Skocz do zawartości

YaBoLeK

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O YaBoLeK

Osiągnięcia YaBoLeK

0

Reputacja

  1. Witam Gorąco! Bardzo proszę o pomoc w moim problemie. Tydzień temu jadąc z Kłodzka do Wrocławia praktycznie całą trasę przejechałem na 5 biegu. Dojechałem na miejsce, załatwiłem co trzeba i po jakiejś godzinie nastąpił mój powrót. Na AOW stwierdziłem brak 5 biegu- kilka razu próbowałem go wbić i z pozycji luz, z 4, z 3 - bezskutecznie. Odczucie jest takiej jakby się chciało wbić wsteczny bez wciśnięcia gałki - tzn. idzie w prawo ale do góry nie. Zjechałem na którymś zjeździe- sprawdziłem, że na wyłączonym silniku sytuacja jest identyczna. Trudno- ciesząc się, ze mam resztę biegów wróciłem do domu mając nadzieje, że przejdzie... Audi z 95, najechane 268k km. Do tej pory nie miałem problemów ze skrzynią. Oddałem auto do mechaników z nadzieją, że może wystarczy regulacja lewarka- wczoraj dostałem info, że ten jest ok i będą patrzeć głębiej (poduchy tez ok, skrzynia siedzi ładnie). Proszę Was o jakieś porady- może ktoś miał podobny problem i jakoś sobie poradził - zakombinował coś To główny problem- druga sprawa równie ważna- jakby trzeba było coś głębiej dłubać - czy dało by radę zamontować dłuższą skrzynie biegów do tej taczki? Jakaś od Diesla czy coś, albo chociaż dać dłuższą 5. Za bardzo nie chcę marudzić, bo autko faktycznie fajnie jedzie na 5 powyżej 100-110 i nie trzeba redukować żeby wyprzedzać (obroty przy 70 2k, 105 3k, 140 4k itd), ale jak już trzeba było by zmieniać skrzynie to proszę o porady, bo jak już działać to dobrze. dziękuję, pozdrawiam YaBoLeK
  2. Mi wywalilo wtedy troszke oleju przez bagnet (w ostatnia niedziele?) (bagnet luzno lezy w tym swoim plastiku). Wczesniej 2 tygodnie jezdzilem krotkie odcinki po mojej wiosce i pewnie dlatego ta syfiasta maz i para przymarzla. Daj mu porzadnie w pi..de po rozgrzaniu a bedzie oki! Paka
  3. dokladnie, 3 lata temu robilem oring przy chlodniczce- ostatnio cieklo z czujnika - jest powyzej
  4. Witam Kolege Dzik'a Prosze o info odnosnie ceny lozyska skf przod a4 1.8 adr 95' Jaka byla by cena wysylki 1 szt. oraz 2 szt. dzieki YaBoLeK
  5. Dokladnie, chodzi mi o ta uszczelke z prawej 14. Ten pol okrag z lewej 14 mialem suchutki. Ladnie uszczelnilem z zewnatrz tym czarnym silikonem w/w firmy (tak powpychaj go w te szczeliny + uklep jeszcze malutko na zewnatrz, palcem np). Jak juz wspomnialem najbardziej nad tym wglebieniem (ale na uszczelce) od prawego pol okregu (uszczelniacza) od walka zaworow dolotowych- tam jest takie jakby wglebienie w glab silnika- pare cm. Najlepiej wyszysc to miejsce + naokolo uszczelke od klawiatury - nalej oleju pod max i odpal taczke, pokrec troche i wyjdzie dokladnie co i jak. U mnie dodatkowo jeszcze pocilo sie przy tym wypustku z lewej str. (w polowie silnika) na wys. (a raczej po srodku) srubki 4 z tego obrazka. Paka
  6. Witam Witam Kolego predki74- ostatnio mialem bardzo podobny problem (a raczej od jakiegos roku- kapalo sobie tak po trochu, wiec sie tym nie przejmowalem, az ostatnio wysiorbalo mi 2-3 setki oleju na jakies 300 km... Smierdzialo olejem, ktory sobie parowal na wydechu i wogole niehigienicznie...). Cieklo wlasnie z tej malej metalowo-gumowej uszczelki, ktora znajduje sie patrzac od prawego gornego rogu silnika mniej wiecej do polowy idac w lewo (sorki, ale akurat nie mam foto pod reka- ale poszukaj, napewno znajdziesz). Dokladne zlokalizowanie zajelo mi torszke czasu (dokladnie wyczyscilem ten rejon a potem odpalilem silnik i pokrecilm troche na 3-4 k rpm, az zaczelo leciec...) ale bylo warto. Najwiecej uciekalo nad tym pol okregiem (ten element uszczelniajacy od walka zaworow dolotowych). Po ponownym wyczyszczeniu uszczelnilem w/w miejsce silikonem reinzosil. Po 16h wszystko bylo elegancko wysuszone i plastyczne. W/w patent zaczerpnalem od naszego klubowicza (juz nie pamietam, ktory to ) ale wielki szacun dla niego . Oczywiscie najlepiej byloby wymienic te uszczelke, ale jak wiemy qpa z tym roboty- niestety, a jak w/w sposob zadziala to mozna jeszcze pojezdzic a wszystko na "cycus glancus" zrobic razem np. z wymiana napinacza, lancuszka itp. pozdro 600V i powodzenia YaBoLeK
  7. Witam Te 3 gorne linie, to jest przeciez wbudowana antena Takze bez obwa- wsio jest oko! pzdr YaBoLeK
  8. Witam upalnie Mam ten sam problem - u mnie padla strona od kierowcy. Wczoraj bylem u elektryka i stronami zamienil mi poprostu czujnik, abym mogl otwierac sobie od strony kierowcy. Z zewnatrz ten niedzialajacy wyglada u mnie tak jakby byl przyrysowany leciutko pionowo w pol. Szukalem na necie, na allegro i nigdzie nie moge tego znalezc. Numer: 4D0 972 623. Jesli ktos ma jakies dojscie, to bardzo prosze o info. BTW: czy kolega wyzej zalatwil sprawe pozytywnie ? pozdro YaBoLeK
  9. Siemanko Jesli chodzi o A gdyby tego było mało (i jak sądze nie ma to nic wspolnego z wczesniej opisana sytuacja) - zaczeła mi mrugac (efekt stroboskopu) prawa diodowa postojówka.. kończy sie czy może byc to skutkiem jakiś zakłoceń pracy silnika.. ?, to faktycznie ledzik sie konczy- osobiscie mialem ich u siebie 2 komplety. Pierwszy zalozony jednoczesnie, nastepnie padla prawa- dalem nowa prawa, potem lewa... Padaly w podobnym okresie czasu, takze osobiscie uwazam, ze te ledy (przynajmniej u mnie - z allegro) sa do bani! Jak juz chcesz miec ten "bialoniebieski" efekt, to mozna qpic takie niebieskie postojowki (normalne banieczki) za jakies 9 zeta. Reszte watku niech opisuja specjalisci pozdrawiam YaBoLeK
  10. Dzieki chlopaki Milo sie czyta takie slowa Jeszcze tylko chcialem zadac pytanie odnosnie "Jeśli się zdecydujesz to m.in. ważne żeby butla była zamontowana do "jazdy do przodu"-u mnie naklejka na butlę przy zderzaku a zawór od strony maski." Czy jest to bardzo wazne? Rozumiem, ze rzuci sie to w oczy? Ogladalem w galerii tej firmy i montuja zwykle tak jak tu http://www.abart.com.pl/pl/gallery/7,a4-3-0/5,audi-a4-3-0 - fotka http://www.abart.com.pl/site/pliki/galerie/s/6ea9ab1baa0efb9e19094440c317e21b.jpg albo http://www.abart.com.pl/pl/gallery/17,s4-brc/15,audi-s4-brc - fotka http://www.abart.com.pl/site/pliki/galerie/s/ac627ab1ccbdb62ec96e702f07f6425b.jpg (tzn, czy da sie to obczaic patrzac na butle). Jesli chodzi o zbiornik to bede staral sie wziac najwiekszy jaki sie tylko da, w kole (tak aby wystawal max ok 5 centow). Jutro bede we Wrocq, takze postaram sie podjechac do nich i pogadac chwilke. pozdrowka
  11. Witam goraco Powaznie zastanawiam sie nad montazem podtlenku LPG w moim adrq. Od jakiegos juz czasu przegladam istniejace watki dot. instalacji i doszedlem do wniosku, iz wlasnie BRC Sequent 24 winna byc odpowiednia do mojej taczki. Czytajac watek "[ALL Pb] LPG - Dobre warsztaty oraz montażyści" natknalem sie na serwis "abart" z Wroclawia, ktory to poleca kilku juz naszych kolegow z zacnego grona forumowiczow. Na stronce serwisu znalazlem "zestaw", ktory mnie intersuje: http://www.abart.com.pl/pl/10/instalacja-brc-sequent-24 i mam kilka pytan do fachowcow w tym temacie: 1. Do wyboru jak rozumiem sa dwa reduktory: Reduktor BRC Genius MAX TH2O (mocniejszy) oraz Reduktor BRC Genius MB TH2O (slabszy ?), ktory bedzie sie lepiej sprawowal?, 2. Wtryski o oznaczeniu BRC IN03 - beda dobrym wyborem ? Odnosnie autogazu nie posiadam zbyt duzej wiedzy, takze kazda sugestia, opinia bedzie dla mnie bardzo wazna i cenna. Cena jaka podaja to 2800 zl + 100 zl za "Zawór tankowania pod klapką wlewu benzyny" - czy cena ta jest odpowiednia do ceny spotykanej na rynku. Mysle takze nad wiekszym zbiornikiem- w ich ofercie jest wlasnie "Zbiornik toroidalny o pojemnosci do 70 litrów" za dodatkowe 100 zl. Podaja wymiary http://www.abart.com.pl/pl/36/zbiorniki , lecz za duzo mi one nie mowia- czy w kole zapasowym taki zbiornik sie pomiesci ? Generalnie jestem sklonny wylozyc taka kaske, ale chcialbym uslyszec co sadzicie o takim zestawie. Kazda mysl sie przyda. Pozwole sobie jeszcze wkleic ocene tej instalki, ktora znalazlem gdzies w goglach: "Instalacja jak i inne, od strony użytkownika nie ma zdecydowanych zlet, ani wad, jeżeli tylko zoetanie poprawnie skonfigurowana po montażu, to nie powinno byc większych kłopotów. Wtryskiwacze są podatne na "sklejanie" - dobrze było by, aby pomiędzy listwą wtryskiwaczy a reduktorem zamontowali filtr-odżutnik oleju. Dobrze też szczególnie przed nadejściem zimy zainwestować w dokładne czyszczenie reduktora i wtryskiwaczy, a tak po za tym to jeździć i już. PS. Po montażu zalecam przeprowadzenie kilku testów przed zapłatą za montaż: 1 - układ powinien przechodziś na gaz po osiągnięciu przez reduktor temp. max 30 stopni - wyższa temperatura przełączania nie ma żadnego uzasadnienia merytorycznego 2 - obroty przełączania - nie powinny być ustawione na więcej niż 600 - wyższe obroty przełączania nie mają żadnego uzasadnienia, 3 - silnik powinien przechodzić z benzyny na gaz bez żadnego wyczuwalnego zachwiania obrotów, na postoju, a w czasie jazdy - bez żadnego szarpnięcia. 4 - w czasie jazdy należy sprawdzić dwie sytuacje 1 - ruszamy wżucamy "2" odpuszczamy gaz tak aby silnik sam "ciągnoł" bez dodawania gazu (na benzynie sprawny samochód to potrafi) i gwałtownie wciskamy pedał gazu do podłogi - samochód musi płynnie przyśpieszyć baz żadnych szarpnięć 2 - dynamiczne rozpędzenie na I, II, III, IV biegu powiedzmy do 4 - 5 tyś. obrotów, potem gwałtowne odpuszczenie gazu i po powiedzmy 30 sekundach wysprzęglenie - silnik schodząc z obrotów nie może spaść poniżej nominalnych obrotów biegu jałoweg. Ostatnio często spotykam się z samochodami ustawionymi w taki sposób że sobie z tym nie radzą, jeżeli po montażu zrobisz taki test i zauważysz podobne objawy - moja rada - nie płać dopóki samochód nie będzie jeździł dobrze. W przypadku instalcji IV generacji (wtrysk sekwęcyjny) nie może być żadnej różnicy pomiędzy pracą silnika na gazie i na bęzynie. Nie dopuszczalne są zadne szarpania, przydechy lub tym podobne, objawy których nie ma na benzynie." dzieki i pozdrawiam YaBoLeK
  12. Witam osobiscie polecam chociaz sprawdzic zbieznosc po wymianie wahacza- nawet jednego gornego (gdzie teoretycznie nie rusza sie koncowek?)- nie zaszkodzi! "Moj" mechaniol potwierdzil, ze za kazdym razem gdy zmienial u mnie (wymieniam parami gorne jak cos- tzn. przedni i tylny) wahacze to delikatnie "poprawial" zbieznosc. Nie wypytywalem sie jaki ma sposob na ich wymiane (co i jak rozbebesza- dla mnie najwazniejszy jest efekt ), natomiast cos wlasnie lata mi po glowie, ze w tej ksiazce "Sam naprawiam" bylo cos w stylu, ze zbieznosc tak, ale jak ruszalo sie koncowki... Takze cisnij na zbieznosc i bedzie gitara! Tego Ci zycze! pozdrawiam YaBoLeK
  13. Witam Odnosnie oleju Lotos Syntetic 5W40 - uzywam go od grudnia 2009r. Na razie zrobilem na nim ok 6000 km (zima, takze nie mialem zbyt dalekich tras - jakies 30% to moja wioska i okolice, reszta to "trasa", w wiekszosci do Wrocka, czasami basen w Kudowie Zdroju. Na bagnecie ubylo ok 1/3 takze uwazam, ze jest niezle. Wczesniej, od kupna bryczki w 04.2007r. jezdzilem na lotosie semi 10w40- jakies 50 pare tysiecy. Powiem tak: 1. Odnosnie kultury pracy- nie widze zadnej roznicy (moze jak bylo - 15 - 20 C to przy odpaleniu zamiast przez 3 sec zawory (az 20 sztuk w koncu...) klepaly 1,5 sec. ) 2. Branie oleju - na semi - z tego co pamietam po 10 tys ubywalo troszke wiecej niz 1/3 na bagnecie - z tym, ze do 8 tys km oleju prawie nie ubywalo nic, przez kolejne 2 tys km schodzilo wlasnie do 1/3 (sam sobie tlumaczylem, ze po prostu olej juz wtedy byl "bardziej spracowany" i dlatego szybciej sie zuzywal..., mechanik nie zaprzeczal - ale co sobie pomyslal to juz jego). Teraz na obecnym LOTOSIE SYNTETIC 5W/40 z Formula Thermal Control mam tak jak napisalem powyzej. Ogolnie olej zmienilem na "lepszy", aby poczuc sie lepiej . Zamiast 20% syntetykow ma te 80%. Silnik przy okazji ma troszke lepsze warunki pracy, a ze wraz z dluzszym stazem posiadania samochodu obroty na poszczegolnych biegach rosna, he he he (mocy moze i nie brakuje az tak, bo generalnie jezdze "zgodnie z przepisami ;p) ale czasem trzeba przeciagnac ten 2 bieg do 90, czy 3 do 140 aby pomachac kolegom w gnojowozach i popatrzec jak mieszaja tymi biegami he he he ))) Roznica w cenie nie jest duza - semi 65 zl a 5W/40 cos kolo 100zl. Na koniec: dziekuje jeszcze wszystkim kolegom, ktorzy tutaj opisuja swoje przygody z olejami, ogromna kopalnia wiedzy- generalnie zdanie niektorych z Was umocnilo mnie w przekonaniu, ze nic "mu" nie bedzie po przejsciu "o klase wyzej" pozdrawiam goraco! YaBoLeK
  14. Witam koledzy, ale pamietajcie o odpowiednim cisnieniu w oponach podczas robieniu testu Jesli jest duzo wieksze niz zalecane (np. dla 195/65/15 2.5 zamiast 2.0) to skutecznosc wyjdzie troche mniejsza. Wiadomo, ze przy nizszym na zakretach bedzie bardziej bujac ale 3a miec to na uwadze! pozdro YaBoLeK
×
×
  • Dodaj nową pozycję...