Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Szarpanie przy ruszaniu i lekkim wciśnięciu pedału gazu


Scrash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post na tym Forum. Naszukałem się na tym oraz innych forach przyczyny mojego problemu ale niestety nic nie znalazłem.

Moim problemem jest szarpanie podczas ruszania i przy każdej zmianie biegu (po puszczeniu sprzęgła).Dodatkowo gdy jadę każdą predkością(na biegu) i puszcze pedał gazu to gdy za kazdym razem wciskam go spowrotem to przy początkowym naciskaniu odczuwam szarpanie.Widać wtedy jak te szarpania pokazują sie na drążku zmiany biegów (delikatnie). Wyczyściłem przepustnice i zaadoptowałem. Nic nie poprawiło. Uparłem sie ze to poduszka pod skrzynią wiec pojechałem do mechanika. Powiedział ze prawa poduszka jest delikatnie popekana ale ze to nie ma wplywu na te dolegliwosci i nie trzeba jej wymieniac. Mimo wszystko chcę ja wymienić.

Czym te szarpania mogą byc spowodowanie? Dodam jeszcze ze auto normalnie wchodzi na obroty i normalnie przyspiesza. Nie szarpie tez przy jezdzie ze stala predkoscia (no moze tylko wtedy gdy jade na 2-ce bez wcisniętego pedału gazu). Obroty nie falują, przed czyszczeniem przepustnicy falowały. Objawy na PB i na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to że może łapac lewe powietrze między przepływomierzem a przepustnicą ....

Sprawdziłem to przy czyszczeniu przepustnicy. Wszystkie te rury są całe i nie popękane. Opaski byly słabo dociągnięte wiec je dokręciłem. Wymieniłem też wąż od odmy bo poprzedni właściciel pozaklejał ułamany przewód taśmą izolacyjną, taśma stwardniała i przewód był zaolejony. Wymieniłem też przewód który idzie z takiej beczółki w listwie wtryskowej do przepustnicy (chyba jakiś podciśnieniowy) bo tez nie był juz pierwszej świeżości. Przed chwilą wymieniłem poduszkę pod skrzynią (prawą) i też za wiele to nie dało. Stara poduszka byla jeszcze w całkiem niezłym stanie ale moja nadgorliwość kazała mi ją wymienić.

Najgorsze jest to , że którego mechanika bym się nie pytał to każdy mówi, że AUDI tak mają. Jakoś mi się wierzyć nie chce bo mając starą Vectre a wcześniej 2 Golfy nie było takich problemów a tu w takiej komfortowej furce to niby standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.a4-klub.pl/smf/all_teofil_guz_dolna_strzelce_opolskie-t132293.0.html

Tam byłeś?

Ewentualnie do Koraszewskiego do Biedrzychowic.To polecane warsztaty z twojego rejonu.Nie sądzę,że tam ci też powiedzą"ten typ tak ma" :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u Arnolda Jałowego obok Kauflandu byłeś ? Moi koledzy go chwalą.

Akurat z Jałowym mam niemiłe doświadczenia jeszcze z czasów jak miałem Golfa. Wcisnął mi jakiegoś praktykanta do ustawienia zbierzności i mało sie nie rozwaliłem tym samochodem po wyjeździe z warsztatu. To samo Poldek z silnikiem Rovera mojego teścia. Jedyny mechanik ktory podjął sie naprawy silnika i po wyjeździe z warsztatu i przejechaniu 250 km samochód stanął na trasie.

Może najlepiej bedzie jak powiecie mi gdzie szukać usterek a ja sam pogrzebie. Jako takie pojęcie mam ale nie na tyle żeby doszukać się tej usterki.

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie przy ruszaniu i przy zmianie biegów wygląda na ślizgające się sprzęgło do wymiany. Typowe objawy zajechanego sprzęgłą, ale to szarpanie przy naciskaniu gazu sam nie wiem, mam podobne objawy tylko u mnie nie szarpie przy ruszaniu. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cie kolego serdecznie :hi:

Tez mam ten problem i od dłuższego czasu mnie to okropnie irytuje :angry:

U mnie jest tak, że jak ruszam i wrzucam 2 jke to słychać na zewnatrz takie klapanie z okolic skrzyni biegów.I tak jest przy każdej zmianie biegu.

A jak jade i puszcze noge z gazu to czuć takie mocne szrpniecie że aż trzęsie lewarkiem zmiany biegów.

Ja podejrzewam luz na sprzęgle a dokładniej na tarczy sprzęgłowej (zużyte amortyzatory skrętne tarczy sprzęgłowej)

I tu się rodzi pytanie czy w 1.6 ADP jest sprzęgło dwumasowe :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niema dwumasa w ADP.chyba ze po numerze silnika 17001.juz to przerabialem,a jesli niechcecie miec szarpan i wibracji drazka to polecam kupic nowke skrzynie,,cza sie pogodzic ze skrzynia ma nascie lat..nawet wymiana przegubow wewnetrznych nic nieda,to sa luzy na frezach w skrzyni,zabkach ,trybach itd,,i cza sie z tym pogodzic :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja niewiem xDD..ale moze na szrocie czasem mozna kupic niezla sztuke.na szrocie to chyba z 500zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahaaa :).. no mi tam coś nieraz pozgrzyta ale ogółem jeszcze chodzi póki co mam inne wydatki ale niedługo pewnie będzie trzeba się szykować :blink: nieedobrzeee :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byl temat walkowany na forum,,jesli masz silnik przed numerem 17001 to niemasz dwumasa i basta,byl temat byly zdjecia byly tabelki itd..a zreszta zmienialem sprzeglo to wiem :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem takie objawy dopoki nie wymienilem poduszek i nie pod skrzynia a pod silnikiem...po wymianie jest :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie, kupiłem tydzień temu audiczke a4 1996r. sprowadziłem ją z Niemiec ale auto jest z Włoch czytam sporo na forum i mam podobne objawy. Dosyć cieższko wchodzi 1dynka i wsteczny oraz szarpie dokładnie tak jak opisujecie przy zmienie biegów a dokładnie przy zmianie jedynki na dwójke. Chciałem kupować już nowe sprzegło ale w sklepie mi powiedzieli że mam dwu mas :( Co to może być robić to czy jeżdzić aż padnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób prosty test wiedź na kanał wrzuć 2 i przesuwaj autem do przodu i do tyłu i zobaczysz skąd jest luz .

Bardzo mnie męczą te szarpania i poruszanie się przy tym lewarka (przód-tył).

Zrobiłem tak. Zaciągnąłem ręczny i wrzucając jedynkę i wsteczny próbowałem ruszyć obserwując silnik.

Przód silnika podnosi się za każdym razem.

Zauważyłem, że przednia poduszka która znajduje się pod chłodnicą ma dość sporo miejsca wokół siebie.

Poduszka wygląda tak :

http://moto.allegro.pl/item1156220669_poduszka_silnika_przednia_audi_a4_a6_80_100_passat.html

Jest to zwykła gumowa tuleja nakładana na łapę.

Problem jest taki że moja chyba nie jest wybita bo wygląda identycznie i nie jest zdeformowana, jest tak samo okrągła.

Zastanawiam się czy w tym otworze w belce nie powinno jeszcze czegoś byc bo jest sporo za duży w stosunku do poduszki.

Wokół poduszki jest luka na palec.

Wymieniał juz ktoś tą poduchę w ADP ?

A może tam powinien być taki luz a ja szukam dziury w całym i to nie jest przyczyna moich problemów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest odbijak.mozna to wyregulowac.popusc sruby i i zjedz calym gniazdem w dol,potem dokrec sruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...