Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Jakie dysze wtrysków, jakie cewki?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam instalację opartą na STAGu300.

Czas wtrysku dla wtryskiwaczy benzynowych oscyluje między 2,5 a 2,6 ms.

Mam zamontowaną listwę wtryskową GIAC 01 firmy RAIL (niebieską) tj. 3Ω

Pytanie 1, czy taka jest wystarczająca, czy należałoby jednak założyć 1Ω, (szybszą).

Mam zamontowane dysze wtryskowe 1,8mm.

Przy tych dyszach czas wtrysku to 2,6-2,7 ms.

Pytanie 2: czy zwiększyć średnicę dysz? (skróci to na pewno czas, ale jednocześnie może wpłynąć na zużycie gazu).

Jakie macie u siebie podobierane dysze i cewki na listwach (ilu Ω)?

Wiem, że to najlepiej dobrać metodą prób i błędów, ale u mnie jest malutki problem, bo listwę wtryskową zamontowałem sobie pod kolektorem ssącym (żeby było ładniej i bezpieczniej dla niej), ale niestety każda ingerencja w tą listwę musi być poprzedzona zdjęciem zespołu przepustnicy (nie ma innego dostępu do listwy), więc trochę jest zabawy. Nie żebym nażekał, bo sam sobie tak to zamontowałem, ale teraz nie chce mi się 10 razy demontować, żeby celować aż dobiorę odpowiednie dysze... ;-) Dlatego pytam, jakie macie i jakie są sprawdzone, że sobie radzą.

Stawiam typowo na ekonomię, do szybszej jazdy będę przełączał na benzynę...

Myślę, że wątek może się przydać również tym, co będą zakładali u siebie instalację lpg i będą dobierali sobie cewki listwy wtryskowej oraz dysze wtrysków.

Jak już dobiorę odpowiednie i będa się dobrze sprawdzały, to na pewno się podzielę obserwacjami.

Opublikowano

Mam zamontowane dysze wtryskowe 1,8mm.

Przy tych dyszach czas wtrysku to 2,6-2,7 ms.

Czas wtrysku gazu?, czy benzyny? Jakie masz ciśnienie ustawione?

Opublikowano

Czyli ma za mało! Dysza 2,5 do 2,7 , ciśnienie 0,95 i cewki 3 ohm powinny wystarczyć (chyba, że masz chipa i więcej niż seryjne 150 hp).

Opublikowano

Dzisiaj rozwierciłem na 2,4 mm.

Jest duuużo lepiej jeśli chodzi o dynamikę.

Góra się tak szybko nie kończy, nie pojawia się błąd z maksymalnie otwartymi wtryskiwaczami gazowymi.

Mam nawy wykres. Zamiesciłem go na Forum AC z prośbą o analizę.

Jak coś będę wiedział, to się podzielę - może komuś Tu się przydadzą takie informacje.

Pierwsze spostrzeżenia, to dysze 1,8mm do 1,8 turbo to za mało...

Opublikowano

nie wiem gdzie najlepiej wwiercic sie z dyszami ?

Możliwie blisko głowicy, wszystkie równo i żeby celowały na środek kanału, ważne też co by pod wiatr nie dmuchały :no:

gdzie wpiąc ogrzewanie parownika ? Myslałem nad równoległym wpieciem w podstawe filtra oleju (tam płyn chłodzi olej nonstop)

? Szeregowo z podstawą filtra, zamiast orginalnej rurki :th:

Opublikowano

Tu jest wątek na Forum AC:

http://www.ac.com.pl/autogaz/forum/viewtopic.php?t=309&sid=cce59fc94252da2d933c1ef8d454bfba

Ja swoje dysze wwierciłem od dołu (pod spodem) i tam również przykręciłem listwę wtryskową.

Z góry nie widać nic.

Niestety jest problem z dostępem do listwy i trzeba wymontować zespół przepustnicy, żeby odkręcić listwę, ale doszedłem do wprawy i listwę wyciągam w 10min :dance:

U mnie mam w tej chwili dysze rozwiercone na 2,5 (takie luźne 2,5mm) i wykres jest lux.

Zostało mi trochę powalczyć z mnożnikiem i pozbyć się efektu szarpania podczas hamowania silnikiem gdy obroty spadają poniżej 2000obr/min.

Więcej szczegółów na Forum AC.

Spalanie po trasie - prędkość 120-130, dużo wyprzedzania, klima i 4 osoby na pokładzie - ok 10l/100km więc myślę, że lux.

Sprawdzę jeszcze typowo w mieście, bo paliwka pod moją nogą brała mi ok 14l/100km.

Opublikowano

Nie czarny i nie brązowy tylko ten trzeci, a cewka w zasadzie obojętnie która!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...