Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Prośba o analizę błędów Vag


grabalaba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym sie dowiedzieć czegoś o tych dwóch błędach, co jest ich przyczyną i jak ją wyeliminować. Na forum dożo błędów (ABS) odnosiło sie do czujników ABS, niestety żaden z nich na to nie wskazuje.

Vag pokazuje:

18057 (P1649) - Data Bus Powertrain Missing message from ABS Control Module (na forum: brak sygnału CAN z ABS)

18256 (P1848 ) - Please check DTC Memory of engine ECU.

:mysli:

Nadmienię, że błędy są następstwem zapalenia się kontrolek ABS+(!) w trakcie jazdy. Układ hamulcowy ok. ;)

Dzięki i pozdro. :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a robiłeś autoscan scałego auta ?

Robiłem! 18057 jest z ABS-u, 18256 z silnika. Jakoś dały się skasować (18256 na początku nie chciał). Ale pewnie jutro w trasie znowu się zapalą kontrolki i ... :confused4:

Czym mogą być spowodowane te błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłeś sterowniki.

18057 jest z ECU silnika i informuje o braku komunikacji z ABS.

18256 jest z ABS i informuje o braku komunikacji z silnikiem.

Problemem będzie wiązka okablowania albo uszkodzony sterownik ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem będzie wiązka okablowania albo uszkodzony sterownik ABS.

Do wiązki pewnie można dojść i ją przeczyścić, ale o co biega z tym sterownikiem ABS?[br]Dopisany: 26 Lipiec 2007, 14:44 _________________________________________________

Pomyliłeś sterowniki.

18057 jest z ECU silnika i informuje o braku komunikacji z ABS.

18256 jest z ABS i informuje o braku komunikacji z silnikiem.

Problemem będzie wiązka okablowania albo uszkodzony sterownik ABS.

Czy ktoś na forum mógłby mi wytłumaczyć, o co chodzi z tym sterownikiem ABS?

Vag pokazuje błąd 18057

Cały czas zapalają mi się kontrolki ABS+(!), po chwili zostaje sama ASR i tak w kółko.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wyraźnie dostałeś odpowiedź, jest problem z komunikacją na linii ECU <-> sterownik ABS. Możliwości najbardziej prawdopodobne, to uszkodzona wiązka właśnie pomiędzy nimi lub sam sterownik ABS.

Wiązki to raczej nie przeczyścisz, ale raczej zmierzysz czy jest przerwa na którymś kablu, natomiast wyczyścić można złącza ewentualnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa pytanka:

1. Gdzie znajduje się sterownik ABS w moim modelu? Czy to może taka czarna pucha przy ABS-ie, do której wchodzi wiązka

kabli?

2. Gdzie szukać schematu ECU<=>ABS, bo chciałbym sprawdzić przejścia.

Pozdrawiam[br]Dopisany: 31 Sierpień 2007, 12:25 _________________________________________________Tak jak sugerowali koledzy Szogun0 i Sprinter prawdopodobnie mam padnięty sterownik ABS. :(

Trochę poczytałem tu i tam i o dziwo padnięta elektronika w ABS-e to częsta przypadłość A4. Szukałem używanych pomp ze sterownikiem, ale ceny kosmos. Jednak na forum AKP znalazłem "uzdrowiciela" - kobra7, który naprawi to cudo. Wysyłka w poniedziałek. Dam znać jak efekty.Pzdr. :afro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przytraafiło się mojej a4 to samo, kontrolki abs i wykrzyknik, a póżniej asr .Podpiąłem vag i 3 błędy 1203, 18259 P1851, 18256 P 1848. :( :( Co oznaczają wiem , ale pytanko do kolegi grabalaba, jak ostateczna diagnoza i jak przebiegła naprawa, i koszty????/ pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przytraafiło się mojej a4 to samo, kontrolki abs i wykrzyknik, a póżniej asr .Podpiąłem vag i 3 błędy 1203, 18259 P1851, 18256 P 1848. :( :( Co oznaczają wiem , ale pytanko do kolegi grababla, jak ostateczna diagnoza i jak przebiegła naprawa, i koszty????/ pozdr

U Ciebie może być to samo. To niestety częsta przypadłość. Bosch niestety nie popisał się w tym zagadnieniu :thumbdown:

Ja u siebie sprawdziłem chyba wszystko (cały układ hamulcowy, czujniki ABS, okablowanie+napięcia i rezystancję w kostkach) no i najprawdopodobniej mam padnięty sterownik. Dzisiaj go wysłałem. Zobaczymy jak wróci z naprawy. :naughty:

Dodam tylko, że szukałem używanych pomp ze sterownikami i znalazłem tylko dwie na allegro, cena 1400-1500 :shocked:

Co do info "koszty naprawy" na PW proszę. ;)[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2007, 13:41 _________________________________________________No i przyszedł sterowniczek z naprawy. Po zamontowaniu i przejechaniu ok. 100km OK. :dance:

Wielkie podziękowania dla kobra7, fachowiec jakich mało :notworthy:

BTW mam nadzieję, że już nie będę musiał wracać do tego tematu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...