mateuszb1 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Witam mam bardzo dziwny przypadek z olejem, pewnego ranka wstaje i myślę sprawdzę poziom oleju i co sie okazało ze jest prawie przy kresce (a wymieniłem olej 1000km temu) i pomyślałem bieżne mi olej, wiec dolałem z 0,5L i było około polowy na bagnecie, natomiast dzisiaj sprawdzam i oczom nie wieże jest oleju na maxa podchodzi na samą górną kreskę bagnetu, normalnie cuda raz jest zamało a po 2 dniach dużo zadurzony??? Miał ktoś może taki problem ?? proszę o poradę??
wojtekce Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 zależy w jakiej pozycji stoi auto sprawdzałeś ?
mateuszb1 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 na równiutkim asfalcie i zimnym silniku
wojtekce Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 na równiutkim asfalcie i zimnym silniku to dziwne
mateuszb1 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 no właśnie dziwne i to bardzo, nikt nie dolewał oleju na pewno bo tylko ja korzystam z niego, wiec jakim cudem po 2 dniach jest max, a 2 dni wcześniej min i został olej dolany do połowy bagnetu?
mily Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 zależy w jakiej pozycji stoi auto sprawdzałeś ? na równiutkim asfalcie i zimnym silniku Prawda ale nie cała. Ja miałem to samo. Kolego najprawdopodobniej poprzedniego dnia odpaliłeś autko na chwilkę. Ten olej gdzieś się rozbryzgał i został w zakamarkach. Nie rozumiem dlaczego tak jest, ale ja przejechałem ok 1-2 km i zostawiłem autko na noc i na następny dzień chciałem sprawdzić olej i miałem mniej niż minimum, więc dolałem 0,5 litra. Pojeździłem trochę i na następny dzień sprawdzam a tam ponad stan. Jeżeli chcesz sprawdzić stan oleju to najpierw rozgrzej autko i zostaw na kilka godzin najlepiej na noc. Gdzieś ten olej zalega jak się silnika nie rozgrzeje.
mateuszb1 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 kurcze tak jak ja miałem bo wyszedłem i przestawiłem autko bo stało w takim miejscu ze śmieciarka mogla w każdej chwili podjechać (odjechałem możne 2m) i po przestawieniu sprawdzałem i to może temu. i kurcze teraz jak jest za dużo co zrobić?? kurcze mój błąd:(
M_ILES Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 To normalne, ok.25% objetosci miski (wskaznik jest na bagnecie) rozchodzi sie bez przerwy do smarowania silnika. W moim ALT 2.0 tak jest. Zatem podczas pracy silnika, w misce znajduje sie tylko 75% oleju jaki mamy w calym silniku. Stad rozne odczyty, w zaleznosci od pory i okolicznosci pomiaru. Najlepiej sprwdzac poziom oleju w ten sam sposob, po podrozy (nawet krotkiej) odczekac ok.1h, aby silnik ostygal, a olej spokojnie splywal do miski olejowej. Wowczas pomiar wydaje mi sie najbardziej miarodajny. Pozdr
mateuszb1 Opublikowano 28 Maja 2010 Autor Opublikowano 28 Maja 2010 ale co teraz jak jest więcej niż połowę tzn. mieszczę się w przedziale ale jest więcej niz pól tzn prawie przy górnej kresce
aron Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Coś podobnego przytrafiło się mnie. Przy wymianie oleju (na zimnym silniku), mechanik wlał do połowy wskaźnika BAGNETU. Po paru dniach chciałem sprawdzić poziom - a tu pokazuje,że jest równo na MAXA. Po wymianie oleju, już przejechałem ponad 2 tys km, a tu cały czas mi pokazuje MAX, nawet po ciepłym silniku. Myślałem, że może silnik wciąga do układu olejowego paliwo, ale skoro tak, to ten poziom musiałby cały czas się podnosić. Od czego to może być?
dante0018 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Poziom oleju powinien sie zawierac miedzy kreskami na bagnecie. Jezeli jes rowno z gorna kreska to nie sie nie stanie, jezeli przekracza poziom, nalezy nadmiar spuscic!!
mateuszb1 Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Opublikowano 29 Maja 2010 Poziom oleju powinien sie zawierac miedzy kreskami na bagnecie. Jezeli jes rowno z gorna kreska to nie sie nie stanie, jezeli przekracza poziom, nalezy nadmiar spuscic!! Umnie jest tak jak na foto czyli chyba się mieszczę??, ale jest przy samej kreseczce
M_ILES Opublikowano 29 Maja 2010 Opublikowano 29 Maja 2010 Jest super!Grunt zeby poziom nie byl zbyt niski! Producent nawet zaleca utrzymywanie poziomu oleju na poziomie MAX caly czas, w czasie dlugich podrozy z obciazeniem, w lecie, gdy temp.sa wyzsze. Zatem tak czy owak trzeb miec olej ze soba i dolewac/kontrolowac.
mateuszb1 Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Opublikowano 29 Maja 2010 Dziękuje za pomoc:) Temat można już zamknąć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się