Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T AVJ] przewod zasilający olej do turbiny


poziek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

potrzebuje taki przewod doprowadzający olej do turbiny w A4 1.8T. W turbawie mam juz wbudowany restryktor. Jaką długosc powinien on mieć?? Nie mam mozliwości sprawdzenia - nie ma mnie w kraju.

oilfeedline.jpg

Generalnie chodzi o złączkę "oczko" przy filtrze oleju. Dostane w PL takie zabawki?? Bo nie powiem tai zestawik w USA to bagatela 180$ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W TDI ten przewód jest metalowy specjalnie powyginany z jeden zarobiony takim uszkiem i śrubą z otworem i miedzianymi uszczelami dokręcony i uszczelniony, z drugiej nałozona jest nakrętka złączna i zarobiony jest pierścionekzacinający (dodatkowo jakby trochę kielichowane). Kupije sie to wcałości.

Jak patrze na te gratki z fotki to coś tam nie gra - własnie odnośnie tego oczka bo one powinno być juz ja jednym z końców wężyka chyba a nie jako dodatek - za to śruba z otowrem i dwie podkładki miedziane to są na zdjęciu. widać tam jeszcze wsporniczki dla wężyka (wewnątrz jest gumka), jeden mocowany jest z tyłu silnika drugi z boku z tyłu na dodatkowym wsporniku mocowanym na kolektorze.

Nie wiem co to za ten mosiężyny elemęcik od prawej?

Generalnie porównuje to do TDI !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cos mosiężnego to restryktor który wkręca się w turbawe.

To co napisałeś sie zgadza i w 1.8T jest tak samo. Zaletą tego przewodu jest jego średnica. Kojarzysz czy w PL skompletuje taki zestaw jak na zdjęciu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie powinno być problemów, trzeba tylko odwiedzić sklapy z hydrauliką siłową (przemysłową) lub też jakies warsztaty tego typu i mocno pomęczyć ludzi bo może być potrzeba indywidualnego dorobienia przewodu.

Niewiem mogę polecić na szybko takich dostawców:

http://www.dracon.pl/

http://www.hydropress.pl/?mod=ypages&id=1162542756468

a to taki mercedes wsród elementów hydrauliki siłowej: http://www.parker.pl/

Nie wiem czy uda sie zamówić taki wąż z oplotem metalowy no i wszystko kwestia ceny !!! czy się opłaci bo rozumiem że znalazłeś dokupienia taki przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

wymieniam u siebie turbo a serwis zaleca wymiane tego przewodu za każdym razem gdy wymienia się turbine. Poza tym przewod orginalny w 1.8T jest sztywny i ma 3 zgięcia. Bywa, że zapycha się i padaja turbawy. W takim przewodzie jak przedstawiłem na fotce nie bedzie zadnych 90 stopniowych zgieć wiec ryzyko zapchania sie przewodu znacznie sie zmniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj przewod ma 12 lat i sie nie zapchal. Tu chodzi o to ze jesli jest on blisko kolektora to olej w nim potrafi sie zapiec. Taki przewod wystarczy przedmuchac i przeczyscic jakąś chemią. Bez sensu jest go zmieniac. A jesli już chcesz to pisalem ci na SR gdzie taki dorobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam dorobienia przewodu z precyzyjnej nierdzewnej rurki i puszczenie go górą z uwagi na to by mocno jej nie wyginać. Drastyczne zwiększanie średnicy wcale nie musi być odbre. A może warto zadać jeszcze raz pytanie - czy konieczna jest zmiana tego przewodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana przewodu jest KONIECZNA. Średnica nie ma wielkiego znaczenia ponieważ przed wejściem do turbiny znajduje sie restryktor, który reguluje ilość oleju wchodzącego do turbo.

Nie chce z powodu głupiego wężyka zatrzeć turbawy za 3 kafle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

wymieniam u siebie turbo a serwis zaleca wymiane tego przewodu za każdym razem gdy wymienia się turbine.

dokladnie tak jest ... przewod zasilajacy turbulum w oleum powinien byc nowy ... tak jak turbinka ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego NOWY, jesli dotychczasowy spełniłby wymagania odnośnie średnicy i przyłącze by pasowało? Rozumiem też że restryktor jest dedykowany (czy też oryginalny) dla tej turbiny. Pewnie gdzieś w danych jest na jakie ciśnienie jest ten restryktor - pewnie do 2 barów, ciśnienie zasilania powinnno być wyższe powyżej 3 barów (do ok. 5 bar przy max obciążeniu) - generalnie wartości zależne od obrotów i trzeba znać ciśnienie w tym przewodzie. Trzeba tego dopilnować by nie przytarła się turbina lub też nie rozwaliło w niej uszczelnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie firma "Tubes" , cos by takiego wyrezała Poziu. Tu link: http://www.tubes.com.pl/

Zawsze możesz do nich maila wysłac z pytaniem i przybliżoną ceną usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odswiezam kotleta.

 

Ktos wie gdzie mozna taki przewod dorobic ?

 

Jest dostepny tylko w aso za 5 stow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...