Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Felga 18 i dziura na drodze = NAPRAWIONA felga zobacz


Dzo-Dzo

Rekomendowane odpowiedzi

Felga 18 i dziura na drodze = uszkodzenie wrzuce pare fotosków prosze odp szczerą odnoscie tej felgi - felga juz pospawana koszt naprawy 100 zł gwarancja jest ocencie sami p.s opone szlak trafił załuje ze nie zrobiłem zdjecia przed spawaniem

http://upload2.postimage.org/45788/photo_hosting.html

http://upload2.postimage.org/45801/photo_hosting.html

http://upload2.postimage.org/45812/photo_hosting.html

http://upload2.postimage.org/45825/photo_hosting.html

http://upload2.postimage.org/45832/photo_hosting.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ach te nasze jeb... dziurawe drogi... wygląda na dobrze zrobione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

była wywarzana ,sprawdzana nie bije nigdzie prosto sie kręci wrzuce jeszcze inne zdjecia jakies ladniejsze z cyfrowki bo te robilem na hali kiepskie swiatlo i jeszcze z telefonu jak znajde aparat to zapodam fotoski

to była mała kreska pekniecia taka maxa 2 cm i przez nią uchodziło powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja felga po wizycie w dziurze, też została pospawana ale jeździ w bagażniku, na szczęście miałem 5 alusków więc nie chce ryzykowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pospawa moze i jest i nawet niezle to wyglada tylko musisz zdac sobie sprawe z tego ze stracila ona juz swoje pierwotne wlasciwosci mam na mysli wytrzymalosc. W tym miejscy gdzie byla grzana metal sie rozchartowal i stal sie bardziej miekki. Sam kiedys mialem problem z felga i chcialem ja naprawic. Pojechalem do zakladu gdzie naprawiaja fele i tam po dlugiej i szczerej rozmowie z wlascicielem stwierdzilem ze kupie nowa felge a ta naprawiana wrzuce na zapas. Co innego felga lekko prostowana a co innego spawana. Traci swoje pierwotne wlasciwosci i jest niepomiernie duzo mniej odporna i bardziej podatna na uszkodzenia a co za tym idzie bardziej niebezpieczna. Zrobisz jak zechcesz. Mnie felga ktora dokupilem kosztowala 290zl ale przynajmniej mam spokojna glowe. Jesli te fele nie sa ori Audi tylko podrobki to mysle ze wiecej tez nie zaplacisz :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie są to orginały niemieckie kurde jedna felga na zamowienie kolo mi powiedział 1.600 zł no troche przegioł jutro wrzuce pare innych fotek co dalej z tą felgą była jeszcze u innego kolesia i pokaze ofekt końcowy felgi ( pamiętajmy ze to była tylko kreska na 2 cm przez którą uciekało powietrze , to nie było jakies zagięcie czy oderwanie sie jakieś części tej felgi )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie są to orginały niemieckie kurde jedna felga na zamowienie kolo mi powiedział 1.600 zł no troche przegioł

no troche ..ale to nie sa felgi firmy MAM ? :mysli:

najlepiej by bylo zakupić nowa felge a ta wrzucic w zapas . Ja nie mam zaufania do takiego typu prac naprawczych .. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wot durny !

;)

Trzeba było tak jak ja, pozwać właściciela drogi, to miałbyś nową oponę i nową felgę. Ale nie martw się - ja jak pierwszy raz rozwaliłem koło też nie wiedziałem co robić. Człek uczy sie na błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscy gdzie byla grzana metal sie rozchartowal i stal sie bardziej miekki.

Nie rozhartował się, bo felgi nie są hartowane.

Felgi "aluminiowe" są ze stopów metali lekkich - zawierających m/in aluminium, miedź, itd.

Stopy takie podlegają obróbce cieplnej (poddaje się utwardzaniu wydzieleniowemu - przesycanie i starzenie), ale nie hartowaniu.

Bardziej chodzi o strefę wpływu ciepła w okolicy, gdzie felga została pospawana, a więc położona spoina.

Tam zachodzą zmiany w strukturze materiału, które mogą skutkować mikropęknięciami, jeśli proces ten nie był prawidłowo przeprowadzony (zbyt szybkie stygniecie, zbyt wysoka temperatura podczas spawania, złe środowisko spawania, itd.)

Mogą również następować wtrącenia oraz wytrącanie się tlenków lub innych pierwiastków, które mogą znacznie zmniejszyć wytrzymałość w tym miejscu.

Sprawdź czy cała felga mocno dostała i co się stało z jej kształtem?

Bo pęknięcie może być tylko jednym z widocznych efektów jej uszkodzenia.

Niech fachowcy sprawdzą, co się dzieje z zachowaniem osiowości, bicia osiowego i wzdłużnego oraz czy powierzchnie montażowe opony są gładkie (szczelność) i współosiowe z piastą wewnętrzną oraz współosiowe między sobą.

Taka felga przy mocnym uderzeniu może odkształcić się w wielu kierunkach i całkowicie zmienić swój kształt. Na oko będzie ok, ale przy prędkościach rzędu 120km/h dopiero bóle się zaczną, jak nie będziesz mógł utrzymać kierownicy w ręku, bicie będzie niszczyć oponę i zawieszenie lub w ogóle się prowadzić nie da.

To wszystko na wyważarce powinno wykazać (ale nie takiej zwykłej do opon, tylko wyważarce do felg) - zakład naprawiający felgi powinien takie urządzenie mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...