Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Instalacja elek. w kostce od przełącznika świateł Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Troszeczkę poszukałem na google i odnalazłem ciekawy tekst.

Po przeczytaniu instrukcji modyfikacji kostki od przełącznika świateł w Audi A4 B6 ( tak aby można było zastosować przełącznik od B7 ) napisanej na innym forum.

Muszę przyznać iż mimo tego że również posiadam ten sam model ( B6 ) to jak się okazało mam niemalże całkowicie inną instalacje w kostce ( inne rozmieszczenie przewodów ).

Wnioskuję iż wygląda na to że stosowano różne układy instalacyjne w różnych rocznikach modelu B6.

Problem mam taki iż nabyłem przełącznik używany od Audi A4 B6 ( 2003 r. ) – tak bynajmniej twierdził sprzedawca – ale mi się wydaje że to jest od B7 , lecz pewności nie mam ( one wszystkie tak samo wyglądają ). Ja posiadam Audi A4 B6 ( 2001 r. ) i jak się okazuje przełącznik w ogóle nie pasuje – wystarczy samo wpięcie do kostki a już niemalże wszystkie światła się świecą.

Mam teraz prośbę – jeżeli ktoś posiada zdjęcia (albo schemat) obrazujące rozmieszczenie przewodów w kostce ( w Audi B6 ) w takiej jakości aby widać było kolory - to jak może niech zamieści takie – być może wystarczy zmienić układ przewodów w kostce na taki jak posiada osoba u której przełącznik od B7 działa w B6 i problem będzie rozwiązany.

Mój układ przewodów w kostce ( bez modyfikacji )

Audi A4 B6 ( 2001 r. )

- Piny od 1 do 9

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2df00f934c1f5265.html

- Piny od 10 do 17

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25ba8f765d3e8491.html

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Podepnę się pod wątek-może ktoś podesłać opis kabli w kostce dochodzącej do włącznika świateł? Bo chciałem podpiąć automatyczny włącznik świateł i brakuje mi rozpiski za co który kabel odpowiada;/ będę wdzięczny za pomoc!

[br]Dopisany: 13 Sierpień 2010, 19:35_________________________________________________Rozebrałem włącznik u siebie i poczytałem troszkę na necie. Oto do czego doszedłem - może komuś się przyda dla modelu B6 rocznik 2001 bez funkcji auto.

numer pinu - kolor kabla - oznaczenie w włączniku - funkcja

1 - żółto-czarny - Xz - plus po stacyjce z przerwą przy rozruchu dla świateł mijania i drogowych

2 - biało-czarny - Xr- plus po stacyjce z przerwą przy rozruchu dla halogenów i przeciwmgielnych

3 - wolny - TFL

4 - żółty - 56 - światła mijania?

5 - wolny - 56d

6 - wolny - B

7 - wolny - 56*

8 - dwa szaro-niebieskie - NL - reflektory przeciwmgielne przednie

9 - szaro-biały - NSL - przeciwmgielne tylne

10 - brązowy - 31 - masa

11 - wolny - SRA

12 - wolny -

13 - wolny - 58L - lewe pozycyjne

14 - wolny - 58R - prawe pozycyjne

15 - czerwony - 30 - zasilanie stałe z aku +12V

16 - szary - 58 - oświetlenie wskaźników

17 - szaro-niebieski - 58d - oświetlenie wskaźników regulowane od 3-12V

Opublikowano

Są dwie instalacje wiązki przełącznika świateł (będąc bardziej dokładnym - 3) i są one zależne nie tylko od samego włącznika ale także od posiadanej wersji modułu centralnej elektryki (wersja LOW - większość świateł ma zasilanie bezpośrednio, i HIGH - wszystkie światła zasilane za pośrednictwem MCE).

Dziś postaram się skończyć DIY dotyczące modułu centralnej elektryki, przełącznika świateł i czujnika światła - będzie wszystko: wiązki, kolory, oznaczenia, modele MCE i włączników świateł, Coming/Leaving Home i lusterko z czujnikiem światła.

Opublikowano

najprościej po zdemontowaniu włącznika świateł zobaczyć jaki ma numer VAG... jesli występuje literka na końcu mamy wersję z diagnostyką żarówek czyli MCE będzie w wersji HIGH, jeśli numer VAG jest bez literki na końcu mamy wersję LOW i nie mamy układu diagnostyki żarówek - wiązka wówczas też jest inna.

Opublikowano

Żeby nie zakładać kolejnego tematu, napiszę tutaj.
Chcę podłączyć sobie DRL w kierunkach, jednak kupiłem takie najtańsze, bez automatu. Wiedziałem bowiem, że w VAGach jest wolny styk TFL idealny pod podłączenie świateł dziennych. I tak było i w Octavii 1, Golfie 4 i Leonie. Pociągnąłem kabelki, przygotowałem wszystko a tu zonk! W pinie TFL mam zamontowany kabel (fabryczny), a sam styk nie działa tak jak w poprzednich autach (nie pojawia się na nim wcale napięcie). Czy ktoś coś wie na ten temat co trzeba zrobić żeby hulało jak we wcześniejszych autach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...