Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Problem z drugą wymianą Oleju


Gość miliar

Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam audi A 4 1,9TDI, 85kW 115km, ostatnio jak wymieniałem olej zresztą pierwszy raz w kraju to

mechanik zalał mi castrol 10/40, po przeczytaniu na forum ze oleje 10w/40 są

zabójcze dla turbiny, przeraziłem się gdyż zrobiłem już

15 tys i czas na nową wymianę oleju , mój przebieg to 158 tys, i na 100% oryginalny . Moje Pytania

Jaki olej mam teraz zalać ?? czy mogę zalać np castrol 5w/40 o specyfikacji 505.01 ??. Czy może zalać tym

samym olejem castrol 10w/40 ?? Czy coś mogło mi się uszkodzić ??, Bardzo proszę o szczerą i

szybka radę pozdrawiam !

przed pierwszą wymianą nie wiedziałem na jakim oleju chodził , mechanik powiedział ze taki będzie ok , w sumie 15 tys zrobiłem i wszystko gra!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej 5w40 505.01 , nic sie nie stanie , chyba ze ci sie leje jak z wulkanu, bez obawa

kiedys w a6 aeb z 10w40(połsynt) przechodzilem na 10w60(synt), i do tego robilem plukanke , zmienilem i bylo ok , jakos tak jakby silnik zlapał głeboki oddech i zaczął chodzic lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalej motulem 505.01 i bedziesz zadowolony, olej duzo mniej podrabiany od castrola, zmieniłem z castrola na motula i jestem nieziemsko zadowolony, jak kiedys na castrolu ajm troche mi popijał tak teraz góra 300gram od wymiany do wymiany. polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam audi A 4 1,9TDI, 85kW 115km, ostatnio jak wymieniałem olej zresztą pierwszy raz w kraju to

mechanik zalał mi castrol 10/40, po przeczytaniu na forum ze oleje 10w/40 są

zabójcze dla turbiny.

No to ktoś ładnie Ci nagadał. Nic jej nie będzie tylko ze to nie olej do tego silnika. Po pierwsze nie ma do pompek półsyntetycznych olei. Są tylko pełne czyli np 5w-30 no i oczywiście musi spełniać norme 505 01. I nie daj sie namówić na jakieś motule czy inne gady bo to strata kasy. Pamiętaj by tylko spełniał norme 505 01 a praktycznie reszta to to samo. No mógłbyś tez zmienić mechanika bo widać ze chłop sie zatrzymał 20 lat temu z technologią. A i nie zmianiaj co 15 tyś tylko co 10. W takich dieslach to będzie dobre przedsięwzięcie.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za szybkie odpowiedzi dziś zmieniłem olej i zobaczymy co dalej , nie wiem czy to normalne zjawisko czy nie, ale po odpaleniu silnika i zajrzeniu pod maskę tak z ciekawości ,gdy odkręcę korek od oleju to słyszę taki "klekot" silnik pracuje równo ale ten klekot , tak jak by silnik powietrze łapał i lekko pryska olej , nie wiem czy to normalne zjawisko ??, czy mogło być to spowodowane zmianą oleju z 10w/40 na 5w/40, gdyż dzisiaj takowej dokonałem ?? wcześniej nie sprawdzałem więc nie wiem czy występowało taki zjawisko , mam nadzieję że nie będzie pochłanial tego rzadszego oleju :(

I kolejna uwaga bardzo ważna. Silników na PD sie nie otwiera w czasie pracy. Bo to żle dla niego. Pamiętaj tam są smarowane pompki cisnieniowi i jak otworzysz mu korek to wtedy cisnienie wali w korak i niekiedy nawet jak z lokomotywy. Kategorycznie nie wolno tego robić. Radze poczytać troche o tym jak sie eksploatuje silnik diesla z turbodoładowaniem na PD bo możesz sie za niedługi czas niezle rozczarować jak sie coś wysra przez zły Twój styl jazdy albo złą eksploatacje.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szczerą i wyczerpującą odp :cool1: zrobiłem to raz i już nie będę :wink4:, mam nadzieję tylko że to normalna praca silnika

Kolego przejdz na Motula, a zobaczysz co znaczy idealna praca silnika. Motul Specific 505.01 jest dla ciebie. Kolega Dzik z forum ma dobre ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...