ab1ccbdb62ec96e702f07f6425b.jpg (tzn, czy da sie to obczaic patrzac na butle). Jesli chodzi o zbiornik to bede staral sie wziac najwiekszy jaki sie tylko da, w kole (tak aby wystawal max ok 5 centow). Jutro bede we Wrocq, takze postaram sie podjechac do nich i pogadac chwilke. pozdrowka
pablosan Opublikowano 15 Maja 2010 Opublikowano 15 Maja 2010 Tak mam być zamontowana prawidłowo butla w kole zapasowym: http://img6.imageshack.us/i/25012009005lg6.jpg/ pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się