Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Wzrasta temperatura po wyłączeniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie wszystkich forumowiczów!! :hi: Panowie mam problem z moim autkiem...teraz gdy sa wyzsze temperatury autko po przejechaniu wiekszej ilosci km z wyzsza predkoscia znaczy sie..przejechalem 120 km z predkoscia ok 120km/h dojechalem na miejsce wylaczylem silnik i poszedlem zalatwic sprawe..wrocilem po 5 minutach i zapalilem autko a na liczniku temperatury pojawilo sie 105stopni... :mysli: gdy silnik pochodzil troche temp spadla i dalej na trasie i w korkach trzyma sie na 90... mial ktos taki przypadek???? dadam ze wisko wymienilem jakis czas temu termostat tez!! o co w tym chodzi?? pomozcie jak mozecie.. :disgust:

Opublikowano

Chyba tak to jest, gdy wylaczasz silnik, pompa wody przestaje utrzymywac krazenie plynu chlodzacego w ukladzie, przez co temperatura troche wzrasta, a silnik zaczyna stygnac naturalnie.

Ale podkreslam, ze to moja teoria, prosze mnie poprawic jesli sie myle. :)

Opublikowano

Chyba tak to jest, gdy wylaczasz silnik, pompa wody przestaje utrzymywac krazenie plynu chlodzacego w ukladzie, przez co temperatura troche wzrasta, a silnik zaczyna stygnac naturalnie.

Ale podkreslam, ze to moja teoria, prosze mnie poprawic jesli sie myle. :)

tak jak mowisz tak powiedzieli mi w aso ale ja miałeł raz tak ze urosła mi do 115 stopni i sie mocno wystraszyłem ale w aso pwoeidzili ze wszystko ok

Opublikowano

czyli mam sie tym nie przejmowac i uznac to ze to tak powinno byc?? troche to dziwne ale skoro tak jest to moze i tak.... ja tam juz sie martwilem tym ale z drugiej strony wiem ze wszystko mam sprawne...

Opublikowano

Jest to jak najbardziej normalne zjawisko,

po odpaleniu silnika wskazania wracają do normy :good:

Opublikowano

a nie jest to grozne dla silnika?? nic sie nie stanie?? i czemu to tylko w audi tak sie robi a w innych autkach np w golfie 4 tak nie ma?? :mysli:

Opublikowano

Znaczy się groźne , zależy jak na to spojrzeć. Prawidłowo gorący silnik nie powinien być od razu gaszony , tylko powinien chwilę popracować na postoju do ustabilizowania temperatury. Ale nikt tego nie stosuje nawet ja. Właśnie w tym przypadku często się zdarza że diabli biorą uszczelkę pod głowicą , poprzez wzrost temperatury chłodziwa ,a co za tym idzie ciśnienia w układzie. Przykładowo na zapalonym silniku odkręcenie zbiorniczka wyrównawczego jest bezpieczne , ale już na silniku zgaszonym grozi to poparzeniem.

Opublikowano

no niby prawidłowo ale umnie jak sie raz po zgaszeniu silnika i właczeniu pokazało 115 stopni to tylko patrzyłem kiedy mi uszczelki pod głowicami strzela ale juz jakis czas tak jezdze i jest ok na 21 mam termin w aso i maja szukac przyczyny wiec czekam co znajda :):hi:

Opublikowano

to seban111 daj znac co ci tam powiedza bo i ja bym zrobil z tym porzadek tylko nie wiem co mam robic :kwasny: ale moze zastosuje metode taka jak mi opisal kolega wyzej ze po dluzszej trasie troche postoi mi autko na jalowych obrotach zeby temp sie ustabilizowala...a moze ktos wie co z tym jeszcze mozna zrobic?????

Opublikowano

plyn nie moze sie w takiej temp gotowac bo to borygo i ma wieksza temp wrzenia niz woda a poza tym w ukladzie chlodzenia panuje wieksze cisnienie co w rezultacie tez podnosi temp wrzenia danego plynu. moze i to nie jest normalne ale nie wiem jaka jest tego przyczyna :wallbash: moze ktos ma lub mial podobny problem to chetnie bym o tym poczytal jak tego sie pozbyc....

Opublikowano

po borygo się żygo kolego!!! jeśli naprawdę masz borygo to wymień se na G12 może to jest przyczyna :mysli:

No i tu się muszę zgodzić, tylko G12 nawet ze względu na aluminiowe elementy w układzie chłodzenia.

Opublikowano

hehe mała poprawka na 24 mam wizyte w ASO i maja sprawdzic dokładnie wisko i czujniki

Dzisaj przeczysciłem chłodnice przedmuchałem itd zobaczymy co powiedzą w aso

Opublikowano

Przy instalacji LPG to często spotykane zjawisko :decayed:

Opublikowano

no LPG wiem ze ma wieksza temp spalania ale silnik powinien to wytrzymac... :kwasny: i czemu tylko w tych audi wzrasta tak temp?? a zreszta mial jeszcze ktos taki problem czy tylko ja mam tak oprocz kolegi ktory wyzej pisal i ma umówiony termin w ASO?? Panowie a ile plynu wchodzi do ukladu chlodzenia w A4????? ile mam kupic tego G12 bo chyba jednak zmienie ten plyn..

Opublikowano

Kup 2 x 1,5 litra koncentrat G12 np. firmy FEBI lub SWAG czerwony, wymieszaj 1:1 z wodą destylowaną, do naszych silników coś koło 6 litrów wchodzi.

Opublikowano

seban111 miales ta wizyte w ASO????? co Ci powiedzieli?????? znalezli cos???? a jaki masz plyn w hlodnicy??????

moze ktos jeszcze wypowieidziec sie na powyzszy temat??? moze ktos mial cos podobnego?? dadoam ze temperatura wzrasta mi zawsze do ok 102 stopni...nigdy wiecej ani mniej a co jest ciekawe kiedy przekrecam kluczyk jest 90 a jak juz zapale silnik to wskaznik wskakuje na 102 stopnie...czy dobrze mi dziala ten czujnik lub wskaznik??? POMOCY

Opublikowano

Witam nie pisałem nic bo odwołali mi wizytez w ASO z pwodu awarii podobno padła im elektryka itd i przełożyli na 15lipca :wallbash:. Co do płynu to mam G12.

Znajomy mechanik podejrzewa wisko . Loker23 napisz mi przy jakiej tem odpala ci wisko i do jakiej temp schładza. MOje wisko odpa przy 94 no 95 i teraz jest kilka opcji powiedzmy ze mam 99 stopni C wisko działa około 10 do 15 sekund i schladza mi silnik tylko do 94 stopni z tego co mi sie wydaje to chyba powinno mocniej schlodzic a jak jest u was?????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...