Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Silnik chodził na 4 gary


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie sytuacja zdarzyla mi sie podczas powrotu kiedy kupilem swoje nowe cacko usterka wydarzyla mi sie podczas szybkiej jazdy wiadomo chcailem zobaczyc na ca ją stac :> zapalil sie check engine i samochod po zatrzyumaniu palil nie rowno na 4 gary nie chodzil 2 i 5 poczekalem 30 minut odpalam a tu wszystko ok i jest tak do tej pory mechanior mowi ze najprawdopodniej cewki co wy o tym sadzicie po tym wszystkim mam jeszce taki obiaw ze np jade na 2 biegu dodaje delikatnie gazu to autko przyspiesza ale wystepuje tak 1sekundowe delikatne szarpniecie co to moze byc wg Was prosze o pomoc chcialbym usunac usterke. Pozdro

Opublikowano

Był podpiety i pokazalo najprawdopobobniej cewke na 2 i 5 cylindrze jednak nie bylo to tak doslownie napisane Pozdro

Opublikowano

Kolego ja takim samym autkiem jak TY zrobilem juz ponad 100 tys km wiec juz wiem co i jak boli 3.0 ASN :)

po pierwsze zmiana cewek na takie z koncówką numeru 115R - dostepne w dobrej cenie w Intercars

po drugie zmiana świec na platynowe/irydowe ( ja polecam NGK LPG1 ) u mnie chodzi na tych świeczkach jak złoto i żadnych awarii cewek od conajmniej 50 tys!!

co do stuków podczas zmiany biegów proponuje sprawdzic przeguby to najczesciej one powodują szarpniecia puki itd...

pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Dzieki kolego :notworthy: a wiesz moze ile kosztuje taka impreza z przegubami? i czy koniecznie trzeba to odrazu wymienic?[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2010, 09:09_________________________________________________Aaa kolego ale ty mi zaproponowales swiece do instalacji LPG ktorej nie mam moze sa jakies inne :hi:

Opublikowano

Kolego te swiece są dużo lepsze jak oryginalne!! Ori są na 2 elektrodach i to powoduje ,że cewki konczą sie bardzo szybko. :no: Gdy ludzie zakładają LPG obciążenie cewek wzrasta... I cewki padają jeszcze szybciej. Świece które Ci poleciłem będą dużo lepsze ponieważ cewki nie potrzebują tyle energii aby iskra przeskoczyła. Moc tez powinna byc wieksza bo iskra jest bardziej skupiona w jednym punkcie a poza tym ma wiekszą moc. Sprawdzalem to wszyzstko na VAG'u i widać to gołym okiem ,że napięcie na cewkach jest dużo niższe! Zaufaj mi to dobrze na tym wyjdziesz :) Zaoszczedzisz na cewkach... a świece będą chodzic dużo dłużej niż ori NGK 6 KUB KTÓRE SĄ SERYJNIE. Wczesniej zanim zastosowałem te swiece wymieniałem cewki co około 10-15 tys km czasami jedna a czasami dwie.... od wymiany na te swiece nie padla ani jedna cewka w ciagu ostatnich 55 tys km!!!!! :shocked:

Wszystkie świece z asortymentu LPG LaserLine perfekcyjnie odpowiadają wymogom tych silników i odzwierciedlają najnowsze osiągnięcia technologiczne NGK. Dzięki opatentowanej przez NGK technice laserowego spalania elektroda środkowa zakończona jest stożkiem irydowym, a elektroda masy pokryta płytką platynową.

Zastosowanie metali szlachetnych przynosi wiele korzyści w spalaniu gazu. Po pierwsze zmniejsza ryzyko korozji, które z uwagi na dużo wyższą temperaturę spalania jest tutaj większe niż przy normalnych reakcjach z udziałem gazu. Przy użyciu standardowej świecy z upływem czasu efektywność zapłonu może się nieco zmniejszyć – nie wystąpi to natomiast w przypadku świecy typu LPG LaserLine.

Zastosowanie irydu pozwoliło ponadto na zaprojektowanie niezwykle cienkiej elektrody środkowej o średnicy zaledwie 0,6 mm. Umożliwia ona równomierne rozprzestrzenianie się płomienia w komorze spalania, poprawiając tym samym osiągi samochodu. Cienka elektroda wymaga mniejszego napięcia zapłonowego, co jest nie bez znaczenia, gdyż zapłon gazu jest trudniejszy niż zapłon benzyny. Wymagane napięcie zapłonowe może sięgnąć aż 7000 V. Gdyby nie irydowa elektroda środkowa ryzyko nieskutecznego zapłonu wzrosłoby znacznie.

Oprócz elektrod są jeszcze dwa czynniki, które czynią świece LPG LaserLine wyjątkowymi na rynku: po pierwsze odstęp elektrod we wszystkich świecach LPG LaserLine jest ustawiany fabrycznie - manualna zmiana nie jest potrzebna. Po drugie: korpus świecy jest pokryty specjalną warstwą ochronną, która chroni ją przed działaniem wysokich temperatur oraz redukuje ryzyko korozji.

Dla Ciebie oznacza to ,ze ma PB autko bedzie bardziej odporne na katowanko, żadziej wymieniasz te nieszczesne cewki oraz swiece. Kiedys zawsze miałem jedną z sobą w bagażniku :kox: teraz już od dawna o tym zapomniałem :polew:

Co do przegubów przednie półośie sa dostepne w Aso w cenie okolo 1600 zł. za szt. :shocked:

przednie półosie są dostepne tylko w całosci!! :blink:

Dużo lepszym wyjsciem jest kupno używki w dobrym stanie. koszt około 200-300 zł.

przed zakupem nalezy sie upewnic ,ze na przegubach wewnetrznych i zewnetrznych poloski ktora chcesz kupic nie ma luzów....

Jesli cos powoduje drgania,stuki ktore czasami sie pojawiaja a czasami nie to bardzo czesto w Quattro sa to wlasnie przeguby.

Ważny jest luz pomiędzy kulkami w przegubie, powinnien byc jak najmniejszy!!

Należy sie dobra wódka :) Ja żeby obcykać temat z cewkami musiałem wydac prawie 1500 zł... ale tak to jest jak sie przeciera granice :)

pozdrawiam

Łukasz

EDIT: Tu masz nr półosi przod 8E0407272AB pasuje zarówno do tiptronica jak i manuala.

Co do półosi to w serwisie jedyne co możesz kupic oddzielnie to osłony gumowe przegubu... ale one Cie nie ratują

bo przeważnie jak już wykryjesz usterke to już jest po przegubie bo dostanie sie tam piasek oraz inne

zanieczyszczenia, jak juz sie cos dzieje to wymiana albo uszkodzonego przgubu albo całej półosi. W zależności co masz szybciej

dostepne i w jakim stanie. Przedni przegub zewnetrzny SPIDAN GKN to samo co ORI audi to koszt okolo 300 zł.

koszt używanej całej półosi bez babrania sie w przekładki to równiez okolo 300 zł decyzja należy do Ciebie.

Co do jazdy z uszkodzonym przegubem to powinno sie unikac dawania w palnik na podkreconych kołach. Może wtedy nasza

poloska wydawac z siebie niepokojace tytytkania itp. Na prostej wszystko powinno byc ok poza wibracjami w ktore moze

wpadac luźna półoś. Jesli tylko wibruje to znaczy ,ze jeszcze dlugo pochodzi , ale jak dlugo to zalezy od stanu oslon gumowych w przegubach.

W starszych autach nalezy sprawdzic poziom smarowidla grafitowego , suchy przegub tez bedzie powodowal wibracje!! Tak wiec jak widzicie temat jest szeroki.... ;)

pozdo

Opublikowano

Jestes boski nalezy Ci sie wódka :> dzieki za odpowiedzi moze kiedys na zlocie sie napijemy :kox: pozdrawiam :hi:

To ciekawe jak ja wroce z tego zlotu jak wóódke trza bedzie pić :cool1:

pozdrawiam

Opublikowano

A jak by te świece sie sprawowały na starszych V6? zaciekawiło mnie to, chyba sobie takie sprawie jeśli do mojego silnika też są tego rodzaju :kox:

juz kiedyś wymieniałem cewki bo jak silnik był ciepły to tracił troche mocy i spowodowane to było cewkami (słabe napięcie), po wymianie problem ustał ale cos mi sie wydaje że czasami zdaży mu się lekko przerywać przy przyśpieszaniu i boje sie że znowu cewki bo tak to sie zaczynało kiedyś. Myślisz że te świece wydłużą u mnie żywotnośc cewek i poprawią dynamikę silnika? Nie mam gazu, kable i świece wymieniałem jakieś 5tyś km temu (beru +ngk) Pozdro :hi:

Opublikowano

To żaden problem miałem wczesniej 2.8 v6 AAH i tam tez byly te cholerne swiece na 2 elektrodach :shocked: PRZEWAŻNIE SWIECE DWUELEKTRODOWE to swiece typu LL (Long Life ) wytrzymują one bardzo długo... jednak pod koniec ich żywotności ich parametry spadają. W świecach typu iryd/playtna iskra jest taka sama przez całe życie!! Łatwiejszy zapłon w każdych warunkach. Mój silnik to FSI wiec sprezanie jest troche wieksze niz w standardowym v6. Na pewno nie zaszkodzą te świeczki według katalogu NGK twoje seryjne swieczki to BKUR6ET-10 (V‑Line 24 ) zamieniają sie na te które występują w moim autku :):przebiegly: LPG 1.

Pakuj te świeczki i pisz jak wrażenia :)

Cewki napewno będą miały lżej widać to po podpieciu kompa.

Ja nie zaobserwowałem zadnych minusów. Jak dla mnie świece NGK z serii Laser Line to same plusy. Auto jak by mniej "puchło"

w upalne dni.

pozdrawiam

ps. brat mial kiedys 2.6... od tego silniczka przekonałem sie do marki :D ABC to baardzo żywotny i trwały silnik pod jednym warunkiem...

DOBRA OLIWA na czas :)

Opublikowano

A własnie jaki olej lejesz do swojego ASN z tego co wyczytalem ostatnio u mnie byl lany 504.00 co ty na to??

Opublikowano

Może być 5w50 mobila.... chociaz ja leje Castrola EDGE 10W60

ewentualnie mozesz wybrac cos z Liquy Moly 5w40 cos takiego...

Jesli masz maly przebieg to syntetyk 5w...

jesli katujesz i chcesz dobry olej to ja polecam 10w60 EDGE...

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...