Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Taki tam Passacik B5


Charakterek

Rekomendowane odpowiedzi

No to czas najwyższy przedstawić mojego skromnego sprzęta. Jest to autko przerobione na samochód inwalidzki, gdyż ja na wózku inwalidzkim jeżdżę. Taki zwyczajny Passat B5 FL już ujeżdżony poprzez Tomasza. Wyposażenie (troszkę tego jest).

Silniczek jak w opisie 1,9 TDI AWX podkręcony na 150 kucy

Wersja highline, czyli chromy na listwach i relingach.

- bi-xenon (spryski świateł i samopoziom)

- światła przeciwmgłowe

- ABS/ESP

- 6 poduch (czołowe boczne i kurtyny)

- wspomaganie kiery

- central zamek z pilotem

- elektryka szyb x4

- elektryka foteli z pamięcią fotela kierowcy

- elektryka lusterek (niestety bez składania, ale się i to nadrobi)

- grzanie foteli z przodu

- skóra

- tempomat

- tiptronic

- samościemniające się lusterko

- czujnik deszczu

- nawigacja

- pełny fis

- climatronic

- schowek na okulary zamiast rączki nad drzwiami kierowcy

- zintegrowane foteliki na tylnej kanapie

- firmowo przyciemniane szyby tylne (drzwi, bagażnik i klapa)

- ambiente

- wykończenia w drewnie

- firmowo obniżona zawiecha - 20

- kierownica wielofunkcyjna

- grzanie lusterek i dysz sprysków

Co ja dodałem:

- LCD w zagłówki

- Zmieniarka MP3 zamiast standardowej CD

- DVD + tuner TV na przód (wyświetlane w nawigacji)

- grill bez znaczka

- czujniki parkowania przód + tył

- zestaw głośnomówiący bluetooth

- kamera cofania

- diody led w lampki własnej roboty

- Hella DynaView EVO 2

- US look - obrysówki w listwach

Co uruchomiłem:

- vagiem domykanie i otwieranie szyb z pilota

- zamykanie autka po przekroczeniu 15 km/h

W planach:

Follow - Coming Home

Błotniki bez kierunków

Lustra z kierunkami i podświetlaniem pod spodem

Ogólnie autko jest ze mną już 5 lat i tak go modernizuję co jakiś czas. Pewnikiem jeszcze z 5 lat pobędzie.

pas01t.th.jpg

pas02.th.jpg

pas03.th.jpg

pas04.th.jpg

pas05.th.jpg

deskax.th.jpg

Więcej zdjęć wnętrza zamieszczę wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczko puszcza hehe, no hid w halogenach by się przydał, a powiedz mi, jak sprawuje się to w codziennej jeździe, faktycznie pomaga? Gdzieś już takie coś widziałem, chyba w mercu jakimś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzicie na pierwszych fotach miałem hida w halogenach. Z tym, że przez 3 lata odkąd tam był hid nie zaświeciłem halogeników ani razu. Chyba, że do zdjęć (3 fotka od góry). Przez 5 lat użyłem halogenów raz, po czym stwierdziłem, że to bez sensu. Dlatego założyłem ten secik - on przydaje się bardziej. A jeszcze jak prkuję równolegle i mi podczas cofania się zaświeca wszystko, to już malina.

W codziennej jeździe to naprawdę pomaga - poniżej film z Passata B6 kolegi - u mnie jest tak samo jeśli idzie o doświetlanie

I zdjęcie pokazujące ile szerzej to świeci:

http://pawel.neti.gsm.pl/passat/doswietlanie/dsc04941.jpg

Zrobię zdjęcia u mnie, ale to już jak będe wieczorkkiem przy aucie.

Świadomie zrezygnowałem z halogenów - mam firmowy bixenon i halogeny świeciły nędznie i nic nie dawały.

Co do montażu zestawu - najtrudniej jest halogeny przymocować oraz znależć miejsce dla sterownika. Poza tym montaż jest prosty (tylko trzeba ładnie druty poukrywać).

Co do 150 koni - daje radę. Mam tiptronica i naprawdę nie ma się czego wstydzić. tomaszu pomykał moim passkiem, moze się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Spanky! Mło Cię tu widzieć!

Tak więc:

Jedna miła pani raczyła zaparkować mi w tylnym zderzaku i delikatnie go pokiereszowała. Na szczęście dla auta tylko zderzak. Oczywiście zorientowałem się w ASO ile taki tył by kosztował wylazło grubo ponad 2000. Zatem poszperałem na allegro i... Miły pan rezeczoznawca wycenił szkody na 1900 zł (zderzak hokeje chromy + lakierowanie). Niewiele myśląc wziąłem kasę do łapy i za 1600 kupiłem wszystko i polakierowałem zderzak. Ponieważ zderzak był u lakiernika bez samochodu, to nie mógł on dobrać odcieniu. Zatem czeka mnie polerka lakieru na aucie, by wyrównać go do zderzaka. Dam radę! Co zatem zakupiłem:

Nakładka na zderzak. Nie chciałem ori silikonu, tylko uwidziało mi się takie coś. Firma CRONI.

001xuo.th.jpg

Zderzak pod parktronic. Na allegro zakupiony.

002re.th.jpg

Hokeje i chromiki przód pod obrysówkę + obrysówka.

003fpd.th.jpg

Tak samo hokeje i chromiki tył pod obrysówkę + obrysówka. Obie rzeczy zakupione u Mapeta (hokeje i chromiki) i obrysówki na Allegro.

005fa.th.jpg

Z boczku prezenci się to tak:

004yg.th.jpg

W nocy tak:

006lab.th.jpg

I jeszcze widok ryjka z nowymi halogenami (Hella - opis powyżej).

007pnm.th.jpg

PS. Lampki tylne nie są nowe. Jak założyłem nowy zderzak, to lampki były takie siakieś... brzydkie. Tak więc papier wodny 800, 1000, 1500, 2000 pasta tempo lekkościerna krążek polerski na wiertarce i jedziemy! Lampki wyszły kozacko!

Są jeszcze dwa nowe mody zrobione znacznie mniejszym kosztem (60 zł), ale o nich przy okazji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy to miganie jednym oczkiem to da się jakoś wyrezać ? czy trzeba kupić jakiś zestaw albo lampki chciał bym mieć u siebie w A4 B5 taki bajer pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedz

:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a mógł byś coś więcej o tym napisać jak to się włącza np lewą stronkę itp czy to ma być zestaw świateł ? czy można to zainstalować w moich xenonach halogeny w zderzaku też mam a ta centralka to jest coś jak guziki manetki czy coś innego ? w wolnej chwili oczywiście jak byś mogł pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik wygląda tak:

ibeqh.th.jpg

Albo ma też napisane Cornering Lights. Są to takie same sterowniki z tą samą elektroniką, jedynie inna nalepka. Nie wiem od czego to zależy. W instrukcji jest napisane, że sterownik Intelli Beam, a na rysunkach jest opis jako cornering lights.

Ogólnie musisz się pozbyć swoich przeciwmgłowych - one są zastąpionre tymi światłami (doświetlanie poboczy + przeciwmgłowe). System jest zalegalizowany, można go uywać bez obawy, że się miśki przyczepią.

http://rapidshare.com/files/362304300/460_930-00.PDF to instrukcja montażu.

Ja centralkę dałem zaraz za lampą, zrobiłem wsporniczki i przykręciłem. System jest aktywowany po właczeniu świateł, nie trzeba nic właczać poza tym. Przeciwmgłowe są realizowane poprzez oryginalny wyłacznik, więc także nic absolutnie nie przerabiasz.

Ja kabelki podłączyłem tak:

Kabelek czarny - plus po zapłonie

Kabelek biały - plus z oryginalnej instalacji świateł przeciwmgłowych. (zgodnie z instrukcją If the vehicle already has fog lights fitted, these must be dismantled first. Insulate the old ground cable. Connect the old plus cable to the white cable of the 6-pin connector using incision connector. Switching is via the fog light switch as before. Insulate the connectors on the other side in the same way.) W ten sposób unikam montażu tego zielonego przełącznika, a wszystko działa z fabrycznej instalacji.

Kabelek żółty - światła postojowe (to trzeba do mijania podpiąć według instrukcji, ale by system aktywować, trzeba pomrugać światłami troszkę i takie mruganie xenonem nie służy tym lampom wcale!). To jedyna modyfikacja. Czyli u mnie zamiast system działać ze światłami mijania, działa też z postojowymi (chodzi o funkcję doświetlania zakrętów - żółty kabelek ją uruchamia. Przeciwmgłowe działają jak w oryginale.)

Kabelek fioletowy - sygnał GALA (z tyłu radia)

Kable brązowy i niebieski odpuszczamy jak mamy fabryczne przeciwmgłoweu Jak nie mamy - łączymy według schematu biały do wyłacznika, niebieski od wyłącznika do postojowych, brązowy do masy i w ten sposób mamy realizację świateł przeciwmgłowych, gdy ich fabrycznie nie było.

Reszta według schematu. Potem aktywujemy system, czyli wykonujemy polecenia:

1. Lights off, engine and ignition off

2. Ignition on A maximum of 10 seconds may be allowed to pass between steps 2 and 5 (inclusive) otherwise the system will not be calibrated!

A maximum of 5 minutes may be allowed to pass between steps 2 and 11 (inclusive) as otherwise the electronic system will return to normal operation!

3. Engine on

4. Switch the lights on/off => 3 times briefly in succession

5. Switch the hazard warning light on

6. Cornering light switches on automatically

7. Switch the hazard warning light off

8. Switch the lights on

9. Drive off

10. Cornering light goes off automatically

11. Activate the hazard warning light at 40 km/h (the direction indicators have to flash at least once)

12. Following step 11 both cornering lights will flash for 5 seconds to confirm calibration.

Czyli w punkcie 4 nie włączam trzykrotnie świateł, a postojówki - to była jedyna zmiana.

hazard warning light - światła awaryjne - reszta powinna być zrozumiała.

Co do włączania - włącza się z kierunkowskazem, albo automatycznie, jak sterownik wyczuje, że auto jedzie po łuku. Powyżej 40 km/h system się deaktywuje. Poniżej znów się aktywuje. Czyli wszystko jest zgodne ze sztuką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Spanky! Mło Cię tu widzieć!

czasami zaglądam ... :wink4:

a pasek z kazdym dniem ładniejszy ... :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...