Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Mało wydajna klima


andy_sky

Rekomendowane odpowiedzi

czy temp wyjścia z krat 1o st. to norma? czy należy wymienić osuszacz jeżeli tak to kiedy? czy to normalne że non stop dmucha taką samą siłą w trybie auto mimo iż wewnątrz jest chłodniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 stopni na wylocie to jest zdecydowanie za ciepło, kierunek specjalista od klimatyzacji. Osuszacz należy wymieniać co kilka lat, w praktyce mało kto się tym przejmuje i często w aucie jeździ ten sam od nowości. Tak na szybko Kolego, dysza rozprężna przy podszybiu do sprawdzenia bo może być zatkana, filtr przeciwpyłkowy, ilość czynnika chłodzącego w układzie i pomiar ciśnień po stronie ssącej i tłocznej żeby wykluczyć niedrożność układu albo niesprawną sprężarkę, dobry spec sobie poradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyszę rozprężną wymieniłem chociaż była w idealnym stanie filtr pyłkowy nowy czynnik świeżo uzupełniony tylko osuszacz stary czy to może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyszę rozprężną wymieniłem chociaż była w idealnym stanie filtr pyłkowy nowy czynnik świeżo uzupełniony tylko osuszacz stary czy to może być przyczyna?

może być przyczyną, u mnie w AFN temperatura przy kratce 4.8 stopnia. Każdy serwis klimy może sprawdzić stan osuszacza - są na to sposoby, podjedz do dobrego serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przedwczoraj odebralem auto z serwisu, wymioenili sprezarke (sam sobie kupilem uzywke na allegro) stwierdzili ze wszystko jest ok, ale dzisiaj na polu bylo 24* a na kratkach po okolo 10 min jazdy temperatura spadla do 9* czy to nie za duzo? tj czy klima nie powinna dzialac lepiej? dodam ze jak odebralem auto to na zewnatrz bylo okolo 17* to wtedy na kratkach mialem 5*... mam jechac do nich zeby jeszcze to sprawdzili czy zostawic jak jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do nich, 9 stopni to trochę za dużo. Podejrzewam, że zwalą winę na sprężarkę bo kupiłeś używaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisie audi mądre głowy stwierdziły że na wyjściu powinna być między 7-10 st.C, a wymiany osuszacza nie stosuje się :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie twierdzą też, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów, więc to co oni głoszą trzeba brać z przymrużeniem oka (a drugim zgrywać muszkę i szczerbinę) :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dzisiaj zaowazylem ciekawa rzecz... tj jak mam nawiew "na twarz" to temperatura na kratkach idze ido gory, czasami nawet dochodzila do 16* (oczywiscie klima calyczas na LO) a gdy wlaczylem nawiew np na nogi albo szybe odrazu spadla do 7* potem znowu wlaczylem nawiew na centralne kratki"na twarz" i temperatura odrazu zaczela rosnac. i tak za kazdym razem, jak dam na twarz to schodzi max do 9* (ale przewaznie po okolo 10minpracy zostaje na 12*) a jak tylko zmienie nawiew na gore, albo dol to temperatura odrazu zaczyna spoadac... czy to normalne?? na zewnatz bylo okolo 26* auto stalo w sloncu, potem podczas jazdy probowalem i tosamo sie dzieje. dodam ze klima chyba dobrze chlodzi bo po okolo 10 min jazdy na LO nie dalo sie w aucie wytrzymac...

witam. dzisiaj sprawdzilem wszystko zwyklym termometrem, i okazalo sie ze wszysko jest ok, tylko kody klimatronika chyba zawiodly... a dokladniej: wlaczylem klime na LO kanal 60 temperatura na tym kanale 17* a na termometrze przy nawiewach "na twarz" 6*, przelaczylem nawiew na nogi, na kanale 60 odrazu spadlo do 6* przy nawiewach "na nogi" na termometrze 6*. wiec klima chodzi dobrze, tylko czemu tak dziwnie pokazuje klimatronik??... nie mam pojecia, dzisiaj jeszcze sprawdze jak to jest u kumpla w A3. ale wazne ze jest zimno:) ps na zewnatrz bylo 27*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem sprawdzić ciśnienie w układzie na tłocznym było 10 bar potem zeszło do 9 a na ssącym 2 bary czy to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość -makaveli-

kolego miałem podobny problem i dopiero elektryk doszedł do przetartego kabelka od sprężarki...koszt ok 20zł ale dojście fatalne (kabelek przetarł się przy wymianie rozrządu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Jak mierzycie tą tem. wylotu z nawiewu ? Przyklejacie termometr ? Włanczacie nawiew tylko na środek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam odmienne pytanie :decayed:

w każdym aucie jeżdżę na 21*C klima... czy to ciężarówka czy bus czy inne auto osobowe... w zeszłym roku też jeździłem na 21 w audi

no i wczoraj odniosłem wrażenie że przy 21*C na klimatroniku w środku jest tak zimno że masakra :blink:

Nie wiem czy to wrażenie bo na dworze pokazywało 34,5C czy coś jest nie tak, sprawdząłem klimę 0błędów

Jaka temp ma być na wylocie z kratek? sprawdzać ją termometrem czy jakimś kanałem na klimatroniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm,

wiesz aju, w sumie w książce obsługi do audi jest napisane żeby bez względu na warunki atmosferyczne klimę ustawiać na 22*C i AUTO i że w domyśle niby to są optymalne warunki pracy klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz coś jaśniej.jaki kabelek?[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2010, 21:06_________________________________________________napisz co to za kabelek i jakie miałeś objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość -makaveli-

wiem tylko że kabelek był przetarty przy wymianie rozrządu,i że był słaby nawiew,sprężarka czasami wogóle się nie załączała przez co parowały szyby nawet na słońcu.a kabelek znajdował się gdzieś pod turbinką.wiem tylko tyle :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie to sprężara chodzi ale jej wydajność pozostawia wiele do życzenia,dziwi mnie że po przebiegu 150tyś. w AUDI dzieją się takie rzeczy (przebieg potwierdzony w serwisie,autko do końca serwisowane) żenada :wallbash:,a może rzeczywiście to tylko wina osuszacza? :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziwi mnie że po przebiegu 150tyś. w AUDI dzieją się takie rzeczy (przebieg potwierdzony w serwisie,autko do końca serwisowane) żenada

żenada jest Twoja wypowiedź

wystarczy że ktoś nie dbał o klimę np jej nie serwisował i mamy efekty, przebieg to nie wszytko.

Ja nie robiłem nic przy klimie w skodzie octavi 2 i po 2latach i 100tyś km gaz spierdzielał przez łożysko klimy w koło koła pasowego przez co traciła wydajność.

Daj auto do dobrego mechanika od klim powiedz mu co się dzieje a nie wróżycie z fusów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie wiesz jak była serwisowana moja bryka to się nie wypowiadaj,jak napisałem wszystko jest potwierdzone przez serwis :angry:jak masz radzić w ten sposób to lepiej nic nie pisz :wallbash:to że ty nie dbasz o auto nie znaczy,że inni tak robią,rozumiem że wstawiasz posty jak leci by nabijać sobie licznik :wallbash:katastrofa człowieku udzielaj pomocy może staruszką na pasach do tego bardziej się nadajesz :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...